آمازون رانندگانش را مجبور به سلفی گرفتن می کند

شرکت آمازون در اقدامی عجیب و به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف و کلاهبرداری، رانندگان خود که کالاهای مختلف را به مقصد می برند مجبور به تهیه عکس های سلفی کرده تا از این طریق هویت آنها تایید شود.

مجله آنلاین موبنا – شرکت آمازون در اقدامی عجیب و به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف و کلاهبرداری، رانندگان خود که کالاهای مختلف را به مقصد می برند مجبور به تهیه عکس های سلفی کرده تا از این طریق هویت آنها تایید شود. بعد از عکس برداری سلفی، آمازون با استفاده از یک سیستم تایید هویت، رانندگان را شناسایی می کند تا مطمئن شود افرادی که کالاها را به مقصد رسانده اند، متعلق به خود این شرکت هستند.
برای پشت سر گذاردن این فرایند، رانندگان باید اپلیکیشن آمازون فلکس را بر روی گوشی های خود نصب کنند. سپس در محیط این برنامه از خودشان سلفی بگیرند. البته آمازون هشدار داده که این عکس ها نباید در زمان رانندگی تهیه شوند.
در سال های اخیر برخی افراد خود را به عنوان راننده شرکت آمازون جا زده و از شهروندان آمریکایی اخاذی کرده اند و از همین رو، آمازون در تلاش است از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کند. برخی کارشناسان امنیتی می گویند با توجه به نقص های فنی سیستم های تشخیص هویت، معلوم نیست استفاده از این روش هم بتواند به حفظ امنیت شهروندان کمک شایانی بنماید.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا