این لباس هوشمند خود را با سایز کودک شما تطبیق می‌دهد (+عکس)

لباس جدید به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان ۴ تا ۳۶ ماهه می‌توانند آن را به تن کنند تا این لباس با اندازه و فرم بدن آنها سازگار شود.

موبنا – والدین علاقه زیادی به خرید لباس‌های جدید برای کودکان خود دارند و با این وجود به خوبی می‌دانند به واسطه کثیف شدن‌های مکرر، به صورت دایم می‌بایست لباس آنها را بشویند و این مسئله باعث می‌شود کیفیت لباس با فاصله زمانی کوتاه از بین برود. به هر حال، هم اکنون نوع جدیدی از لباس‌های مخصوص بیرون از خانه تولید شده است که متناسب با تغییر سایز کودک و بزرگتر شدن او ضایعات کمتری دارد، مشکلی را به وجود نمی‌آورد و هزینه زیادی را هم به خانواده متحمل نمی‌کند. این لباس جدید «پتیت پلی» نام گرفته است و از آن به عنوان لباس هوشمندی یاد می‌شود که هم اکنون «جایزه جیمز دایسون بریتانیا» را هم از آن خود کرده است.

این لباس هوشمند خود را با سایز کودک شما تطبیق می‌دهد (+عکس)

«ریان ماریو یاسین» که لباس «پتیت پلی» را طراحی کرده است در اصل یک مهندس سیستم های هوانوردی محسوب می‌شود و پس از خرید چند دست لباس برای برادرزاده‌های خود به این نتیجه رسید که می‌بایست تغییراتی را در این زمینه به وجود آورد. زمانی که او برای برادر زاده‌های خود لباس‌ها را تهیه کرد و خواست آنها را هدیه بدهد متوجه شد لباس‌ها به اندازه آنها نیستند و برای برادرزاده‌ها کوچک شده‌اند.

این لباس هوشمند خود را با سایز کودک شما تطبیق می‌دهد (+عکس)

او گفت: «کودکان در دو سال نخست زندگی خود ۷ سایز بزرگتر می‌شوند و این اتفاق باعث می‌شود ما هر سال در سراسر جهان با حجم انبوهی از لباس‌های بازیافتی مواجه شویم. “پتیت پلی” یک پوشش ضدآب است می‌تواند بسته به اندازه بدن کودکان تغییر سایز دهد و با فرم بدن آنها خود را تطبیق دهد».

این لباس هوشمند خود را با سایز کودک شما تطبیق می‌دهد (+عکس)

لباس جدید به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان ۴ تا ۳۶ ماهه می‌توانند آن را به تن کنند تا این لباس با اندازه و فرم بدن آنها سازگار شود. این طور که یاسین می‌گوید، این لباس‌ها مانند دیگر پوشاک کودکان قابل شست‌وشو هستند،‌ جنس نرمی دارند، آب باران را از خود عبور نمی‌دهند و در مقابل باد هم مقاومت می‌کنند.

آنچه که این لباس هوشمند را از انواع مشابه آن متمایز می‌کند بافت متمایز آن است. سازنده لباس در این خصوص گفت: «در بافت پارچه‌های پتیت پلی یک ساختار منحصر به فرد استفاده شده است که به لباس امکان می‌دهد انرژی الکتریسیته را از آن دور کند تا کودکان در این لباس احساس خوبی داشته باشند. در پارچه مخصوص این لباس مواد مصنوعی اندکی ضخیم‌تر طراحی شده‌اند و در آن از لایه‌ای موسوم به لیکرا استفاده شده است. لیکرا در اصل نوعی پوشش محافظ بدن است که مدل‌های پیچیده‌تر آن کاربرد نظامی دارد».

یاسین توضیح داد که با دریافت «جایزه جیمز دایسون بریتانیا» وارد عرصه بین‌المللی شده است و این شانس را دارد تا بتواند با جذب سرمایه‌گذار، این لباس هوشمند را به تولید انبوه برساند. هنوز به درستی مشخص نیست «پتیت پلی» فقط برای نوزادان کاربرد دارد یا کودکان در سنین بالاتر هم می‌توانند مدل‌های دیگر این لباس را در اختیار بگیرند. همچنین مشخص نشده است که مدل نهایی این لباس با چه قیمتی وارد بازار می‌شود تا والدین در سراسر جهان بتوانند آن را خریداری کنند. یاسین پیش‌بینی کرده است بهار امسال نخستین سری از این لباس را در بریتانیا به فروش برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا