۱۱ توصیه ساده و کاربردی برای کمی موفقیت بیشتر!

از واژه موفقیت چه تصویری در ذهن خود دارید؟ پاسخ‌هایی که برای این پرسش ارائه می‌شوند در هر فرد متفاوت با اشخاص دیگر است. به عبارت دیگر مفهوم موفقیت می‌تواند یک مساله کالا شخصی با تعابیری اختصاصی قلمداد شود.

مجله آنلاین موبنا – اما در این میان نقاط اشتراکی نیز می‌توان یافت مثلا اگر شخصی در ورزش افتخارات زیادی کسب می‌کند یا شرایط مالی مناسبی دارد از منظر دیگران به عنوان یک فرد موفق مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این تعابیر همچنین در فرهنگ‌های مختلف از استانداردهای متفاوتی پیروی می‌کنند. حال در این میان چگونه می‌توان به استانداردهایی معتبر دست یافت؟

کارشناسان در راستای ارائه پاسخی برای پرسش مطرح‌شده نظرسنجی‌ها، تحلیل و بررسی داستان زندگی افراد موفق و مطالعات میدانی را موردتوجه قرار داده‌اند که نتیجه کار آنها بطور خلاصه بصورت زیر ارائه می‌شود:

سطح انتظار

انتظار بیش از حد از توانایی خود در مباحث آموزشی به عنوان سدی بزرگ در برابر رشد و موفقیت مطرح می‌شود. بیش از حد برای “بهتر بودن از دیگران” تلاش نکنید زیرا شکست در این مسیر موجب می‌شود تا انگیزه خود را برای دستیابی به موفقیت از دست بدهید.

 

تایید دیگران

در زندگی تلاش کنید کمتر خود را درگیر دریافت بازخوردها از دیگران کنید. شما بر اساس قواعد اخلاقی و رویکردهای مثبت شخصیتی خود گام بردارید و برای دستیابی به چشم‌اندازهای خود تلاش کنید این‌ها به مراتب مهمتر از تمام تفکری است که دیگران در رابطه با شما دارند. تفکرات دیگران را به واقعیات زندگی خود تبدیل نکنید.

 

دامنه تفکر

دامنه ماجراجویی فکر خود را افزایش دهید. خود را لایق بزرگ‌ترین‌ها و برترین‌ها بدانید و تلاش کنید از کوچک فکر کردن رهایی یابید زیرا با این کار پتانسیل حرکت خود را محدود می‌کنید. در این میان زیاد هم به فکر خود اجازه منفی‌بافی ندهید. فراموش نکنید برای تغییر سرنوشت اول باید تفکرتان را تغییر دهید.

 

شانس

تصور شما از مفهوم شانس چیست. هرچند ممکن است گاهی اوقات برخی اتفاق‌ها خوبی برای برخی از آدم‌ها رخ دهد اما باید بدانیم که شانس بر شالوده‌ای از جنس آمادگی شکل می‌گیرد. آدم‌های موفق همواره می‌دانند کجا و در کدام حوزه بدنبال شانس باشند‍! پس توانایی‌های خود را در شکل و فرم مناسب حفظ می‌کنیم تا اگر اتفاق خوبی برایمان پیش آمد، بتوانیم نهایت بهره‌برداری از آن را داشته باشیم.

 

 خود

همواره سعی کنید تا خودتان را دوست داشته باشید و به خودتان احترام بگذارید. خلاصه اینکه با این جناب “خود” حسابی محترمانه رفتار کنید و تلاش کنید تا بهترین شرایط را برایش فراهم کنید.

 

گروه

در پرونده اکثر آدم‌های موفق که جستجو کنیم ردپای چندشخص دیگر هم دیده می‌شود که در تداوم نوار موفقیت‌ها نقش داشته‌اند . ازاین‌رو لازم نیست برای رسیدن به موفقیت فقط خودتان قهرمان اول داستان باشید زیرا با این روش فشار زیادی بر شما وارد آمده و لذت دستیابی به موفقیت نیز کاهش می‌یابد.

11 توصیه ساده و کاربردی برای کمی موفقیت بیشتر!

قول و قرار

همواره تلاش کنید تا خوش‌قول باشید. این مساله در افزایش ارزش و اعتبار شخصیت یک فرد موفق بسیار اثرگذار است.

 

تعادل

نقاط ضعف خود را به خوبی بشناسید اما تمام تمرکز خود را روی آنها نگذارید! بله افراط در این مورد  فرد را از بروزرسانی نقاط قوت و بهبود توانایی‌هایش باز می‌دارد همواره در این مورد تعادل را حفظ کنید.

 

گذشته

هرچند باید از گذشته درس گرفت اما مستاجر دائمی آن نباشید. امروز اولین روز از باقی روزهای زندگی شما است، برای تغییر سرنوشت هنوز فرصت دارید.

 

نگرانی

انسان‌هایی که همواره نگران هستند از ماجراجویی پرهیز می‌کنند و همواره محتاطانه پیش می‌روند. تجربه مقداری بی‌پروایی زیانی ندارد‍! هر زمان که برای مساله ای نگران می‌شوید از خود در رابطه با علل واقعی و راه‌حل‌های آن بپرسید؟ حتما پاسخی خواهید یافت. فراموش نکنید اگر ماجراجویی نکرده و حتی مرتکب خطا نشوید؛ اکتشاف مسیرهای موفقیت دشوار خواهد بود. به قولی باید گفت فرار از خطرپذیری خود بزرگ‌ترین خطر خواهد بود.

 

جلسه

انسان‌های موفق همواره با خود جلسات مهمی را برگزار می‌کنند که معمولا بصورت روزانه دنبال می‌شود. در این جلسات در صادقانه‌ترین حالت ممکن از ضعف‌ها و کاستی‌ها گرفته تا توانمندی‌ها را موردبررسی قرار داده و برای بروزرسانی هر بخش برنامه‌ریزی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا