حریم‌تان را در یوتیوب خصوصی کنید

یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر از اهمیت بالایی برخوردار شده است، حفاظت از حریم خصوصی و افزایش امنیت سایبری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که به نظر می‌رسد برای خیل عظیمی از کاربران تاکنون دردسرهای کوچک و بزرگ متعددی را ایجاد کرده است.

مجله آنلاین موبنا – شاید شما نیز از کاربران و علاقمندان به شبکه اجتماعی یوتیوب باشید و بارها برایتان پیش آمده است که ویدئوهای موردنظر خود را در این پلتفرم مشاهده و تماشا کرده و پست‌های موردعلاقه‌تان را نیز لایک و دنبال کرده‌اید ولی لازم است که بدانید در صورتی که از شرایط، قوانین و قابلیت‌های آن آگاه نباشید، ممکن است با همین کارهای ساده نظیر لایک و دنبال کردن صفحات مختلف، تا حد زیادی به صورت ناخودآگاه حریم خصوصی خود را زیر سوال برده و به چالش بکشانید.

بر اساس گزارش وب سایت the verge ، کاربران در این شبکه اجتماعی به منظور ارتقای حریم خصوصی خود در شبکه اجتماعی یوتیوب لازم است که به قسمت تنظیمات ( setting) آن رفته و وارد بخش حریم خصوصی ( privacy) شوند. در این قسمت شما قادر خواهید بود تمامی پست‌های لایک شده ، دنبال شده و پلی لیست‌های ذخیره سازی شده در حساب کاربری خود را در یوتیوب مشاهده کنید و در صورت عدم تمایل، نمایش آن برای عموم کاربران و مخاطبان خود را مخفی و شخصی سازی کنید.

فراموش نکنید که در آخر ، گزینه ذخیره و ثبت تغییرات ( save ) را نیز کلیک کنید تا دیگر سایر کاربران نتوانند پست‌های لایک شده و صفحات دنبال شده توسط شما را در این پلتفرم مشاهده کنند.

حریم‌تان را در یوتیوب خصوصی کنید

یکی دیگر از اقداماتی که کاربران باید به منظور ارتقای امنیت و حفظ حریم خصوصی در یوتیوب انجام دهند، پاک کردن تاریخچه جستجوهای آنهاست و این کار بدین گونه است که آنها با مراجعه به قسمت سرچ یا جستجوییوتیوب می‌توانند با کلیک بر روی سه نقطه سمت راست، تمامی عبارات مورد جست جوی خود را به کلی حذف کنند و بدین ترتیب به حفظ حریم خصوصی خود کمک کنند.

حریم‌تان را در یوتیوب خصوصی کنید

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا