یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

در شرایطی که خودروهای مفهومی یا کانسپت شاید هیچگاه وارد خط تولید انبوه نشوند اما همواره توجه کارشناسان و دوستدارن صنعت خودروسازی را به سوی خود جلب می کنند.

مجله آنلاین موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – در شرایطی که خودروهای مفهومی یا کانسپت شاید هیچگاه وارد خط تولید انبوه نشوند اما همواره توجه کارشناسان و دوستدارن صنعت خودروسازی را به سوی خود جلب می کنند. در ادامه ۱۰ خودرو مفهومی که آرزو داشتیم به واقعیت تبدیل شده و وارد خط تولید شوند را معرفی می کنیم.

سالین S5S رپتور

یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

خودرو S5S رپتور دیدگاه شرکت سالین در سال ۲۰۰۸ برای یک ابرخودرو بود. این خودرو از ظاهر فوق العاده خوبی بهره می برد و از یک پیشرانه ۵ لیتری سوپرشارژ هشت سیلندر خورجینی که توانایی تولید ۶۵۰ اسب بخار نیرو را داشت، بهره می برد. اما به واسطه مشکلات مالی شرکت سالین، خودرو S5S رپتور هیچ گاه وارد خط تولید نشد.

فولکس واگن W12 ناردو

یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

نام این خودرو از پیست آزمایش ناردو گرفته شده که فولکس واگن رکوردهایی را با این خودرو نمونه اولیه در آن ثبت کرد. اما به جای تولید W12 ناردو، فولکس واگن پروژه بوگاتی ویرون را دنبال کرد و این خودرو را در خط تولید قرار داد. می توان نشانه هایی از W12 ناردو را در ویرون مشاهده کرد اما ایده معرفی یک ابرخودرو توسط شرکتی که بیشتر به واسطه معرفی خودروهای خانوادگی مشهور است، جذاب‌تر به نظر می رسد.

بوگاتی گالیبیر

یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

در سال ۲۰۰۹، بوگاتی مدل مفهومی گالیبیر (Galibier) را معرفی کرد که یک خودرو سدان با نشان بوگاتی بود و می توانست به عنوان جانشین بالقوه مدل ویرون در نظر گرفته شود. این خودرو از طراحی ظاهری مشابه با ویرون بهره می برد و حتی پیشرانه W16 را نیز حفظ کرده بود اما در نهایت بوگاتی مدل شیرون را به عنوان جانشین ویرون برگزید.

کادیلاک سیکستین

یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

زیر درپوش پیشرانه کشیده کادیلاک سیکستین (Sixteen) قلب تپنده ۱۶ سیلندر آرام گرفته بود که توانایی تولید یک هزار اسب بخار نیرو و یک هزار پوندفوت گشتاور را داشت. کادیلاک این خودرو را در سال ۲۰۰۳ به عنوان یادآوری برای مدل مشهور کادیلاک V16 دهه ۱۹۳۰ معرفی کرد. حجم پیشرانه این خودرو ۱۳.۶ لیتر بود و جای بسی تاسف است که هیچ گاه برای حضور در جاده وارد خط تولید نشد.

کرایسلر آتلانتیک

یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

حدود بیست سال پیش، کرایسلر مدل مفهومی آتلانتیک را در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش گذاشت. طراحی این خودرو بیانگر ظاهر رترو آرت دکو دهه ۱۹۳۰ بود. کرایسلر آتلانتیک به پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر خطی مجهز شده بود اما هیچ گاه شاهد حرکت این خودرو لوکس و گران قیمت در خیابان ها نبودیم.

میباخ اکسلرو

یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

در سال ۲۰۰۵، میباخ مدل مفهومی اکسلرو را معرفی کرد که همانند یک قایق تفریحی در خشکی بود. این خودرو به پیشرانه تویین توربوشارژ ۵.۹ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی مجهز شده بود که توانایی تولید ۶۹۱ اسب بخار نیرو و ۷۵۲ پوندفوت گشتاور را داشت. بیشینه سرعت میباخ اکسلرو برابر با ۲۱۸ مایل در ساعت (۳۵۱ کیلومتر در ساعت) بود. تنها یک دستگاه از این خودرو ساخته شد که حدود ۸ میلیون دلار قیمت داشت.

مرسدس بنز انر-جی-فورس

یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

انر-جی-فورس دیدگاه مرسدس بنز برای مدل جی-واگن در آینده بود. این خودرو دارای یک پیشرانه سلول سوختی بود و دامنه حرکت ۵۰۰ مایل (۸۰۴ کیلومتر) برای آن ارزیابی شده بود. چرخ های بزرگ مرسدس بنز انر-جی-فورس نشان می داد که از قابلیت های بیراهه‌نوردی خوبی نیز برخوردار است.

مینی کوپر راکتمن

یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

مدل مفهومی مینی کوپر راکتمن در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این خودرو از نظر ظاهری وفاداری بیشتری را به مینی اصلی نسبت به کوپرهای فعلی نشان می داد. راکتمن تقریبا اندازه ای مشابه با مینی ارجینال داشت اما همچنان قابلیت حمل چهار سرنشین را ارائه می کرد.

مازراتی بردکیج

یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

در سال ۲۰۰۵، مازراتی خودرو مفهومی بردکیج (Birdcage) را معرفی کرد که با الهام از خودرو مسابقه ای مازراتی تیپو ۶۳ شکل گرفته بود. مازراتی تیپو ۶۳ هنگامی که بیش از ۵۰ سال پیش در مسابقات شرکت می کرد به عنوان خودرویی نوآورانه و پیشرفته شناخته می شد زیرا دارای شاسی فریم فضایی لوله ای بود. بردکیج کانسپت دارای پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی بود که توانایی تولید ۷۰۰ اسب بخار نیرو را داشت. بدنه این خودرو توسط شرکت پنین فارینا طراحی شده بود و فاقد در بود. در عوض قسمت بالای خودرو بلند می شد تا دسترسی به داخل امکان پذیر شود.

اسپایکر D12 پکن به پاریس

یک گردش مفهومی در جهان خودرو!(+عکس)

برخلاف نام عجیب این خودرو، D12 پکن به پاریس همچنان یکی از خودروهای مورد علاقه ما محسوب می شود زیرا یک اسپایکر است. در سال ۲۰۰۸، اسپایکر تصمیم گرفت تا وارد بازار خودروهای شاسی بلند لوکس شود و نتیجه آن معرفی مدل مفهومی D12 پکن به پاریس بود. با قرض گرفتن یک پیشرانه W12 از آئودی، این خودرو توانایی تولید ۵۰۰ اسب بخار نیرو را داشت و به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده بود. در شرایطی که انتظار می رفت تولید اسپایکر شاسی بلند از سال ۲۰۰۹ آغاز شود، هیچ گاه این اتفاق رخ نداد. شرکت اسپایکر در سال ۲۰۱۴ اعلام ورشکستگی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا