رونمایی قریب الوقوع از دستگاه اتصال مغز و رایانه

الون ماسک یکی از پیشتازان عرصه فناوری‌های نوین از عرضه قریب الوقوع دستگاهی خبر داده که می‌تواند مغز انسان و رایانه‌ها را به یکدیگر متصل کند.

مجله آنلاین موبنا – وی تصریح کرده که شرکت نوپای تأسیس شده توسط وی موسوم به Neuralink به زودی خبر طراحی اولین رابط کاربری که مغز انسان‌ها و رایانه‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌سازد، اعلام خواهد کرد.
وی در حساب کاربری خود در توئیتر تنها به ذکر این نکته اکتفا کرده که رونمایی از فناوری یادشده «به زودی» صورت می‌گیرد و به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرده است.
شرکت Neuralink در سال ۲۰۱۶ با هدف تولید سخت افزاری تأسیس شد که توانایی‌های مغز انسان را ارتقا بخشد. تا به حال جزئیات چندانی در مورد فعالیت‌های این شرکت در اختیار عموم قرار نگرفته است.
در وب سایت این شرکت تبلیغاتی در مورد ۱۱ فرصت شغلی صورت گرفته و در آن آینده‌ای توصیف شده که ارتباط میان ذهن افراد و رایانه‌ها با سرعت بسیار زیادی ممکن می‌شود.
الون ماسک که بارها در مورد خطرات همه گیر شدن فناوری هوش مصنوعی اظهارنظر کرده معتقد است انسان‌ها با استفاده از چنین رابط کاربری می‌توانند با فناوری مذکور در آینده رقابت کنند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا