برنامه ویژه ژاپنی ها برای المپیک ۲۰۲۰ (+عکس)

روزنامه «ژاپن تایمز» در این خصوص گزارش داد که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است ۱۶ دستگاه روبات پشتیبان انسان و ۱۰ دستگاه روبات پشتیبان خدمات برای نخستین بار در تاریخ برگزاری مسابقات المپیک در هر بازی خدمات رسانی کنند.

موبنا – کمیته برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۰  توکیو ماه گذشته تایید کرد مدال مخصوص برندگان این دوره از بازی‌ها از زباله‌های الکترونیکی و بازیافتی ساخته می‌شوند و هم اکنون گفته شده است برای نخستین بار در تاریخ، دستیاران هوشمند «پروژه روباتیک ۲۰۲۰ توکیو» در این مسابقات حضور دارند و به تماشاچیانی که روی صندلی چرخدار نشسته‌اند کمک می‌کنند تابتوانند همه کارهایی که قادر به انجام آن نبوده‌اند را به راحتی انجام دهند.

«هیروهیسا هیروکاوا» مدیر «پروژه روباتیک ۲۰۲۰ توکیو» در این خصوص گفت: «در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو یک فرصت منحصر به فرد برای ما وجود دارد تا بتوانیم پیشرفت‌های ژاپن در عرصه روباتیک را به نمایش بگذاریم. این پروژه به سادگی به نمایش گذاشتن تعداد روبات نیست و در عوض قرار است کارایی روبات‌ها به صورت عملی به نمایش درآید. ما در این اقدام قصد داریم نشان دهیم که نسل جدید روبات‌ها چگونه می‌توانند در زندگی واقعی مورد استفاده قرار گیرند و برای همه مردم کاربرد داشته باشند. با این توضیح نه تنها فعالیت‌های ورزشی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو از مزایای روباتیک بهره می‌برند، بلکه برخی روبات‌های جالب و کاربردی در زمینه‌های دیگر به مردم خدمت رسانی می‌کنند».

برنامه ویژه ژاپنی ها برای المپیک 2020 (+عکس)

این پروژه بزرگ اعلام کرده است که هواداران بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ روی صندلی چرخدار می‌توانند از دستیارهای هوشمند کک بگیرند و در این اتفاق قرار است «روبات پشتیبان خدمات و روبات پشتیبان انسان» که در شرکت تویوتا ساخته شده است به کار گرفته شده است. این روبات‌ها می‌توانند غذا و دیگر تجهیزات مورد نیاز تماشاگران را در استادیوم‌های ورزشی مختلف مخصوص بازی‌های المپیک حمل کنند، مردم را برای پیدا کردن صندلی مخصوص خود راهنمایی کنند، و تمام اطلاعات مربوط به هر رویداد را در اختیار آنها بگذارند.

برنامه ویژه ژاپنی ها برای المپیک 2020 (+عکس)

«روبات پشتیبان انسان» (HSR) نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی معرفی شد و برای آن یک رابط کاربری شبیه به رایانه لوحی در نظر گرفته شده بود و در کنار آن روبات مذکور بازوی ویژه برای انجام وظایف مورد نظر خود را هم شامل می‌شد. «روبات پشتیبان خدمات» (DSR) نیز به گونه‌ای ساخته شده است که در کنار روبات HSR فعالیت می‌کند و وظیفه آن حمل وسایل در حوزه هایی است که روبات پشتیبان انسان حضور دارد و به کمک او تمام نیازهای تماشاچیان را برآورده می‌کند.

روزنامه «ژاپن تایمز» در این خصوص گزارش داد که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است ۱۶ دستگاه روبات پشتیبان انسان و ۱۰ دستگاه روبات پشتیبان خدمات برای نخستین بار در تاریخ برگزاری مسابقات المپیک در هر بازی خدمات رسانی کنند.

برنامه ویژه ژاپنی ها برای المپیک 2020 (+عکس)

دیگر روبات‌های هوشمند که در این دوره از مسابقات المپیک به کار گرفته می‌شوند در ورزشگاه‌های مختلف حضور دارند و در طول هر بازی به صورت اختصاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود پروژه بزرگ روباتیک که برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعریف شده است هنوز جزییات مربوط به روبات‌های دیگری که در این زمینه به کار می‌روند را اعلام نکرده است. البته منابع خبری با اطمینان کامل اعلام کردند یکی از روبات‌هایی که قرار است در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد را شرکت پاناسونیک ساخته است و از آن با نام «دستیار کمک‌های کاربردی» یاد می‌شود و در ورزشگاه‌ها حضور دارد.

«ماساکی کومیا» از مدیران برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در این خصوص گفت: «ما هم اکنون در حال اجرای پروژه بزرگ روباتیک هستیم تا به افرادی که نیاز به کمک دارند، به صورت هوشمند خدمات رسانی کنیم و آخرین نوآوری‌های روباتیک را در جریان این دوره از مسابقات المپیک به کار بریم. این اتفاق چشم انداز نسبت به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را به طور کامل تغییر داده است. من و همکاران قصد داریم تا حد امکان تجربه تماشاچیان این مسابقات از مراوده با روبات‌ها را افزایش دهیم و ژاپن هم اکنون فرصت بسیار بزرگی را پیش روی خود می‌بیند تا بتواند آخرین دستاوردهای خود را در این زمینه معرفی کند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا