بازوی رباتیک مخصوص تغذیه! (+فیلم و عکس)

اکثر افراد در دنیای پرهیاهوی امروز توجه چندانی به نحوه غذا خوردن خود ندارند، اما یک بازوی رباتیک جدید با ظرافت و با رعایت اصول تغذیه‌ای می‌تواند به شما غذا بدهد.

مجله آنلاین موبنا – محققان دانشگاه واشنگتن یک بازوی رباتیک خودکار طراحی کرده اند که با بررسی غذای موجود بهترین روش را برای برداشتن قطعات آن و قرار دادن این قطعات در دهان فرد انتخاب می‌کند.

این بازوی رباتیک در واقع برای بهینه سازی صرف غذا به جای کاربر فکر می‌کند تا وی بیشترین لذت را از صرف غذا ببرد. این ربات که ADA نام دارد، به ویلچر افراد وصل می‌شود و به خصوص برای کمک به افراد معلول یا مبتلا به فلج اعضای بدن مفید و مؤثر است.

بازوی رباتیک مخصوص تغذیه! (+فیلم و عکس)

بازوی یادشده مجهز به حسگرهایی است که میزان فشار وارده به چنگال یا قاشق را درک می‌کند و لذا تنظیم دقیق آنها برای فروبردن در دهان ممکن می‌کند. دوربین این بازوی رباتیک هم محل قرارگیری بشقاب و دهان فرد را کاملاً قابل مشاهده می‌کند.

بازوی رباتیک مخصوص تغذیه! (+فیلم و عکس)

دوربین یادشده ابتدا بشقاب غذا را اسکن می‌کند تا محل دقیق قرارگیری قطعات غذا مشخص شود. علاوه بر این صورت فرد هم برای مشخص شدن بلع مناسب غذا توسط وی اسکن می‌شود. این بازوی رباتیک فعلاً به صورت آزمایشی ساخته شده و برنامه‌ای برای تولید انبوه آن وجود ندارد.

بازوی رباتیک مخصوص تغذیه! (+فیلم و عکس)

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا