سفره پهنای باند اینترنت به روستاهای مازندران می‌رسد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از توسعه بستر فیبر نوری در روستاهای مازندران و دسترسی به اینترنت پرسرعت در این مناطق خبر داد.

مجله آنلاین موبنا – یداله طهماسبی در جلسه شورای مدیران فناوری اطلاعات استان، اظهار کرد: بستر فیبر نوری در بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مازندران عملیاتی شده است.
وی با علام اینکه نیاز مشترکین تلفن همراه از صوت به دیتا تغییر یافته، پایداری و سرعت دسترسی به اطلاعات مهمترین درخواست مشترکین است، تصریح کرد: ارتقا بسترهای ارتباطی در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی و کاهش شکاف دیجیتالی در این مناطق را جز سیاست ها و الویت های وزارت ارتباطات است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، خاطر نشان کرد: بیش از ۳۵۰ کیلومتر فیبر برای روستاها در قالب پروژه USO برای بهره مندی مشترکین این مناطق در برنامه کاری قرار دارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های ایجاد کسب و کار نوین در حوزه‌های مختلف از قبیل گردشگری، کشاورزی، مشاغل خانگی در مناطق روستایی مازندران، قرار دارد، گفت: برخورداری این مناطق از بسترهای جدید ارتباطی را یکی از اصلی‎ترین نیازها برای ایجاد اشتغال است.
طهماسبی با اعلام اینکه توسعه بستر فیبر نوری در سه فاز عملیاتی می‌شود، گفت:روستاهای شهرستان های گلوگاه، آمل و ساری برای فاز نخست این طرح با برآورد ۱۴۱ کیلومتر در مرحله بعد عملیاتی شده و در فازهای بعدی سایر شهرستان‌ها در برنامه کاری قرار می‌گیرد.
وی یکی از مزیت‌های این طرح را افزایش پایداری شبکه، اعلام کرد و گفت: با این اقدام اپراتورها سرویس‌های باکیفیت تر و بهتری را به مردم ارائه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا