لنز پریسکوپی، قابلیتی انقلابی برای زوم ۵۰ برابری Huawei P30 Pro

سیستم دوربین گوشی هوشمند Huawei P30 Pro به لطف یک پریسکوپ ساده، توانسته است قابلیت زوم بی‌سابقه‌ را در میان گوشی‌های هوشمند به نمایش بگذارد.

مجله آنلاین موبنا – در این مطلب می‌خواهیم برای نخستین بار نگاهی به داخل این گوشی هوشمند ‌بیاندازیم و این پریسکوپ را بررسی کنیم.

لنز پریسکوپی شاید آن‌قدرها هم بزرگ به نظر نرسد، اما هوآوی برای این‌که این لنز را داخل گوشی قرار بدهد، مجبور شده که آن را از قسمت پهلو در داخل بدنه جا بدهد. در حالت عادی، تولیدکنندگان گوشی، حسگری را به شکل مستقیم پشت لنز قرار می‌دهند تا نوری که از لنز عبور می‌کند، به‌صورت مستقیم به این حسگر برسد. ولی این کار محدودیت‌هایی را هم ایجاد می‌کند.

لنز پریسکوپی، قابلیتی انقلابی برای زوم 50 برابری Huawei P30 Pro

اگر گوشی‌های هوشمند ضخامت نسبتا زیادی داشته باشند، این امکان وجود دارد که ماژول دوربین کاملا درون بدنه قرار بگیرد و لنز دوربین پشتی از بدنه گوشی بیرون نزند. در گوشی‌هایی هم که ضخامت کمتری دارند، مانند آیفون ایکس‌اس، گوگل پیکسل ۳ و حتی Huawei P30 Pro، شاهد برجستگی دوربین در پشت بدنه گوشی هستیم. اما لنز پریسکوپی روش هوشمندانه‌ برای تقویت قدرت زوم دوربین گوشی‌های هوشمند است، چون باعث می‌شود فضای بیشتری برای ماژول دوربین گوشی‌های هوشمند ایجاد شود. ایده بسیار جذابی که فعلا با اولین مراحل پیاده‌سازی آن مواجه هستیم.

آیا زوم بیش از این هم ممکن است؟

روی کاغذ این امکان وجود دارد که گوشی‌های هوشمند با تکیه بر این نوآوری به قدرت زوم بیشتری دست پیدا کنند؛ اگر طراحان و مهندسان گوشی‌های هوشمند بتوانند قطعات داخلی گوشی‌ها را به شکل دیگری طراحی کنند، این امکان وجود دارد که فضای بیشتری برای لنزهای پریسکوپی باز شود و در نتیجه امکان استفاده از لنزهای بلندتر و با قدرت زوم بیشتر به وجود بیاید.

لنز پریسکوپی، قابلیتی انقلابی برای زوم 50 برابری Huawei P30 Pro

هوآوی اولین شرکتی بوده که از این روش، طراحی لنز های خود را درگرگون ساخته است. انتظار می رود در آینده نزدیک سایر شرکت ها نیز گام در این مسیر که هوآوی در آن پیشگام است گذاشته و قابلیت زوم قدرتمند به بخشی جدا نشدنی از گوشی های آینده تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا