میزبانی ایران از کارگاه‌های آموزشی سازمان ملل در بحران‌های محیط زیستی

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات در دیدار با مدیر بخش فضایی سازمان ملل از توافق برای برگزاری دو کارگاه آموزشی در ایران با محوریت مشکلات محیط زیستی همچون خشک‌سالی، مدیریت سیلاب‌ها و حفاظت از جنگل‌ها خبر داد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا از وزارت ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی امروز (جمعه) در وین و در حاشیه دیدار با خانم «دیپیپو‌» مدیرکل دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل با اشاره به همکاری نزدیک با سازمان فضایی سازمان ملل گفت: از دفتر بحران سازمان ملل برای تهیه تصاویر از مناطق سیل‌زده و همکاری بی‌نظیر بین‌المللی خیلی خوبی که در این زمینه صورت گرفت، تشکر می‌کنم چراکه تصاویر مناطق سیل‌زده را با کیفیت خوب تهیه و در اختیار ما در ایران قرار دادند.
وی افزود: برای مشکلاتی چون مدیریت سیلاب‌ها و خشک‌سالی‌ها و یا حفاظت از جنگل‌ها در ایران تصمیم گرفتیم راهکارهای مشترکی پیدا کنیم تا این تصاویر در اختیار دانشمندان ما قرار گیرد.
آذری جهرمی با بیان اینکه با توافق طرفین، زمانی برای برگزاری کارگاه منطقه‌ای و بین‌المللی با حضور کشورهای منطقه که درگیر مسائل زیست‌محیطی هستند، تعیین شده است، اظهار کرد: این کارگاه با حضور دفتر سازمان ملل در ایران و دستگاه‌های مختلف از ایران و‌ از کشورهایی که درگیر مسائل زیست‌محیطی هستند، برگزار می‌شود. همچنین برای دریافت مشورت از کشورهای دیگر جهت تصویب قانون فضا کارگاهی در ایران برگزار خواهد شد.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دفتر فضایی سازمان ملل همواره از دستاوردهای فضایی و‌ صلح‌آمیز ایران حمایت داشته است، تصریح کرد: در مورد برنامه‌های فضایی سال آینده و ماهواره‌هایی که در فضا قرار خواهیم داد مروری داشتیم و همکاری‌هایمان را برای توسعه دستاوردهای صلح‌آمیز فضایی ادامه می‌دهیم که امیدوارم ضمن بهبود شرایط زیست‌محیطی، منافع کشورمان و منطقه‌ای را به همراه داشته باشد.
آذری جهرمی در حاشیه این دیدار از نمایشگاه اقلام و دستاوردهای ماهواره‌ای بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سه‌شنبه گذشته در رأس هیئتی به‌منظور شرکت و سخنرانی در «اجلاس سران جامعه اطلاعاتی» به ژنو سفر کرد.
اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به مدت پنج روز با حضور بیش از سه هزار نفر از ۱۵۰ کشور برگزار می‌شود.
آذری جهرمی سپس راهی وین شد تا در سفر یک‌روزه با مدیر دفتر امور فضایی ملل متحد در وین دیدار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا