پنج دیکشنری انگلیسی به فارسی برتر برای اندروید

انگلیسی مهمترین زبان دنیاست و تقریباً برای برقراری ارتباط با هر انسانی روی این کره خاکی لازم است. بارها اتفاق افتاده که با کلمه جدید انگلیسی روبرو می‌شوید و نمی‌دانید چه معنایی دارد.

مجله آنلاین موبنا – تو این مقاله میخوام پنج تا از بهترین دیکشنری ها از انگلیسی به فارسی رو بهتون معرفی کنم تا با نصبش توی اسمارت فونتون مشکلی از لحاظ فهم کلمات و جملات انگلیسی نداشته باشید.

۱- Dict Box

Dict Box Persian
Dict Box Persian

اپلیکیشن Dict Box یک دیکشنری خیلی ساده و عالیه. این نسخه از Dict Box فقط زبان های انگلیسی و فارسی رو ترجمه میکنه. اپ های دیگه ای از این توسعه دهنده منتشر شده که زبان های دیگه رو هم پوشش میده ولی این یکی فقط دو تا زبان رو پشتیبانی میکنه. این اپ عالی شامل ویژگی هایی مثل پشتیبانی کامل آفلاین، پیشنهاد کلمه، تلفظ متن، عکس و … میشه. حتی با اپ های دیگه مثل مرورگر هم کار میکنه. این اپ یه چیز ساده و خوب و سبک برا کساییه که دنبال یه چیز اساسی میگردن. این اپ به حالت فریمیومه، یعنی نسخه رایگان شامل تبلیغاته و کاربر میتونه با پرداخت ۶.۵ دلار این تبلیغات رو حذف کنه.

برای دانلود آخرین نسخه از اپلیکیشن Dict Box هم میتونید از لینک مستقیم زیر استفاده کنید.

دانلود مستقیم Dict Box

۲- Google Translate

Google Translate
Google Translate

گوگل ترنزلیت رو تقریباً همه میشناسن و میتونه بهترین انتخاب ممکن باشه. این برنامه به صورت آنلاین بیشتر از ۱۰۰ زبان رو ترجمه میکنه و به صورت آفلاین هم از ۵۰ تا زبان پشتیبانی میکنه. این اپلیکیشن از ترجمه همزمان هم پشتیبانی میکنه و یه حالت دوربین هم برای ترجمه نشانه ها و منو ها داره. این دیکشنری هم برای ترجمه عبارت و هم کلمه به کار میره. حتی میشه تو این برنامه دستخط خودتون رو هم بهتر کنین. استفاده از این اپ کاملاً رایگانه و به درد هر کسی میخوره.

برای دانلود آخرین نسخه از اپلیکیشن Google Translate هم میتونید از لینک مستقیم زیر استفاده کنید.

دانلود مستقیم Google Translate

۳- Persian Dictionary

Persian Dictionary
Persian Dictionary

اپلیکیشن Persian Dictionary در واقع یه دیکشنری مترجمه که برای زبان های انگلیسی و فارسی کاربرد داره. کار کردن با رابط کاربریش خیلی راحته و زیبایی چندانی هم نداره. بعضی از ویژگی های این اپ شامل پشتیبانی آفلاین، جستجو تو وب، پیشنهاد خودکار، تلفظ کلمات، مترادف و متضاد، چند تا بازی با کلمات و بک آپ و بازگردانی اطلاعات میشه. این اپ هم یه انتخاب دیگه برای ترجمه بین دو زبون انگلیسی و فارسیه که حجم کمی هم داره. این اپ کاملاً رایگانه ولی برای درآمدزایی توسعه دهندگانش از تبلیغات استفاده میکنه.

برای دانلود آخرین نسخه از اپلیکیشن Persian Dictionary هم میتونید از لینک مستقیم زیر استفاده کنید.

دانلود مستقیم Persian Dictionary

۴- Persian-English Translator

Persian-English Translator
Persian-English Translator

Persian-English Translator یه اپ ساده و سبک برای ترجمه جمله و کلمه است. راستشو بخواین Google Translate قدرت خیلی بیشتری داره، ولی این اپ برای کاربرایی که میخوان یه مترجم سبک داشته باشن، مناسبه. این اپ میتونه جملات و کلمات رو بین زبان انگلیسی و فارسی ترجمه کنه، با صدا هم کار میکنه و تاریخچه ترجمه هم داره. کار کردن با این اپ خیلی ساده ست و طراحی زیبایی هم داره. این اپ کاملاً رایگانه و امکان پرداخت درون برنامه ای نداره. پس تنها راه کسب در آمد برای سازندگانش تبلیغاته که زیاد دست و پا گیر نیست.

برای دانلود آخرین نسخه از اپلیکیشن Persian-English Translator میتونید از لینک مستقیم زیر استفاده کنید.

دانلود مستقیم Persian-English Translator

۵- IntelliDict

IntelliDict
IntelliDict

یکی از قوی ترین اپلیکیشن های دیکشنری ایرانی IntelliDict یا دیکشنری هوشمنده که امکانات و ویژگی های جذاب زیادی داره. این اپلیکیشن ۲۰ مگابایتی فقط برای ترجمه کلمات انگلیسی به فارسی و بالعکسه که البته برای استفاده از دیکشنری باید فایل های داخلش رو دانلود کنید. این دیکشنری میتونه کلمات تخصصی رشته های مختلف رو هم ترجمه کنه و تقریباً میشه گفت برای هر کلمه انگلیسی حداقل یه توضیح و مثال داره. این اپ هم به صورت فریمیومه که نسخه پولی امکانات و ویژگی های جالبی مثل مرورگر هوشمند، لایتنر و ترجمه متن با استفاده از سرویس ترجمه متن گوگل و مایکروسافت داره. یه بخش معرفی کلمه ها و عبارت و ضرب المثل های جدید هم داره که میتونه تو بزرگ تر کردن دایره لغاتتون خیلی مفید باشه. حتماً توصیه میکنم این اپ رو دانلود و خریداری کنید تا کاملاً از یه مترجم قوی بی نیاز بشین.

برای دانلود آخرین نسخه از اپلیکیشن IntelliDict میتونید از لینک مستقیم زیر استفاده کنید.

دانلود مستقیم IntelliDict

موارد بالا مجموعه ای از مترجم ها و دیکشنری هایی بود که دانلودشون میتونه کمک زیادی تو یادگیری زبان انگلیسی و فهم کلمات جدید بکنه. بعضی از این اپ حجم زیادی ندارن و بعضی دیگه آفلاین هستن، بعضی ها رایگان هستن و بعضی دیگه برای ارائه امکانات کاملشون نیاز به پول دارن. هر کدوم از این دیکشنری ها میتونن برای عده خاصی مناسب باشن ولی توصیه من Google Traslate و IntelliDict هست. اگه شما هم دیکشنری جدیدی تو گوشیتون دارین، میتونین تو بخش نظرات به بقیه معرفی کنین.

 منبع: اندروید زوم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا