نوروز ۹۸ با یک ارتباط فراگیر

کمیته تامین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی که در گذشته آن را به نام کمیته تامین ارتباطات اربعین می‌شناختیم، از سال گذشته با دستور وزیر ارتباطات به یک دبیرخانه دائمی تبدیل شد تا در روزهای مناسبتی و شلوغ، با تقویت زیرساخت‌ها کاری کند تا «ارتباط» قطع نشود.

مجله آنلاین موبنا – در تمام روزهای شلوغ سال که موجب تجمع مردم می‌شود زیرساختها باید به گونه ای تامین باشد که ارتباط افراد برای تماس تلفنی و دیتا قطع نشود.
معاون فنی مدیرعامل شرکت زیرساخت تاکید کرد که قرار است با عزمی جزم در تمام روزهای نوروز و البته روزهای شلوغ دیگر سال کاری کند تا ارتباط لحظه‌ای قطع نشود.
«اسماعیل رادکانی» در خصوص فعالیتهای این کمیته توضیح داد: از سال گذشته یک دبیرخانه دائمی برای تامین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی تشکیل شد که از آن زمان تاکنون جلسات آن به صورت هماهنگ با حضور تمام اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و استان‌ها تقریبا ماهی مرتبه برگزار می‌شود. البته گاهی شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که این جلسات ممکن است حتی به صورت روزانه نیز برگزار شود. بخشی از نیازهایی که اپراتورها از شرکت زیرساخت داشتند، که از ماه‌ها قبل به ما ابلاغ شد و ما سعی کردیم تمام آن نیازها را تامین کنیم.
او با اشاره به این که سبک زندگی افراد و به دنبال آن شکل مسافرت‌ها عوض شده است، گفت: امروز ما به نحوی رومینگ دیتا را داریم، یک زمانی بود که باید حجم تماس‌های تلفنی را کنترل می‌کردیم اما امروزه باید برای حجم دیتا و اینترنت مورد نیاز، ظرفیت‌سازی کنیم و الان می‌توانیم اعلام کنیم این اتفاق رخ داده و مردم برای به اشتراک گذاشتن لحظات شیرین سفرشان با خانواده مشکلی نخواهند داشت.
معاون فنی مدیرعامل شرکت زیرساخت در ادامه گفت: با هماهنگی که امسال بین اپراتورها ایجاد شده، رومینگ ملی در سطح ُویس و دیتا سراسری را در کشور داریم، این کار هیچ هزینه اضافی نیز برای مشترکین نخواهد داشت.
وی درباره پوشش ارتباطی شهر مشهد نیز گفت: تا امسال یک اپراتور در اطراف حرم مطهر رضوی (ع)، پوشش مناسبی برای ارائه خدمات داشت اما نوروز ۹۸ ارتباط در این منطقه با هر دو اپراتور بزرگ کشور برقرار خواهد بود و امیدواریم در این ایام هیچ مشکل خاصی پیش نیاید.
او در ادامه گفت: در این ایام تعامل مناسبی بین مراکز عملیات شبکه اپراتورها (ناک)، مخابرات، مراکز فنی شرکت زیرساخت برقرار است و اگر احیانا مشکل و اضطراری برای یکی از اپراتورها به وجود بیاید، تمام مجموعه هایی که به نوعی درگیر برقراری ارتباط هستند، برای از بین بردن آن مشکل با یکدیگر همراه شوند تا شاهد کمترین افت سرویس باشیم.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا