نکاتی مهم درمورد اقامت ترکیه برگرفته از کتاب ترکی شو

در این بخش اطلاعاتی مهم درمورد اقامت ترکیه و هزینه زندگی در این کشور داده می شود.

مجله آنلاین موبنا –  اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید کتاب ترکی شو که راهنمای جامعی برای مهاجرت و اقامت ترکیه است را دانلود کنید.

مطالبی که در ادامه می آید برگرفته از کتاب ترکی شو است.

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه به طور کامل به این بستگی دارد که می خواهید چگونه زندگی کنید. زندگی در ترکیه برای یک فرد ترک معمولی: مصرف برندهای داخلی .سبزیجات و گوشت تازه و صرفه جویی در مصرف آب و برق  به شما اجازه می دهد تا زندگی ارزانی داشته باشید.

هزینه ها به جایی که زندگی می کنید بستگی دارد .

رستوران ها

ترک ها بخصوص در شهر های بزرگ، در بیرون غذا می خورند. این بخشی از فرهنگ آنهاست.

هم به عنوان یک زوج، گروه دوستان، هم به عنوان کل خانواده، آنها بیشتر رستوران ها را پر می کنند.

مکان هایی که آنها نمی روند رستوران های توریستی می باشد که آنها در آنجا احساس می کنند کیفیت غذا پایین و قیمت ها بالا می باشند.

در ترکیه سرآشپزهای زیادی وجود دارد. از بهترین ماهی محلی ( و سنتی) و گوشت،  تا غذای های رستوران های ایتالیایی، چینی، ویتنامی، برزیلی و حتی استرالیایی، در این رستوران ها یافت می شوند. با دوستان ترک خود صحبت کنید تا رستوران عالی برای خوردن پیدا کند.

به یاد داشته باشید که، زمانی که یک  ترک تصمیم می گیرد برای صرف غذا به بیرون برود، اولین سوال همیشه این است آیا  می خواهی ماهی بخوری یا گوشت. بسته به انتخاب شما، رستوران نیز انتخاب می شود. بسیاری از رستوران های ماهی غذا با گوشت قرمز یا برعکس ندارند.

البته، قیمت های رستوران متنوع می باشد،‌اما شما می توانید یک غذای ساده را در رستوران کمتر از ۹۰TRY( ۲۰/یورو/۲۲پوند/ ۲۵دلار آمریکا) پیدا کنید.

اقامت ترکیه و چالش اصلی یعنی مسکن

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید هنگام آمدن به ترکیه به آن توجه کنید محل زندگی شما می باشد.

زمانی که موقع انتخاب محل زندگی فرا می رسد چهار گزینه مهم وجود دارد:

هتل ها

بسیاری از مردم  که به ترکیه می آیند و قصد اقامت ترکیه دراز مدت را دارند از زندگی در یک هتل شروع خواهند کرد. این کار به آنها این فرصت را می دهد تا به اطراف با دقت نگاه کنند و جاهایی که تابحال ندیده بوده اند را بررسی کنند – و تصمیم بگیرند که دقیقا می خواهند کجا زندگی کنند و چه نوع ملکی راشته باشند.

زندگی درهتل شاید یک گزینه گران قیمت باشد، اما هتل های زیادی هم وجود دارند که برای افرادی که قصد اقامت برای چندماه یا بیشتررا دارند نرخ های خیلی خوب پیشنهاد می کنند، مخصوصا اگر تخفیف فصلی هم داشته باشند. در هرمورد، قیمت هتل هرچه قدر هم که باشد،‌خیلی ارزان تر از این است که تصمیم عجولانه بگیرید که در یک ملک نامناسب در یک محله نامناسب زندگی کنید.

اجاره نامه های کوتاه مدت برای شروع اقامت ترکیه

هیچ قانون خاصی برای اجاره نامه های کوتاه مدت وجود ندارد. هم برای اجاره نامه های مسکونی وهم اجاره نامه های تجاری، شما میتوانید یک قرارداد ده ساله امضا کنید، و حتی اگر شما  (به عنوان یک مستاجر)یک توافقنامه یکساله امضا کنید، قانون به شما اجازه تمدید خودکار قرارداد به مدت ده سال می دهد( به شرطی که به مفاد قرارداد مثل پرداخت به موقع قرارداد عمل کنید).

امروزه در سواحل ترکیه، هرنوع اجاره نامه کوتاه مدت (روزانه و هفتگی) مرسوم می باشد. ما به آنها اجاره نامه های فصلی می گوییم. اما، هنوز ما هیچ قانونی برای رویایی با این موضوع نداریم: به علاوه آنها برای اداره مالیات یک فعالیت تجاری محسوب می شود. و این مسئله بیشتر باعث نگرانی صاحبان املاک می باشد تا اجاره شخصی.

سرایداری

یک جایگزین جالب برای اجاره کوتاه مدت نگهبانی از خانه (سرایدار) می باشد. خانواده های زیادی هستند که دوست دارند وقتی درخانه خودشان نیستند (معمولا مهاجران) کسی مثل خودشان در ملک آنها زندگی کند. اغلب اوقات انگیزه آنها از این کار این است که وقتی درخانه نیستند کسی باشد هم از حیوان خانگی آنها مراقبت کند هم خانه آنها را از دست دزدان حفظ کنند.

این فرصت ها در روزنامه های محلی یا در وبسایت https://www.mindmyhouse.com – تبلیغ می شوند، همچنین در اینجا شما می توانید به عنوان شخصی که دنبال فرصت سرایداری می گردد نام نویسی کنید. معمولا، تنها تعداد کمی هستند که دنبال سرایداری هستند اما ارزش دارد که پیگیری کنید.

انتظار نداشته باشید که برای این کار مبلغی به عنوان دستمزد دریاقت کنید، مگر اینکه شما کار باغبانی یا نگهداری از استخر را انجام بدهید. برخی اوقات همچنین از شما انتظار دارند که در زمانی که ساکن خانه اید قبوض برق و گازو… را پرداخت کنید.

جابجایی خانه

جایگزین جالب اما نادر دیگر برای اجاره جابجایی خانه می باشد. این جایگزین ازاین قراراست که شما اجازه می دهید یکنفر از خانه شما استفاده کند و آنها نیز اجازه می دهند از خانه آنها استفاده کنید. اگر یک ملکی در کشورخود نگه داشته اید، بهترین راه این است که از آن استفاده کنید تا اجاره بدهید- حداقل برای مدتی که یک مکان موقت برای زندگی در ترکیه پیدا کنید.

چندین وبسایت مثل https://www.homeexchange.com/ ، فرصت های جایجایی خانه را لیست کردند. معمولا در هر زمان مشخص ده مورد در ترکیه وجود دارد.

اجاره نامه های دراز مدت

در ترکیه ملک های استیجاری زیادی وجود دارد و اجاره می شوند، معمولا برای یک ملک با کیفیتی که مد نظرتان خواهد بود اجاره پایین می باشد.

اجاره نامه های دراز مدت معمولا برای یک یا دوسال می باشد اما بطور خودکار در پایان دوره تمدید می شوند.

بسیاری از مردم بخصوص آن دسته که در ترکیه درحال کار هستند یا درحال راه اندازی تجارت هایی می باشند، تصمیم خواهند گرفت که ملک استیجاری بهترین گزینه برای نیازهای دراز مدت آنها خواهد بود، بعد از اجاره کوتاه مدت ممکن است در جستجوی ملک استیجاری دراز مدت باشند.

معمولا یک قرارداد امضا شده برای اجاره وجود دارد. مدت اجاره تنها در شرایط زیر پایان می یابند:

  1. که مستاجر به مالک یک اخطار کتبی بدهد. مدت اخطار می تواند در قرارداد ذکر بشود؛ اگر ذکر نشود،‌یک ماه قانونی خواهد بود.
  2. که مالک از مستاجر بخواهد ملک را ترک کند و مستاجر موافق انجام این کار باشد. درصورت عدم وجود علت منطقی مانند آسیب رساندن به ساختمان، یا عدم پرداخت اجاره، استفاده غیرقانونی ازملک و غیره قراردادها تا مدت ده سال بطور خودکار تمدید می شوند.
  3. طبق حکم قضایی – عدم پرداخت اجاره، آسیب به ملک یا استفاده نامناسب از ملک. اگر بین مالک ومستاجر درگیری بوجود بیاید تا دوسال به اضافه چند ماه اضافه تر برای شکایت ادامه خواهد داشت.

اگر تمایل دارید تنها برای چندسال در ترکیه اقامت داشته باید، مدت های اجاره یعنی دراز مدت یا کوتاه مدت احتمالا بهترین راه برای شما می باشد چراکه هزینه خرید و فروش یک خانه می تواند فراوان باشد و البته پول هم از دست می رود.

برای جزئیات بیشتر درمورد این قراردادها به فصل مربوط به اجاره ملک کتاب ترکی شو مراجعه کنید. برای کسی که می خواهد یک تجارت را در ترکیه شروع کند اجاره ملک گزینه بسیار مناسبی می باشد. یافتن سرمایه لازم برای شروع یک تجارت جدید می تاند برای تازه واردها مشکل باشد و شما ممکن است تصمیم بگیرید بهتر است که پول خود را در تجارت سرمایه گذاری کنید تا خرید خانه ای که می خواهید در آن زندگی کنید. زمانی که تجارت موفقیت آمیز شده باشد شما می توانید یک عمارت بخرید. به فصل مربوط به راه اندازی یک تجارت مراجعه کنید.

مغازه ها

هنوز هم سنت  خرید مواد غذایی و سایر کالاها از مغازه های کوچک وجود دارد، اما سوپر مارکت های بزرگ وارد عرصه بازار شده اند. مانند شرکت های میگروس ( که متعلق به والمارت می باشد) درهمه جا هستند و البته به دلیل قیمت پایین و طیف وسیعی از محصولات بسیار محبوب هستند.

خرید آخر شب ها

اکثر مغازه ها در تابستان از ساعت ۱۰:۰۰تا ۲۰:۰۰باز هستند و در زمستان از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ باز می باشند اما در روزهای یکشنبه تعطیل می باشند. مراکز خرید بزرگ از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰در هفت روز هفته باز هستند.

مطالبی که تا اینجا خواندید برگرفته از کتاب ترکی شو از سایت استخدامی دات کام بود.

کتاب کانادایی شو راهنمای مهاجرت به کانادا

در پایان قصد داریم کتابی مناسب برای آشنایی با زندگی در کانادا و مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کنیم. نام این کتاب “کانادایی شو” است.

کتاب کانادایی شو راهنمای جامع مهاجرت به کانادا برای ایرانیان است که میتوانید این کتاب کاربردی را با کلیک بر روی لینک زیر دانلود کنید.

مهاجرت به کانادا – کانادایی شو

اطلاعات جامع دیگر برای مهاجرت به کشور های مختلف را در سایت کوچر به نشانی www.koucher.com دنبال کنید و همین طور برای آگاهی از شرایط کار در بلژیک نیز اطلاعات مفیدی در سایت کوچر میتوانید بدست آورید.

 منبع: سایت کوچر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا