تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید تا فیلم های بیشتری تماشا کنید!

کدام یک را ترجیح می‌دهید، استراحت و تماشای یک فیلم خوب یا تایپ یک متن هزاران کلمه‌ای؛ در ظاهر ارتباطی نیست. اما این ارتباط عذاب‌آور هنگامی به وجود خواهد‌ آمد که تایپ آن متن، مانع تماشای آن فیلم جذاب شود.

مجله آنلاین موبنا –  البته تایپ‌کردن هزاران کلمه پتانسیل این را دارد که خودش هم تبدیل به یکی از تفریحات شما شود، تنها باید لذتش را کشف کرد.اما چگونه؟ نیازی به تحقیقات فراوان نیست، در ادامه پس از بررسی کوتاه یک سری از دلایل یادگیری تایپ، چند روش آسان و سرگرم کننده آموزش تایپ معرفی خواهد شد.

تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید تا فیلم های بیشتری تماشا کنید!

تایپ ‌کردن به یک نیاز تبدیل خواهد ‌شد

تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید تا فیلم های بیشتری تماشا کنید!

جالب است بدانید در ایران و در پایه ششم ابتدایی، یک فصل از کتاب درسی را به آموزش تایپ‌ ده‌انگشتی اختصاص داده‌اند. برخی منابع می‌گویند در آینده قرار است تایپ‌ جایگزینی برای نوشتن به سبک سنتی باشد، که البته دور از ذهن نیست.

این موضوع می‌تواند به خوبی اهمیت تایپ کردن و به خصوص تایپ سریع را آشکار سازد، در آینده افرادی خواهیم داشت که همگی باید تایپ کردن را مثل یک نیاز فرابگیرند و زمان خود را با روش‌هایی مانند تایپ ده‌انگشتی ذخیره کنند.

تایپ کردن می‌تواند برای سلامتی مضر باشد!

تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید تا فیلم های بیشتری تماشا کنید!

شاید این عنوان عجیبی باشد، اما حقیقت دارد. اکثر افراد در هنگام تایپ کردن دستان خود را به‌صورت نادرستی بر روی کیبورد قرار می‌دهند و همین علت باعث ایجاد مشکلات بعدی برای مچ و انگشتان خواهد شد؛ متاسفانه ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و به علت این‌که مدام قرار است سر بین کیبورد و مانیتور جا به ‌جا شود، ممکن است به گردن و ستون فقرات نیز آسیب‌هایی وارد ‌شود؛ در نتیجه شخص احساس می‌کند که ده‌ها سال خستگی را به دوش می‌کشد.

اما زمانی که افراد تایپ کردن درست را یاد می‌گیرند از بسیاری از آسیب‌ها نیز در امان خواهند بود. اگر یک تایپیست را دیده باشید، دستان و گردنش در یک محور مشخص حرکت می‌کنند و فرم ثابتی دارند، در واقع تایپیست‌ها دیگر نیاز ندارند تا مدام به صفحه کلید نگاه کنند، چرا که این کار را به حافظه عضلانی خود واگذار کرده‌‌اند.

فیلم یا تایپ؛ مسئله این است

در ابتدای مقاله یک سوال پرسیده شد و در ادامه کمی بیشتر آن موضوع بررسی می‌شود. زندگی کوتاه است و زمان با ارزش! واقعاً چرا باید تایپ کردن یک متن کسل‌کننده و طولانی مانع از تفریح و استراحت شود؟

تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید تا فیلم های بیشتری تماشا کنید!

اگر زمان تایپ کردن یک برگه A4 بین دو فرد بررسی شود؛ یکی از این افراد توانایی تایپ ده انگشتی و سریع را دارد و دیگری با یک سرعت معمولی تایپ می‌کند. با فرض این‌که هر برگ  A4 بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کلمه ظرفیت دارد، کاربر عادی در یک دقیقه ۱۰ الی ۲۰ کلمه را تایپ می‌کند و در یک ساعت حداکثر ۱ الی ۲ برگ، حال تایپیست حرفه‌ای در دقیقه قادر به تایپ حداقل ۷۰ کلمه و ۱۰ برگ A4 در یک ساعت خواهد بود.

خوب طبیعتاً تایپست در این‌جا فردی است که در حال تماشای آن فیلم خوب است و آن فرد دیگر هم با چهره‌ای خسته در حال تایپ کردن!

بیایید لذت ببریم

بدون شک می‌توان از تایپ کردن لذت برد، حداقل مسابقاتی که برای برترین تایپیست‎ها برگزار می‌شود، گواه این موضوع است. قرار نیست کتاب‌هایی قطور یا یک سری مقالات تخصصی با زبان اصلی معرفی شود، بلکه راه‌های ارائه شده در این مقاله بسیار ساده و جذاب خواهند بود.

سامانه آموزشی تایپو

تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید تا فیلم های بیشتری تماشا کنید!

افرادی که دوست دارند بدون محدودیت و بر روی هر دستگاهی تایپ ده‌انگشتی را بیاموزند، سامانه تایپو یکی از بهترین انتخاب‌ها است. علاوه بر امکان تهیه اشتراک ویژه، می‌توان به صورت رایگان به درس‌های زیادی در تایپو دسترسی داشت و تایپ ده‌انگشتی را به شیوه‌ای بسیار سرگرم کننده و متفاوت یاد گرفت. بازی‌های جذاب، آموزش اصولی و گرافیک زیبا و البته کارکتر جذاب تایپو، همه را علاقه‌مند به این سامانه خواهد کرد. علاقه‌مندان جهت مشاهده این سامانه می‌توانند به سایت آموزش تایپ ده انگشتی تایپو مراجعه کنند.

ویدئو معرفی تایپو :

 

 

کیبورد مجازی تایپو، نحوه صحیح قرارگیری انگشتان و زدن کلیدها را به شخص خواهد آموخت. درس‌های سامانه تایپو، متنوع و به زبان‌های فارسی و انگلیسی هستند و می‌توانند مرجع کاملی برای آموزش باشند. همچنین در تایپو می‌توان با کاربران دیگر به رقابت پرداخت و سرعت تایپ خود را محک زد.

 

نرم‌افزار آموزش تایپ انگشتان طلایی

 

 تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید تا فیلم های بیشتری تماشا کنید!

در واقع می‌توان از انگشتان طلایی به عنوان جامع‌ترین نرم‌افزار برای تایپ فارسی یاد کرد. انگشتان طلایی قابلیت‌های بسیار مفیدی را در اختیار شخص قرار می‌دهد؛ اشخاصی که تمایل دارند به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت تایپ سریع را یاد بگیرند، نرم افزار انگشتان طلائی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. این نرم‌افزار همانند یک معلم از ابتدا به وسیله کیبورد مجازی خود تمرین‌های تایپ ده‌انگشتی را آموزش داده و گام به گام تا تایپیست شدن فرد او را راهنمایی می‌‌کند. شخص حتی می‌تواند آمار‌های دقیقی را از تک تک دروس و پیشرفت نیز مشاهده کند.

مشاهده محیط نرم افزار انگشتان طلائی:

فیلم نرم افزار انگشتان طلائی از آپارات.

 

 

بازی‌های موجود در انگشتان طلایی، آموزش را متفاوت کرده و علاوه بر این‌که سرگرم کننده هستند، تایپ ده‌انگشتی را نیز به شخص می‌آموزند. این نرم‌افزار علاوه بر زبان فارسی و دارا بودن متن‌های بسیار متنوع، شامل دروس بسیاری نیز برای تایپ انگلیسی است تا بتوان در هر دو زبان به یک تایپیست حرفه‌ای تبدیل شد.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار انگشتان ‌طلایی شامل:

  • آموزش سریع و آسان تایپ ده انگشتی
  • گرافیک جذاب و سهولت در استفاده تمرین‌های گام‌به‌گام و استاندارد تایپ ده انگشتی
  • گزارش‌گیری حرفه‌ای ثبت تعداد خطاها، زمان، میزان دقت، تعیین امتیاز و دادن ستاره محاسبه و تعیین سرعت تایپ با استفاده از مقیاس‌های جهانی
  • ساختن تمرین و آزمون به دلخواه
  • امکان چاپ کارنامه و وضعیت تایپ کاربر
  • به‌روزرسانی‌های دائمی

علاقه‌مندان جهت استفاده از نرم افزار آموزش تایپ ده انگشتی می‌توانند به سایت فرازسافت که تولیدکننده این نرم افزار است مراجعه کنند.

تایپ صوتی یا تبدیل گفتار به نوشتار

 

 تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید تا فیلم های بیشتری تماشا کنید!

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تایپ، نرم‌افزار‌های تایپ صوتی است. آن‌ها کمک می‌کنند تا تنها با صحبت کردن، کلمات را تایپ کرد، این شاید ساده‌ترین راه برای افرادی باشد که حوصله زیادی برای فشردن کلید‌ها ندارند!

اما در کنار سادگی، این روش به دلیل وابستگی به صدا، دقت کمتر، حریم خصوصی کاربران و … تاکنون نتوانسته است جایگزین تایپ ده انگشتی شود و باز شخص هم باید از دیدن یک فیلم خوب صرف نظر کند.

با مراجعه به صفحه تایپ صوتی فارسی و انگلیسی و تبدیل گفتار به نوشتار تایپو می‌توان از خدمات تایپ صوتی استفاده کرد.

جمع بندی

با تایپیست شدن می‌توان به سلامتی خود کمک کرد، یک مهارت مهم برای انجام امور مختلف به دست آورد، زمان را ذخیره کرد، فرصت‌های شغلی متنوعی را برای خود به وجود آورد و در نهایت علاوه بر مشاهده یک فیلم خوب، از تایپ یک متن هزاران کلمه‌ای هم لذت برد.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. راه های خیلی جالبی رو برای یادگیری تایپ معرفی کردین ممنون از شما
    به نظرم تایپ صوتی نمی تونه جایگزین تایپ ده انگشتی بشه حداقل تا چند سال دیگه !

  2. سلام وقت بخیر ممنون از مطلبتون من دانشجو هستم و دنبال تایپ ده انگشتی بودم اما با سایت تبدیل گفتار به نوشتار iotype آشنا شدم که واقعا از تایپ بی نیازت میکنه قدرت و دقت تبدیلش خیلی بالا هست حتما پینشهاد میکنم ازش استفاده کنید سرعت تایپو خیلی بالا می بره آدرسش iotype.com است.

دکمه بازگشت به بالا