مخاطرات مهاجرت

اینکه همه ما عاشق سفر هستیم و همواره به دنبال فرصتی مناسب برای برنامه ریزی یک سفر با دوستان یا خانواده خود هستیم، بخشی هیجان انگیز و مفرح از زندگی روزمره ماست. اما مهاجرت قصه ای متفاوت است.

مجله آنلاین موبنا – هر چه را داشتن، برداشتن یا پشت سر گذاشتن است. در داستان مهاجرت و اقامت در کشوری دیگر همواره مخاطرات و چالش هایی بوده که شاید خیلی از کسانی که در حال برنامه ریزی برای انجام این تصمیم هستند، حتی به آنها فکر هم نکنند. بهتر است قبل از هر تصمیمی تمامی ابعاد متعاقب آن را در نظر بگیریم، حال چه پیشامدهای دلنشین چه پیامدهای ناخوشایند، و خود را برای همه آنها آماده کنیم.

۱. پذیرفته نشدن توسط جامعه

یکی از مخاطرات مهاجرت به کشوری دیگر، امکان پذیرفته نشدن از طرف افراد آن جامعه است. اینکه لبخند شما و عشق شما توسط افرادی آشنا پاسخ داده شود حس آرامش را برایتان به همراه خواهد داشت. مهاجرت به کشوری که تنها و تنها از ساکنانش تنفر و حس منفی دریافت کنید خیلی زود شما را از کرده تان پشیمان خواهد کرد.

۲. هزینه ها

مهاجرت برای تامین و تضمین آینده ای بهتر برای خود و نسل آینده خود بدون صرف هزینه امکان پذیر نیست. به هر حال برای رسیدن به اهدافتان نیاز به صرف هزینه های بسیاری خواهید داشت.

۳. دارایی های حقیقی

مخاطرات مهاجرت

مهاجرت به کشوری دیگر به معنای دست کشیدن از تمامی متعلقاتی است که در کشور خود داشته اید. فروختن تمامی دارایی های حقیقی و رفتن و زندگی کردن در خانه ای اجاره ای و تلاش دوباره برای رسیدن به هر آنچه که قبلا داشتید، یکی از مخاطرات و چالش های پیش روی شما در مسیر مهاجرت است. با این حال، برای افرادی که در کشور خود دارایی حقیقی چندانی نداشته اند، این تلاش مفهوم دیگری دارد.

۴. زبان

اگر قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی باشید، احتمالا می توانید به نیمی از کشورهای دنیا بروید. اما به آن نیمی دیگر که زبان انگلیسی خیلی در آنجا کاربرد ندارد نیز باید فکر کرد. اگر کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید که خیلی گردشگر پذیر نیست و مردم آنجا به یادگیری و کاربرد زبان انگلیسی اهمیت چندانی نمی دهند، در آن صورت زندگی روزمره و به خصوص برآوردن نیازهایتان دچار چالشی بزرگ می شود.

۵. تنهایی

مخاطرات مهاجرت

پشت سر گذاشتن زندگی، دلخوشی ها و متعلقات خود به اندازه کافی چالش برانگیز هست، هر آنچه تاکنون داشته و تجربه کرده اید، دوستان قدیمی، خانواده، و پاتوق های دلنشینتان، همه و همه را باید فراموش کنید و به جایی بروید که چیز زیادی راجع به مردمانش نمی دانید و در این شرایط احساس تنهایی، اولین چیزی است که به سراغتان خواهد آمد و شاید تا مدتها درگیرش باشید.

۶. تغییر شخصیت

خیلی ها وقتی تصمیم به مهاجرت می گیرند، برای آن برنامه ریزی می کنند و شاید در این برنامه ریزی منش و شخصیت خود را ثابت و غیرقابل تغییر در نظر بگیرند. با این حال، زندگی در کشوری دیگر با فرهنگی دیگر ممکن است شخصیت افراد را به طرز غیرمنتظره ای تغییر دهد.

افراد درونگرا شاید مجبور به تعامل و ارتباط با افراد زیادی باشند، و از سوی دیگر، یک فرد برونگرا شاید مجبور باشد تا وقتی جایگاه خود را در جامعه پیدا می کند کمی تنها بماند. تنهایی و افسردگی می توانند هر فردی را در هر شرایطی نسبت به همه چیز بدبین کنند. هر چند در ناامیدی بسی امید است اما باید همه شرایط ناشی از یک تصمیم را در نظر گرفت.

۷. عدم امنیت

مخاطرات مهاجرت

یکی از بزرگترین دلایل تصمیم برای مهاجرت، احساس عدم امنیت است. اکثر مردم اینطور فکر می کنند که با مهاجرت به کشوری می توانند امنیت خود را تضمین کنند. اما همیشه هم اینطور نیست. شاید به خاطر عدم برخورداری از سرمایه کافی مجبور باشید (حداقل برای مدتی و تا وقتی بتوانید پس انداز کافی جمع کنید) در محله های ناایمن زندگی کنید.

۸. شکست

هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت به این فکر کنید که آیا اقامت در کشوری دیگر لزوماً زندگی تان را در مسیر درست قرار خواهد داد و شما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند. باید واقع نگر باشید. باید سخت کار کنید، خیلی سخت تر از قبل، تا بتوانید خود را در جامعه جدید اثبات کنید. شکست و موفقیت هر دو در مسیر شما و هر دو با نسبتی یکسان قرار دارند. برای موفقیت برنامه ریزی داشته باشید.

۹. بیماری

در بسیاری از کشورها هزینه های درمان معقول است. اما با این حال، هزینه های یک بیماری مزمن به اندازه کافی زیاد خواهد بود. همچنین، هزینه های دارو و درمان در برخی کشورها بسیار بالاست.

۱۰. مالیات

نرخ مالیات در برخی کشورها حدود ۵۰% است. این کشورها استانداردهای بالای زندگی را برایتان فراهم می آوردند اما در عین حال نیمی از حقوق و دستمزد شما به دولت تعلق می گیرد. به این فکر کنید که آیا می توانید بین مالیات و سایر هزینه ها تعادل کافی برقرار کنید.

هرچند این نوشتار هرگز برای منصرف کردن افراد از مهاجرت نیست، اما تلاش می کند تمامی واقعیت ها و روی دیگر مهاجرت را نیز به شما نشان دهد. رفتن به کشوری دیگر برای همیشه و برای ساختن یک زندگی تازه، مثل رفتن برای قدم زدن در پارک و خیابان نیست و نباید سهل انگارانه و بدون در نظر گرفتن شرایط و پیشامدهای احتمالی، تصمیم گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا