کاهش موقت فشار تحریم‌های آمریکا بر هواوی

دولت ترامپ قصد دارد به طور موقت از فشار تحریم‌های تجاری خود بر شرکت هواوی بکاهد تا افرادی که در حال حاضر در آمریکا از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند، دچار مشکل نشوند.

مجله آنلاین موبنا – سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا در این مورد گفته است: «به زودی به هواوی مجوز موقتی اعطا خواهد شد تا این شرکت برای ارائه خدمات در حوزه بهینه سازی شبکه‌های تلفن همراه و تأمین تجهیزات فنی مورد نیاز با مشکلی مواجه نشود و کاربران این خدمات هم در حوزه مذکور دچار وقفه نشوند.

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت در آمریکا و مؤسسات ارائه دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی بی سیم در نقاط روستایی و کم جمعیت دورافتاده در آمریکا به خصوص در ایالاتی مانند اورگان و وایومینگ هنوز از تجهیزات تولید شده توسط هواوی استفاده می‌کنند و تحریم تجاری وزارت بازرگانی آمریکا ممکن است باعث شود ارائه خدمات یادشده به مردم ناممکن شود.

بعید به نظر می‌رسد این دستور موقت به کاهش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین منجر شود و هدف از این کار خرید زمان برای خداحافظی شرکت‌های امریکایی با سخت افزارهای تولیدی هواوی و نیز کاهش خسارات اقتصادی وارده به امریکایی هاست.

البته این امر نشان می‌دهد آمریکا به سادگی نمی‌تواند استفاده از تولیدات هواوی را کنار بگذارد.»

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا