سامسونگ پردازنده Exynos i T100 را برای دستگاه‎های متصل به اینترنت اشیا معرفی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس در مقام برند پیشتاز در حوزه فناوری‎‏های پیشرفته نیمه‎هادی، از یک پردازنده جدید به نام اگزینوس i T100 برای پیشروی در عصر اینترنت اشیا (IoT) رونمایی کرد.

مجله آنلاین موبنا – این پردازنده امنیت و پایداری عملکرد دستگاه‌های طراحی شده برای ارتباط در برد کوتاه را ارتقا خواهد داد. در کنار پردازنده‎های قبلی سامسونگ در حوزه اینترنت اشیا مانند اگزینوس i T200 برای اتصال وای‏فای و اگزینوس i S111 برای اتصال برد بلند در باند باریک (NB)، معرفی اگزینوس i T100 به این معنی خواهد بود که تراشه‎های سامسونگ بخش اعظمی از انواع اتصالات در حوزه اینترنت اشیا را پوشش خواهند داد.

پردازنده اگزینوس i T100 مبتنی بر فناوری پردازش ۲۸ نانومتری طراحی شده و با توجه به مصرف بهینه انرژی، می‎تواند در دستگاه‎های با اتصال برد کوتاه در اینترنت اشیا استفاده شود که برای اتوماسیون و کنترل محیط‌های خانگی یا تجاری استفاده می‏شوند. از میان انواع کاربردها در این حوزه می‎توان به مواردی مثل هوشمند کردن روشنایی، امنیت و نظارت بر خانه، کنترل دما، تشخیص وجود گاز یا آتش سوزی و ابزارهای پوشیدنی حوزه تندرستی اشاره کرد.

بن هور، معاون بازاریابی بخش نیمه‎هادی‎های سامسونگ می‎گوید «راهکارهای کم‎مصرف و کوتاه برد که محصولات مختلف داخل خانه یا ساختمان را به هم متصل می‎کنند، می‏توانند زندگی ما را ساده‎تر و امن‎تر کند. پردازنده اگزینوس i T100 با استفاده از چندین پروتکل ارتباطاتی طراحی شده و قابلیت‎های امنیتی بسیار قوی دارد. این محصول می‏تواند به توسعه خدمات در حیطه اینترنت اشیا در حوزه‎های موثر بر راحتی زندگی، به ما کمک کند».

 

سامسونگ پردازنده Exynos i T100 را برای دستگاه‎های متصل به اینترنت اشیا معرفی کرد

اگزینوس i T100 از پرطرفدارترین پروتکل‌های ارتباطات کوتاه برد مانند نسخه ۵.۰ بلوتوث کم مصرف (BLE) و Zigbee 3.0 پشتیبانی می‎کند. در این محصول پردازنده و حافظه، روی یک تراشه کوچک در کنار هم قرار گرفته‏اند و به این ترتیب انعطاف‏پذیری آن برای استفاده در محصولات تولیدکنندگان مختلف زیاد است.

قابلیت‎های امنیتی قوی که از این تراشه در برابر هک شدن و خطرات دیگر محافظت می‏کند در واقع یکی از ضرورت‏های امروز برای استفاده در دستگاه‎های بی‏سیم اینترنت اشیا است که برای اتوماسیون و کنترل محیط بکار برده می‏شوند. پردازنده اگزینوس i T100 دارای یک بلوک سخت افزاری مجزا به نام «زیر-سیستم امنیتی» (SSS) است که کار کدگذاری داده‏ها را انجام داده و نیز واحد PUF Physical Unclonable)   (Functionکه برای هر چیپست یک هویت منحصربه‌فرد تولید می‏کند.

این راهکار جدید سامسونگ در برابر دماهای غیرمعمولی از ۴۰- تا ۱۲۵+ درجه سلسیوس مقاوم است که این مسئله نیز امنیت استفاده از آن در حوزه اینترنت اشیا را ارتقا می‏دهد.

پردازنده اگزینوس i T100 اکنون در مرحله تولید نمونه است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‏توانید به بخش پردازنده‎های اگزینوس در سایت شرکت سامسونگ مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا