هک شدن اطلاعات پزشکی ۴ میلیون آمریکایی در ۴ ماه

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تا به امروز، اطلاعات مربوط به مراقبت‌های درمانی ۴.۲۵ میلیون نفر از شهروندان امریکا به دست هکرها افتاده است.

مجله آنلاین موبنا – سرقت این حجم از اطلاعات ناشی از انجام موفق ۱۴۲ حمله توسط سارقان مجازی بوده است. در مجموع ۹۰ درصد از این حملات موفق بوده و به سرقت اطلاعات مربوط به مراجعه اشخاص به بیمارستان‌ها، سوابق آزمایش‌های پزشکی، نسخه‌ها و غیره منجر شده است.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تا به امروز اطلاعات مربوط به مراقبت‌های درمانی ۴.۲۵ میلیون نفر از شهروندان امریکا به دست هکرها افتاده است. بیشترین تعداد قربانیان مربوط به دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن است که در جریان حملات هکری شاهد سرقت اطلاعات ۹۷۳ هزار نفر بوده است. علت موفقیت این حمله، هک شدن آدرس ایمیل یکی از کارمندان این دانشکده بوده که زمینه نفوذ هکرها و سرقت اطلاعات را توسط آنها فراهم کرده است.

رتبه دوم در این زمینه مربوط به مرکز جراحی تخصصی دانشگاه کلمبیاست که هکرها اطلاعات ۴۰۰ هزار بیمار مراجعه کننده به آن را سرقت کرده‌اند. رتبه سوم هم به مرکز درمانی یوکان تعلق دارد که هکرها داده‌های ۳۲۷ هزار مراجعه کننده به آن را به دست آورده‌اند.

در تازه‌ترین حمله موفق از این دست در آمریکا هم داده‌های پزشکی نزدیک به ۲۰۷ هزار نفر توسط یک باج افزار به سرقت رفته است.

بر اساس آمار موجود از سال ۲۰۰۹ بدین سو، ۲۶۹۸ حمله هکری به مراکز درمانی و پزشکی آمریکا صورت گرفته که منجر به سرقت اطلاعات ۱۹۵.۴ میلیون نفر در ایالات متحده شده است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا