اپلیکیشن کتب درسی برای دانش‌آموزان سیل‌زده تولید شد

مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اپلیکیشن کتاب های درسی برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده که در حادثه اخیر کتاب هایشان آسیب دیده، به همت این سازمان تولید شد.

مجله آنلاین موبنا – «محسن باهو» اظهار داشت: این سازمان در راستای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در کنار ارسال منابع آموزشی فیزیکی مثل کتاب‌های درسی، نوشت افزار و دیگر اقلام آموزشی، تصمیم گرفت اپلیکیشنی شامل محتوای کتاب های درسی در اختیار دانش آموزان سیل زده پایه های اول تا ششم ابتدایی و متوسطه اول (پایه های هفتم، هشتم و نهم) قرار دهد.
وی با بیان اینکه این اپلیکیشن با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تهیه شده و مورد استقبال دانش آموزان و خانواده های سیل زده به ویژه در استان لرستان قرار گرفته است، تصریح کرد: دانش آموزان می توانند اپلیکیشن کتاب های درسی را از طریق شبکه رشد به نشانی roshd.ir و سایت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نشانی oerp.ir و با وارد کردن شماره تلفن همراه و کد تائید، دریافت کنند.
وی ادامه داد: اپلیکیشن کتاب های درسی این امکان را به دانش‌آموزان و خانواده‌ها می دهد اکنون که شرایط استقرار در فضاهای مناسب آموزشی برای سیل‌زدگان وجود ندارد و تا زمانی که مجددا مدارس در نقاط دچار حادثه دایر شود، با استفاده از گوشی هوشمند تلفن همراه و یا تبلت که در اختیار همگان قرار دارد، محتوای آموزشی را به صورت رایگان دریافت کنند.
مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان و خانواده های سیل زده می توانند در هر شرایط و مکانی که قرار دارند به منابع آموزشی و بسته الکترونیکی شامل کتاب های درسی و اجزا آموزشی، فایل صوتی و فیلم های آموزشی مکمل که پیش از این از طریق بستر وب تولید شده بود و اکنون به اپلیکشن در بستر تلفن های هوشمند تبدیل شده است، دسترسی پیدا کنند.
باهو یادآورشد: در شرایطی که خانواده‌ها و دانش‌آموزان از سختی‌های حادثه سیل رنج می برند، استفاده از این اپلیکیشن فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان فراهم می کند تا فضای آموزشی را در کنار خانواده خود تجربه کنند.

** اعضای تالیف کتب درسی به مناطق سیل زده می روند
مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: همچنین برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم مناطق سیل زده به ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم که امتحانات نهایی را پیش رو دارند، نیز در نظر است اعضای گروه تالیف و برنامه ریزی دروس به صورت گروه های امدادی در استان ها حضور یابند.
باهو اضافه کرد: از همه ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به سیل زدگان بهره می گیریم و در کنار امدادرسانی دیگر مسئولان برای بازسازی و تجهیز مدارس، شرایطی فراهم می کنیم تا دانش آموزان فارغ از محدودیت هایی که برای حضورشان در فضاهای آموزشی به وجود آمده، از تحصیل عقب نمانند.
وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه اقداماتی از این دست موجب رضایت خاطر دانش آموزان و خانواده ها در مناطق آسیب دیده شود، بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش برنامه های یکپارچه دیگری نیز برای سیل زدگان در نظر گرفته که به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا