پایان چالش عکاسی در نور کم با نوآوری‌های هوآوی

گوشی هوشمند Huawei P30 Pro بهترین دوربین برای عکاسی در نور کم را دارد و عملکرد آن از حالت Night Sight در گوشی‌های پیکسل گوگل بهتر است.

مجله آنلاین موبنا – این گوشی هوشمند توانسته استاندارد جدیدی برای عکاسی در شب تعریف کند. هوآوی سراغ چالش ‌برانگیزترین موقعیت برای عکاسان رفته  و کاری کرده است که عکاسی در این موقعیت، مانند گرفتن عکسی معمولی در نور روز شود.

حالت Night Sight در گوشی پیکسل۳، جادویی الگوریتمی است و می‌تواند دیدی فرا انسانی در اختیار کاربران قرار بدهد. در این حالت، دوربین گوشی پیکسل۳ به شش ثانیه نوردهی نیاز دارد و  در این مدت باید گوشی را ثابت نگه داشت تا عکس نهایی تمیز و شفاف از کار در بیاید. هوآوی هم حالت مشابهی برای عکاسی در شب دارد، اما استفاده از این حالت در گوشی Huawei P30 Pro کاملا نالازم و بی‌جهت است: دوربین این گوشی می‌تواند بدون نیاز به زمان نوردهی زیاد، عکس‌های بهتری از حالت Night Sight گوگل بگیرد.

مقایسه Huawei P30 Pro و Google Pixel 3

نخستین عکس، خروجی دوربین گوشی پیکسل است تا بدانید تصویری که چشم انسان می‌بیند، چگونه است. دوربین آی‌فون هم، بدون کمک فلاش یا پردازش عکس خام، عکس مشابهی ثبت خواهد کرد. همان‌طور که می‌بینید، در این حالت چشم انسان نمی‌تواند هیچ رنگی تشخیص بدهد. عکس دوم مربوط به حالت Night Sight گوشی گوگل است که تا پیش از معرفی و عرضه Huawei P30 Pro، بهترین عکسی بود که می‌شد در این شرایط نوری از دوربین یک گوشی هوشمند انتظار داشت. اما نتیجه کار دوربین گوشی هوآوی باعث می‌شود عکس گوشی گوگل بی‌کیفیت به نظر برسد.

پایان چالش عکاسی در نور کم با نوآوری‌های هوآوی

از نظر کیفیت رنگ هم واضح است که مقدار نویز عکس گوشی پیکسل زیاد است و حالت دانه‌دانه دارد. در این حالت، اکثر گوشی‌های هوشمند عکسی کاملا تیره در اختیارتان خواهند گذاشت که هیچ رنگی در آن مشخص نیست. نتیجه کار گوشی پیکسل، با هر متر و معیاری، چشمگیر است. اما گوشی Huawei P30 Pro کاملا در سطح دیگری است و کیفیت عکس آن نیازی به تشریح و توصیف ندارد.

عکس‌های بعدی، مقایسه قبلی را تایید می‌کنند. عکس گوشی پیکسل در حالت معمولی، نشان می‌دهد که راهرو چقدر تاریک بوده است.

پایان چالش عکاسی در نور کم با نوآوری‌های هوآوی

گوشی پیکسل در حالت Night Sight به نتیجه بسیار بهتری می‌رسد. اما با این حال، مقدار نور به‌اندازه کم است که عکس نهایی همچنان دل‌خواه نیست. درست است که عکس Huawei P30 Pro کامل و بدون نقص نیست و در آن، برخی جزئیات با تکنیک کاهش نویز، از دست رفته‌ (به‌ویژه طرح شیشه که در عکس گوشی پیکسل جزئیات بیشتری از آن مشهود است) اما روی هم رفته عکس بسیار بهتری است. در عکس گوشی هوآوی می‌توانید به‌راحتی پله‌ها و کابل روی دیوار را تشخیص بدهید. در این نمونه، گوشی Huawei P30 Pro در محاسبه تعادل رنگ سفید عملکرد بهتری داشته است، هرچند بررسی کامل‌تر نشان می‌دهد که به‌طور کلی، گوشی پیکسل در زمینه محاسبه تعادل رنگ سفید عملکرد بهتری دارد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که Huawei P30 Pro نمی‌تواند در همه رودررویی‌ها با حالت Night Sight گوگل برنده باشد. در فضای بیرون از ساختمان، به‌سختی می‌توان تفاوتی در عملکرد این دو گوشی مشاهده کرد. اما این هم به‌خودی‌خود دستاورد بسیار مهمی برای هوآوی است؛ چون گوشی گوگل برای ثبت چنین عکسی به چند ثانیه نوردهی نیاز دارد، اما گوشی هوآوی می‌تواند با یک نوردهی معمولی به چنین نتیجه‌ای برسد. نمونه عکس‌های بعدی مشخص می‌کنند که وقتی نور بیشتری در محیط باشد، گوشی‌های Huawei P30 Pro و پیکسل عملکردی بسیار نزدیک به هم خواهند داشت.

پایان چالش عکاسی در نور کم با نوآوری‌های هوآوی

هرچه نور کمتری در عکس باشد، دوربین Huawei P30 Pro برتری‌های خودش را بیشتر به رخ می‌کشد. در نمونه بعدی، در کمدی که چشمان ما فقط شکل اشیا را می‌بیند و نمی‌تواند هیچ رنگی را تشخیص داد، دوربین Huawei P30 Pro عملکردی باورنکردنی دارد و توانسته روی اشیا فوکوس کند و عکسی واضح و شفاف بگیرد. اگر ۳۰ ثانیه زمان بگذاریم و این عکس را در گوگل فوتوز ویرایش کنیم، آن وقت به نظر خواهد رسید که در نور کامل روز گرفته شده است! گوشی پیکسل، مانند دوربین اکثر گوشی‌های دیگر و حتی دوربین‌های DSLR حرفه‌ای، نتوانسته است فوکوس کند. نمونه عکس زیر حاصل چند بار تلاش برای فوکوس کردن با گوشی پیکسل است.

پایان چالش عکاسی در نور کم با نوآوری‌های هوآوی

ترفند هوآوی برای فوکوس در شرایط کم‌نور، استفاده از حس‌گر عمق میدانی باشد که در پشت Huawei P30 Pro تعیبه شده‌، حس‌گری که وظیفه اصلی آن بهبود عکس‌های پرتره و قابلیت‌های مربوط به واقعیت افزوده است، اما در هنگام ثبت عکس‌های معمولی هم می‌تواند داده‌های مفیدی جمع‌آوری کند. بسیاری از دوربین‌ها برای فوکوس در محیط‌های کم‌نور، چراغ کمکی کوچکی روشن می‌کنند (یا از همان فلاش بهره می‌گیرند)، اما هوآوی روشن کرده است که هنگام عکاسی در شرایط حساس، مانند  عکاسی از شخصی که خوابیده، چنین گزینه‌هایی بی‌فایده‌ هستند.

پایان چالش عکاسی در نور کم با نوآوری‌های هوآوی

پایان چالش عکاسی در نور کم با نوآوری‌های هوآوی

به سختی می‌شود توضیح داد هوآوی به چه جهشی در زمینه عکاسی در نور کم، آن هم با استفاده از دوربین عادی گوشی هوشمند، دست پیدا کرده است. هوآوی کاری کرده که حالت عکاسی در شب که به زمان زیادی برای نوردهی نیاز دارد، به فناوری زائدی تبدیل شود. بر خلاف نام این محصول،  شاید نیازی به حالت Pro در دوربین گوشی Huawei P30 Pro نباشد، چون دوربین این گوشی در حالت معمولی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

آیا گوشی Huawei P30 Pro روی هم رفته بهترین دوربین را در بین گوشی‌های هوشمند دارد؟ هنوز نه. گوشی Huawei P30 Pro هنوز ترفندهای زیادی در آستین خود دارد که توانایی زوم ۱۰x (زوم هیبریدی) یکی از آن‌ها است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا