مخابرات؛ کم ریسک ترین صنایع بورس

مدیر اداره سهام همراه اول با اشاره به حضور شرکت ارتباطات سیار همراه اول در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت، صنعت مخابرات جزو کم ریسک‌ترین صنایع بورسی است.

مجله آنلاین موبنا – سینا اسدی مدیر اداره سهام همراه اول با این توضیح که شرکت ارتباطات سیار ایران در آخرین رتبه‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار موفق به کسب رتبه یک کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی (codal) در میان تمامی شرکت‌های بورس شده است، گفت: این شرکت به عنوان اولین شرکت بورسی، ۱۱روز بعد از پایان سال مالی صورت‌های مالی حسابرسی نشده تلفیقی خود را افشا کرد.
وی افزود: شرکت همراه اول در سال گذشته موفق به کسب ۱۴.۴۰۰ میلیارد تومان درآمد شد که این رقم نسبت به سال ۹۶ چیزی حدود ۲۲درصد رشد داشته و ۲۰درصد افزایش سود خالص را تجربه کرده است.
اسدی درباره وضعیت این شرکت و بازدهی سهام آن گفت: صنعت مخابرات جزو کم ریسک‌ترین صنایع بورسی است و طی زمان نزدیک به یک دهه فعالیت در این عرصه، توانسته برای سهامداران به طور میانگین ۲۶% بازدهی داشته باشد.
او با تاکید بر این که سرمایه‌گذاری ۱۲هزار میلیاردی در جهت توسعه شبکه همراه اول انجام شده است، گفت: این میزان سرمایه گذاری، نقش مهمی در سودآوری شرکت در سال جاری و سالیان آتی همراه خواهد داشت.
اسدی در خصوص برنامه‌‌های سال ۹۸ شرکت ارتباطات سیار گفت: براساس گزارش تفسیری که همراه با صورت‌های مالی سالانه منتهی به ۲۹/۱۲/۹۷ در سایت کدال افشا شد، پیش‌‌بینی می‌شود درآمد بیش از ۱۷هزار میلیارد تومان، رشد سود ناخالص ۲۵ درصد در سال ۹۸ محقق شود.
در سال ۹۷ مصرف دیتا توسط مشترکین شرکت از رشد ۳۵ درصدی برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود بر اساس روندهای جهانی، صنعت تلکام شاهد رشد مصرف مشترکین از خدمات دیتا و علی الخصوص سرویس‌های ارزش افزوده در این بستر ارتباطی باشیم.
در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه به پایان رسید، شرکت کسب و کار نوپای حرکت اول نیز به عنوان بازوی سرمایه گذاری خطر پذیر شرکت ارتباطات سیار ایران حضور داشت. این شرکت علاوه بر معرفی و ارائه برنامه‌های شرکت در ارتباط با سرمایه‌گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا، آماده دریافت طرح‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری (به ویژه در حوزه فینتک) خواهد بود.
لازم به ذکر است سایت کدال که در این گزارش به آن اشاره شده، سامانۀ یکپارچۀ گردآوری، نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات است که به منظور مکانیزه کردن جمع آوری، بررسی و انتشار اطلاعات مالی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان و سایر اشخاصی که طبق قانون بازار اوراق بهادار ملزم به گزارش اطلاعات خود هستند، طراحی شده است.
آماده سازی و ثبت گزارش ها به وسیله ناشران، دریافت و پذیرش گزارش‎ها توسط سامانه، ذخیره و بازیابی گزارش‌های دریافتی، تحلیل و نظارت بر گزارش ها توسط کارشناسان سازمان، استخراج گزارش های متنوع از اطلاعات ارسالی توسط ناشران از جمله فرآیندهای اصلی این سامانه به حساب می‌آید.
این سامانه با هدف تسریع در ارایه اطلاعات ناشران اوراق بهادار و افشای عمومی آن، ایجاد ساز و کاری جهت تسهیل فرایند تهیه و افشای اطلاعات، ایجاد ساز و کارهای بهینه و مناسب گزارش گیری و گزارشگری مبتنی بر اصول جهانی جهت فعالان بازار سرمایه، افزایش هماهنگی واحدهای درون سازمانی و برون سازمانی و ارتقای سطح اطلاع رسانی راه اندازی شده است.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا