حراج اسکلت دایناسور در سایت «ای بی»!

در سایت خرید و فروش آنلاین «ای بی»، اسکلت یک بچه «تی رکس» با قیمت ۲.۹ میلیون دلار برای فروش عرضه شده است!

مجله آنلاین موبنا – ماه گذشته فسیل یک بچه دایناسور در وب سایت خرید و فروش آنلاین «ای بی» به قیمت ۲.۹ میلیون دلار عرضه شد. این در حالی است که احتمالاً از این فسیل فقط یک نمونه در جهان وجود دارد.
در توضیح این تبلیغ فروش آمده است: « تنها بچه T-Rex جهان! ارتفاع بدن آن ۱۵۰۰ فوت و جمجمه آن ۲۱ اینچ است. این بچه دایناسور یک گوشتخوار بسیار خطرناک بوده است. فرصتی نادر برای تماشای یک بچه تی رکس….»
این اسکلت که تخمین زده می‌شود ۶۸ میلیون ساله باشد، نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی در یک زمین خصوصی کشف شد. در نتیجه اسکلت به مالک زمین و کاشف آن یعنی «آلن دتریش» تعلق گرفت. در سال ۲۰۱۷ میلادی دتریش این فسیل را به موزه تاریخ طبیعی دانشگاه کانزاس قرض داد. هنگامی‌که آگهی فروش آن در «ای بی» منتشر شد، این اسکلت همچنان در موزه مذکور در معرض نمایش بود.
در همین راستا بنیاد دیرین شناسی مهره داران (SVP) از دتریش انتقاد کرده است زیرا یک نمونه فسیل مهم را از دسترس دانشمندان خارج می‌کند. از سوی دیگر پیکان انتقاد این بنیاد به سمت دانشگاه کانزاس گرفته شده که با نمایش فسیل به افزایش قیمت آن کمک کرده است.
دانشگاه کانزاس اعلام کرده از تصمیم دتریش برای حراج اسکلت آگاه نبوده است. «لئونارد کریشتالکا» رئیس دانشگاه نیز اعلام کرده پس از تصمیم دتریش، اسکلت را به او بازگردانده است.
تا به امروز هیچ کس نسبت به خرید این فسیل با برچسب قیمت ۲.۹ میلیون دلاری اظهار تمایل نکرده است.
جالب آنکه دتریش در آگهی خود اعلام کرده است فسیل را پس از فروش پس نمی‌گیرد!

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا