اقتصاد سفر؛ از تامین مالی تا هزینه‌کرد بهینه

با انتخاب چند گزینه منطقی و برآورد هزینه‌های هرکدام، می‌توانید بسنجید با حداکثر پس‌انداز ممکن چه زمانی می‌توانید به کدام‌یک از این مقاصد بروید.

نگاه اقتصادی، محمدعلی دیانتی‌زاده شاید شما نیز جزو آن دسته از آدم‌ها باشید که رفتن به سفر را مستلزم بی‌نیازی کامل از مال دنیا می‌دانند و می‌پندارند کسانی که اهل سفرند یا به‌اندازه کافی پول دارند یا بیش از اندازه آسان‌گیر.

جالب است بدانید بسیاری از اهالی سفر اعم از داخلی و خارجی، نه به آن معنا که در ذهن شماست پولدارند و نه آن‌قدرها جان‌سخت یا بی‌فکر که بتوانند با جیب خالی به سفر بروند.

* هدف‌گذاری صحیح

چند گزینه منطقی برای سفر خود را انتخاب کنید و هزینه‌های هر کدام را برآورد کنید. بدین‌ترتیب می‌توانید بسنجید با حداکثر پس‌اندازی که برایتان امکان دارد، چه زمانی می‌توانید به کدام‌یک از این مقاصد بروید.

* آگاهی از اطلاعات لازم

از فضای مجازی برای آگاهی از مناسب‌ترین زمان سفر، کمترین قیمت‌های بلیت رفت‌وبرگشت و مقرون به صرفه‌ترین هتل‌ها کمک بگیرید.

* تخصیص حساب پس‌انداز

قدم اصلی برای تامین مالی سفر، پس‌انداز است که قدری زمان می‌برد و مشروط به مدیریت هزینه است.

یکی از حساب‌های بانکی راکد خود را به واریز مبالغ مربوط به پس‌انداز اختصاص دهید. در صورت لزوم حساب پس‌انداز جداگانه برای مسافرت باز کنید و با فعال‌سازی اطلاع‌رسانی پیامکی آن مدام از افزایش مانده‌حساب خود حتی با کمترین واریز مطلع شوید تا تشویق به تکمیل موجودی لازم برای رفتن به سفر مد نظرتان شوید.

* پیش‌بینی‌های قبلی

پیش‌بینی‌های قبلی برای نحوه رفت‌وبرگشت، خورد و خوراک، محل اقامت و دیگر ملزومات سفر، بی‌شک به کاهش هزینه‌های شما کمک خواهد کرد.

* پایبندی به برنامه‌ریزی‌ها

این را بدانید که اگر آدمی برای انجام کاری مصمم باشد، راه آن را نیز خواهد یافت و آن‌گاه برای پیمودن این راه برنامه‌ریزی خواهد کرد و خود را مقید به پایبندی به این برنامه خواهد دانست.

مهم این است شما واقعا چقدر به مسافرت رفتن علاقه‌مند باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا