رازهای مردم ترکیه را قبل از سفر بدانید

در این مطلب چند نکته کلیدی و جالب در رابطه با مردم ترکیه را برایتان خواهیم گفت.

مجله آنلاین موبنا – حتما می دانید که تورهای ترکیه طرفداران زیادی دارند و ایرانیان همواره به سوی این کشور و شهرهای کوچک و بزرگش می شتابند. بسیاری از هموطنانمان به استانبول سفر کرده اند و یا نام جاهایی مثل ایا صوفیه، تنگه بسفر و میدان تکسیم را شنیده اند اما حتی اگر بارها به ترکیه سفر کرده باشید بازهم خوب است که رازهای مردم این سرزمین را بدانید و با فرهنگشان بیشتر آشنا باشید. در این مطلب که برگرفته از وبسایت فاینداتور است، چند نکته کلیدی و جالب در رابطه با مردم ترکیه را برایتان خواهیم گفت.

خداحافظی در ترکیه طولانی است

فقط یک ترک می داند که مراسم خداحافظی در ترکیه ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد. خداحافظی در این کشور حتی بیشتر از ایران نیز طول می کشد و از زمانی که میهمان پا را از خانه بیرون می گذارد تا به راستی محل را ترک کند زمان طویلی است. اگر در ترکیه کسی را به خانه‌ی خود دعوت کنید باید انتظار داشته باشید که خداحافظی با او طولانی باشد. به طور کلی باید بگوییم که مردم ترکیه در خداحافظی بسیار صبور هستند و هرقدر هم که صاحبخانه میهمانان را به سمت در هدایت کند باز هم چاره کار نخواهد بود زیرا میهمانان نیمی از صحبتهایشان را برای وقت خداحافظی کنار می گذارند.

رازهای مردم ترکیه را قبل از سفر بدانید

مردم ترکیه روحشان برای لوکوم می رود

شیرینی های ترکیه بسیار مشهور هستند و شاید شما هم نام لوکومهای مشهور این سرزمین را شنیده باشید. راحت الحلقوم و شیرینی های مخصوص مردم ترک همواره به عنوان سوغات نیز به گردشگران فروخته می شوند. جالب است بدانید که ضرب المثلی وجود دارد که بر اساس آن اگر ترکی روح خود و تمامی ارزشهایش را به یک قطعه لوکوم ببازد جای تعجبی نیست.

سبزیجات محبوب مردم ترکیه است

وقتی صحبت از غذاهای ترکیه به میان می آید اغلب یاد کبابهای مشهور این سرزمین در ذهنها تازه می شود اما حقیقت این است که مردم ترکیه به وفور از سبزیجات در غذاهایشان استفاده می کنند. برای اثبات این موضوع می توانید با دقت بیشتری به صبحانه‌هایشان توجه کنید که همواره گوجه فرنگی پایه‌ی ثابت آنهاست.

رازهای مردم ترکیه را قبل از سفر بدانید

رقص راه حل همه چیز است

مردم ترکیه در پاسخ به همه چیز می رقصند پس اگر به کشور ترکیه سفر کردید اصلا تعجب نکنید اگر مردم ترکیه را در هنگام خشم، تعجب و شادی در حال رقص و آواز دیدید. در شمال شهر ترابزون رقص یک رسم همگانی است و در هنگام غروب در کنار تنگه‌ی بسفر در استانبول می توانید تماشاگر رقص و آوازهای دلنشین مردم ترکیه باشید.

مردم ترکیه خودشان را آتش می زنند

شاید شنیده باشید که در برخی از آرایشگاه های مردانه و یا سالن های زیبایی بانوان، کوتاه کردن مو با آتش رواج، پیدا کرده است. در ترکیه این موضوع بیش از اندازه رایج شده و هیچ اشکالی ندارد که موها یا ریشهای خود را به یک آدم کاملا غریبه بسپارید تا آنها را با آتش کوتاه کند. در آرایشگاه های ترکیه، آرایشگر در چند ثانیه موهای گوش، دور گردن و سر و صورت را به آتش می کشد.  شاید تصور کنید که این نوع اصلاح مو واقعی نیست و حقله‌ای در کار است اما باید بگوییم که آنها به راستی سر و صورت شما را می سوزانند و این کار هم در بین مردم ترکیه کاری غیر عادی نیست.

ترک ها استاد تلفظ هستند.

زبان ترکی استانبولی یکی از جالبترین زبانهای دنیاست و مردم ترکیه را به افرادی زبردست در زمینه‌ی تلفظ دشوار کلمات تبدیل کرده، در این زبان کلمه هایی وجود دارد که طولشان به اندازه‌ی یک خط است و معانی آنها بسیار گسترده می‌باشد و بیان کردن آنها تنها از پس یک ترک زبان بر می‌آید.

رازهای مردم ترکیه را قبل از سفر بدانید

اتوبوس طرفدار بیشتری از هواپیما دارد

اتوبوسها از پرطرفدارترین وسایل نقلیه عمومی در ترکیه هستند. استفاده از این وسایل ارزان است و به دلیل طبیعت ناب کشور ترکیه، سفرهای بین شهری با استفاده از اتوبوس لذت بیشتری دارد. از نکات خوبی که در رابطه با سفر با اتوبوس در ترکیه وجود دارد این است که سیستم اتوبوسرانی این کشور نیز قوی است و مردم به راحتی می توانند از هر شهری به شهر دیگر سفر کنند.

ترکها عقیده دارند که اگر با اتوبوس به مسافرت بروید، می‌توانید خود را به نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه بین راهی میهمان کنید و این موضوع را نمی‌توان با هیچ کدام از تفریحات داخل هواپیما مقایسه کرد.

مردم ترکیه فرهنگ مخصوص به خود را دارند که برخی از آنها بسیار جذاب هستند، پیشنهاد می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترکیه و سفر به این دیار، از وبسایت فاینداتور کمک بگیرید، این وبسایت به عنوان بانک اطلاعاتی تورهای مسافرتی می تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد.

 منبع: فاینداتور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا