هواوی ۵G را به خودروهای هوشمند می‌آورد

شرکت چینی هواوی به تازگی از تامین سخت‌افزارهای مبتنی بر شبکه اینترنت ۵G برای ورود به صنعت خودروهای هوشمند خبر داده است.

مجله آنلاین موبنا – هواوی که بدون شک یکی از بزرگترین و فعال‌ترین غول‌های تکنولوژی در زمینه برقراری زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنت ۵G در جهان به شمار می‌رود، در طول یک سال اخیر تحت فشارهای متعددی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورهای هم پیمانش قرار گرفته و به اتهامات مختلفی همچون جاسوسی از اطلاعات کاربران و همچنین همکاری با دولت چین محکوم شده و بدین ترتیب بسیاری از کشورها نیز از همکاری و ادامه قرارداد با این شرکت چینی سر باز زدند.

اما به نظر می‌رسد که هیچ یک از این اتفاقات نتوانسته است ترمز موفقیت و پیشرفت هواوی را بکشد و جلوی فعالیت‌های گسترده این غول تکنولوژی فعال در حوزه فناوری را بگیرد چراکه چند روز پیش این شرکت با انتشار گزارش مالی خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی اعلام کرد که برخلاف سنگ اندازی های آمریکا، درآمدهای این شرکت با رشد و افزایش ۳۹ درصدی مواجه شده است که خود می‌تواند نشانه واضح و آشکاری از موفقیت و حرکت رو به جلوی هواوی باشد.

حالا به تازگی این شرکت در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای اعلام کرده است که قصد دارد تبدیل به بزرگترین تأمین کننده قطعات مرتبط با خودروهای هوشمند شده و نخستین سخت افزار و زیرساخت‌های لازم برای توسعه تکنولوژی شبکه ۵G در صنعت خودرو را روانه بازارهای جهانی کند.

در بیانیه این شرکت همچنین آمده است که تکنولوژی مذکور تحت عنوان ماژول MH۵۰۰۰ مبتنی بر تراشه نسل پنجم Balong ۵۰۰۰ که در اوایل سال جاری میلادی عرضه شده بود، است که هم اکنون در وضعیت توسعه قرار دارد.

بنابراین تکنولوژی، هواوی نخستین ماژول ۵G خودرو را با بهترین کیفیت و بیشترین سرعت به بازار عرضه می‌کند که این ماژول می‌تواند به عنوان یک دستاورد بسیار مهم و با ارزش در صنعت حمل و نقل و خودروسازی در آینده به شمار رود و تجاری سازی فناوری نسل پنجم شبکه اینترنت همراه را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی را برای هواوی و سایر شرکت‌های مخابراتی فعال در این حوزه تسهیل خواهد کرد.

هواوی در سال‌های اخیر با شرکت‌های خودروسازی چینی همچون دانگ‌فنگ ( Dongfeng )، چنگان ( Changan ) و فاو (FAW) به منظور توسعه خودروهای هوشمند همکاری‌های متعددی داشته است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا