آغاز عصر گوشی‎های هوشمند در مقام برترین دستگاه بازی

دنیای سرگرمی در همه عرصه‎ها از فیلم تا بازی به سمت استفاده از واقعیت مجازی و خلق دنیاهای فراگیر می‏رود. سازندگان گجت‌ها هم باید با این روند همگام شده و تقاضاهای مرتبط را برآورده کنند. حالا با عرضه نسل جدید گوشی‎های هوشمندی که مجهز به انواع فناوری‎های پیشرفته در حوزه بازی هستند، دیگر کنسول‎های بازی به وسیله‎ای اضافی تبدیل خواهند شد.

مجله آنلاین موبنا – در راستای همین تغییرات در نوع وسیله بازی، این دستگاه‎های موبایل با فناوری‎های آینده و قابلیت‎های هوشمند، مانند گوشی گلکسی S10 سامسونگ هستند که سمت و سوی بازی‏های کاربران را تعیین کرده و امکاناتی بی‎سابقه را در اختیارشان قرار می‎دهند. در واقع بازی‎هایی که روی دستگاه‎های همراه و گوشی‎های هوشمند انجام می‎شود در حال حاضر بیش از نیمی (۵۴%) از کل دنیای بازی را تشکیل داده و پیش بینی می‏شود تا سال ۲۰۲۱ به ۵۹% نیز برسد.
در مقایسه با کارهای دیگر مانند استریم ویدیو یا مرور اینترنت که معمولا با گوشی انجام می‎دهیم، بازی کردن خصوصیاتی کاملا متفاوت مثل نیاز به ارتباط زنده و اجرای روان و بدون اختلال بازی دارد. مخصوصا در بازی‎هایی که شما با افراد دیگری رقابت می‏کنید، اختلال حتی در عرض یک ثانیه هم می‎تواند شما را از دور رقابت حذف کند. برای همین بسیار مهم است که پردازنده گوشی بتواند بازی‌های با گرافیک بالا را بدون کوچک‏ترین کندی یا کاهش عدد FPS (تعداد فریم‎های نمایش داده شده در هر ثانیه) اجرا کند.

آغاز عصر گوشی‎های هوشمند در مقام برترین دستگاه بازی

گوشی گلکسی S10+ سامسونگ با داشتن ۱۲ گیگابایت رم و پردازنده‎ای پرقدرت، حتی در سنگین‎ترین بازی‎ها نیز کوچک‎ترین کاهشی در FPS ایجاد نکرده و در بازی‎های ماشینی نیز وقتی به حالت آینه عقب می‎روید هیچ اختلالی در اجرای برنامه ایجاد نمی‏شود. نرخ بالای FPS در گلکسی S10+ باعث می‏شود تصاویر با جزییات کامل نمایش داده شده و حتی در چرخش‏های ۳۶۰ درجه یا نمایش تصاویر با دورکند هم هیچ خللی در کیفیت آن ایجاد نمی‏شود.
با تلفیقی از بازی های کلاسیک مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild، Super Mario Odyssey و Mario Kart 8و بازی‌های بی‌شمار با سازنده‌هایی جدید و مستقل(Indie games)، که هر روزه به پلتفرم بازی‌های دیجیتال افزوده می‌شوند، ابر بازی‌های دیجیتال مرتباً در حال بزرگ شدن است و در نتیجه تقاضا برای گوشی‎های هوشمندی بیشتر می‏شود که بتوانند کمترین زمان بافر و بیشترین زمان بازی را در اختیار شما قرار داده ودر عین حال تجربه شما از بازی را به سطحی جدید برسانند.
گوشی گلکسی S10+ سامسونگ مجهز به یک تنظیم کننده عملکرد هوشمند (Smart Performance Adjuster) است که با استفاده از هوش مصنوعی الگوهای اجرای بازی را تحلیل کرده و در نتیجه بازی روان‎تر اجرا می‏شود. چه در حال بازی ماشین و حرکت در جاده یا در حال دویدن در مسیرهای عادی بازی باشید، این قابلیت عملکرد GPU و CPU را بصورت مداوم تنظیم و پایدار کرده و در نتیجه مانع از کندی در اجرای بازی می‏شود.

آغاز عصر گوشی‎های هوشمند در مقام برترین دستگاه بازی

عملکرد پایدار این گوشی هوشمند به خوبی نشان می دهد که با ظرافت برای اجرای بهترین بازی‎های موبایلی طراحی شده است. نسخه‌های گلکسی S10 اولین گوشی‏های هوشمند اندرویدی هستند که از بازی‎های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‏کنند. این به معنی مصرف بهتر باتری و کنترل بهینه دمای داخلی دستگاه در زمان اجرای بازی‎های سنگینی مانند Asphalt 9 یا Fortnite و دیگر بازی‌های محبوب ۶۴ بیتی است.
منطقه MENA شامل خاورمیانه و شمال آفریقا یکی از بالاترین نرخ‌های رشد بازی‎ و البته یکی از بالاترین نرخ‎های نفوذ گوشی هوشمند را در جهان دارد. در مجموع ۳۸۱ میلیون کاربر منحصربه‌فرد موبایل در این منطقه وجود دارد که ۶۴% جمعیت آن را شامل می‏شود. این یعنی منطقه منا می‏تواند بازاری بسیار جذاب برای شرکت‎هایی باشد که روی خلق اکوسیستمی برای بازی‎های موبایلی کار می‏کنند.
گوشی‎‎های هوشمند گلکسی سامسونگ اولین دستگاه‏های همراهی هستند که برای سازگاری با موتور بازی Unity بهینه سازی شده‏اند و به این ترتیب می‏توانند تجربه بازی بسیار جذاب‏تری را در اختیار شما قرار دهند. تقریبا نیمی از بازی‏های موبایلی جدید با موتور بازی Unity ساخته می‏شوند.
قابلیت جدید Adaptive Performance در موتور بازی Unity باعث می‎شود وقتی بازی‏های سنگین را روی گلکسی S10 اجرا می‏کنید، میزان مصرف باتری بسیار بهینه شده و اجرای بازی هم کاملا روان و سریع باشد و مهم‏تر اینکه نگران داغ شدن گوشی خودتان هم نباشید.
رشد صنعت بازی‎های موبایلی باعث افزایش تقاضا برای گوشی‎هایی با خصوصیاتی مانند کیفیت بهتر در صدا و تصویر شده است. نمایشگر ۶.۴ اینچی Infinity-O روی گلکسی S10+ رنگ‏ها را کاملا جذاب و طبیعی نمایش داده و به همه ابعاد تصویر از درب صندوق ابرماشین داخلی بازی تا جزییات صحنه بازی، عمق و طبیعی بودن را اضافه می‏کند. این نمایشگر همچنین دارای قابلیت پیشگیری از خستگی چشم است که آن را برای بازی در مدت‎های طولانی ایده‏آل می‎کند.

آغاز عصر گوشی‎های هوشمند در مقام برترین دستگاه بازی

فناوری Dolby Atmos برای بازی که اولین بار در گلکسی S10 بکار رفته صدایی بسیار غنی تولید می‎کند. این قابلیت که در منوی Game Tools در دسترس شما قرار دارد، تمامی صداها از موسیقی پس زمینه تا افکت‌های صوتی را بهینه سازی کرده و در مجموع صدایی فراگیر را در بازی به گوش شما می‏رساند.
اغلب بازی‎های جدید دارای بخش‏های آنلاین هستند که گزینه‎هایی جدید را در هر نوع بازی از مسابقه ماشین سواری تا جدال‎های متفاوت در اختیار شما قرار می‏دهند. سامسونگ برای آنکه کاربران کنترل کامل همه این گزینه‎ها را در اختیار داشته باشند قابلیتی به اسم Game Launcher را ایجاد کرده است که امکان بهترین استفاده از قابلیت‎های هر بازی را به شما می‏دهد.
از کاربردی‏ترین گزینه‎های داخل Game Launcher می‏توان به امکان غیرفعال کردن تماس و نوتیفیکیشن‏ها در هنگام بازی، اشتراک ساده اسکرین شات از داخل بازی، ضبط بازی، قفل کردن دکمه‏های جستجو و فعال سازی Dolby Atmos برای حالت بازی در گلکسی S10+ اشاره کرد. این بخش همچنین قسمتی هم برای معرفی بازی‎های جدید متناسب با الگوی بازی‎های کاربر دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا