چطور اعتبار خط موبایلتان را افزایش دهید

مشترکان دائمی همراه اول می‌توانند با شماره‌گیری کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع اعتبار میان‌دوره خود را افزایش دهند.

مجله آنلاین موبنا – بعضی از مشترکان دائمی همراه اول معتقد بودند ارزش خطی که از آن استفاده می‌کنند، در بازار آزاد تا چند میلیون تومان است و یا مدت زیادی است که مشترک همراه اول هستند و همواره قبض‌هایشان را پرداخت کردند و این نقد وجود داشت که چرا به محض اینکه به سقف اعتبار میان‌دوره می‌رسند، خطشان یک‌طرفه و قطع می‌شود.

در این باره شاهین آرپناهی – مدیرکل ارتباطات همراه اول – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پروژه اعتباردهی به مشترکان خطوط دائمی همراه اول، اظهار کرد: قبلاً اگر کسی می‌خواست از سقف اعتبارش بیش‌تر صحبت کند، باید پولی را در همراه اول ودیعه می‌گذاشت؛ این فرآیند آسانی برای مشترکان نبود و بسیاری تمایل نداشتند که پولشان را بلاک کنند و این درخواست را از همراه اول داشتند که با توجه به اعتبار و قدمت خطوطی که دارند و این‌که خطوطشان ارزشمند است و کاربری زیادی هم دارند، به جای این‌که پولی ودیعه بگذارند، ما به آن‌ها اعتبار دهیم که بتوانند تا سقف بیشتری هزینه و پرداخت کنند.

کد #۱۱۷ *۱۰* برای چیست؟

مدیرکل ارتباطات همراه اول ادامه داد: به همین دلیل ما در پاسخ به این درخواست مشترکان، این پروژه را تعریف کردیم و برای این کار هم کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع را اختصاص دادیم. مشترکان با گرفتن این کد هم می‌توانند از میزان اعتباری که همراه اول به آن‌ها داده مطلع شوند و از آن میزان اعتبار برای جلوگیری از قطع میان‌دوره استفاده کنند.

آرپناهی درباره‌ی نحوه استفاده از این پروژه اعتباردهی توضیح داد: مشترک اگر بخواهد از اعتبار بیش‌تری برخوردار شود، می‌تواند این کد را شماره‌گیری کرده و از میزان اعتباری که به آن‌ها اختصاص پیدا کرده، مطلع شوند و در صورت تمایل آن را فعال کنند؛ اما در نهایت باید در پایان دوره یا زمانی که میزان استفاده کاربر به سقف اعتبار رسید، میزان مصرف را با اپراتور تسویه کند.

وی با اشاره به نحوه اعتباردهی به مشترکان بیان کرد: مشترکان دائمی از قبل اعتبار داشته و خطوطی که مبلغ ودیعه آن‌ها بیش‌تر بوده، اعتبار بیش‌تری داشتند. ما وقتی خط دائمی را واگذار می‌کنیم، رفتار مصرف در خط دائمی مبتنی بر اعتبار مشترکان است. اعتبارهایی که با برای افزایش اعتبار میان‌دوره به کاربران داده می‌شود نیز بر اساس پارامترهای مختلفی مانند میزان مصرف کاربر، سابقه پرداخت کاربر به هر خط اختصاص می‌یابد.

بستانکاری مشترکان از همراه اول صحت داشت؟

مدیرکل ارتباطات همراه اول همچنین درباره‌ی شایعه‌ی بستانکاری مشترکان از همراه اول تشریح کرد: چندی پیش به غلط به مردم گفته شد که با گرفتن این کد، میزان بستانکاری آن‌ها مشخص می‌شود و تا این سقف می‌توانند از این اعتبار استفاده کنند، در حالی که این موضوع شایعه بود. مشترکان باید دقت داشته باشند که این اعتباری که می‌توانند تا آن سقف استفاده کنند، اما به هر میزان که استفاده کنند، بدهکار می‌شوند و نهایتاً باید مبلغ مصرف را در موعد مقرر پرداخت کنند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا