افزایش ۱۲ درصدی قیمت بیت‌کوین

بیت‌کوین با سپری کردن هفته‌ای رویایی موفق شد مجددا به سطح ۶۰۰۰ دلاری برگردد.

مجله آنلاین موبنا – بزرگ‌ترین ارز مجازی جهان موفق شد با جهش ۱۲ درصدی در طول هفته گذشته، بازدهی خود از ابتدای امسال تاکنون را به بیش از ۷۰ درصد برساند. اکنون قیمت هر بیت‌کوین معادل ۶۴۲۶.۸۳ دلار است.

بیت‌کوین برای نخستین بار از نوامبر سال گذشته تاکنون موفق شده خود را به سطح بالای ۶۰۰۰ دلار برساند.

برایان کیلی، بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه ارزهای مجازی ” بی کی سی ام” با اشاره به افزایش تمایل معامله‌گران به خرید بیت‌کوین در هفته اخیر گفت: برخی از مؤسسات سرمایه‌گذاری در حال بررسی ورود فعالانه‌تر به بازار ارزهای مجازی هستند.

کیلی با اشاره به ترس برخی معامله‌گران از این ارزها به دلیل نوسانات سال گذشته افزود: احتیاط باعث شده تقاضاهای خرد هنوز هم اصلی‌ترین جریان خواهان خرید ارزهای مجازی باشد.

با این حال به نظر می‌رسد هنوز هم نگرانی‌ها از وضعیت ارزهای مجازی به جا باشد. هفته گذشته هکرها موفق شدند ۷۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش بیش از ۴۰ میلیون دلار از یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ارزهای مجازی به سرقت ببرند.

با این حال جف دورمان، استراتژیست سرمایه‌گذاری در مؤسسه ” آرکا” در شهر لس آنجلس معتقد است بیت‌کوین هنوز رقیبی جدی ندارد و اتفاقات خوب حوزه ارزهای مجازی باعث عقیم شدن اخبار بد از اثرگذاری روی بازار شده است.

از سوی دیگر همه کارشناسان هنوز نسبت به ارزهای مجازی خوش‌بین نیستند. نوریل روبینی که به خاطر پیش‌بینی رکود اقتصادی سال ۲۰۰۹ شهره است، گفت: ارزهای مجازی پدر و مادر همه حباب‌ها هستند.

قیمت سایر ارزهای مجازی نیز در هفته گذشته رو به افزایش بود؛ به گونه‌ای که قیمت “اترتیوم” در حال حاضر به ۱۷۷.۸ دلار، “لایت کوین” به ۷۸.۸۷ دلار و “دش” به ۱۱۴.۴۱ دلار رسیده است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا