نخستین کارت اعتباری جهان مجهز به حسگر اثر انگشت

بانک «نات‌وِست» هم اکنون همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت «جِمالتو» انجام داده است و همچنین شرکت‌های «ویزا» و «مَسترکارت» هم در این زمینه تلاش کرده‌اند تا به صورت آزمایشی مدل جدیدی از یک کارت اعتباری ارایه شود که می‌تواند اثر انگشت کاربر را اسکن کند .

موبنا – در کشور انگلستان مردم از فناوری ارتباطی کوتاه برد یا NFC برای پرداخت‌های مبتنی بر کارت‌های بانکی در فروشگاه‌های مختلف از جمله سوپرمارکت‌ها استفاده می‌کنند و البته این روش پرداخت در دیگر کشورهای اروپایی هم رواج یافته است. با این وجود فناوری مذکور محدودیت‌های فراوان دارد و کارت‌های پرداخت و دستگاه‌های مخصوص خواندن این کارت‌ها همواره به درستی عمل نمی‌کنند. در این میان تعداد اندکی از مشتریان مرکز «نات‌وِست» فناوری جدیدی در اختیار گرفته‌اند و این بانک به صورت آزمایشی سیستم تشخیص هویت بیومتریک ارایه کرده است تا از این طریق کارت‌های اعتباری برای تشخیص و پرداخت مورد استفاده قرار گیرند.

بسیاری از فروشگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها، مراکز ارایه خدمات و … در سراسر جهان از کارت‌های اعتباری بی‌سیم و بدون تماس استفاده می‌کنند و زمانی که قرار است مشتری هزینه مربوطه را بپردازد، کارت او را در نزدیکی دستگاه قرار می‌دهند تا پول از حساب بانکی وی کم شود. این سیستم بر اساس امواجی که تراشه نصب شده در کارت منتشر می‌کند، عمل می‌کند و دستگاه کوچک هم سیگنال‌های مربوطه را دریافت می‌کند و فرآیند مذکور بدون نیاز به وارد کردن کد امنیتی کارت به پایان می‌رسد. این نوع پرداخت پول در بریتانیا فقط برای خریدهای کمتر از ۳۰ پوند انجام می‌شود تا مشکل امنیتی در این زمینه به وجود نیاید و هیچ کس نتواند از این کارت‌ها سوءاستفاده کند.

بانک «نات‌وِست» هم اکنون همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت «جِمالتو» انجام داده است و همچنین شرکت‌های «ویزا» و «مَسترکارت» هم در این زمینه تلاش کرده‌اند تا به صورت آزمایشی مدل جدیدی از یک کارت اعتباری ارایه شود که می‌تواند اثر انگشت کاربر را اسکن کند تا از این طریق هویت او تشخیص داده شود و سپس، قفل کارت اعتباری برای پرداخت باز می‌شود و از این طریق امکان پرداخت فراهم می‌شود.

«هوارد بِرگ» مدیر شرکت جِمالتو در این خصوص گفت: «استفاده از اثر انگشت به جای کد PIN برای تشخیص هویت و انجام نقل و انتقالات پولی مزایای فراوانی به همراه دارد و سطح ایمنی کارت اعتباری را به میزان قابل ملاحظه افزایش می‌دهد. صاحبان کارت اعتباری می‌توانند به سرعت و به آسانی پرداخت خود را با لمس اثر انگشت خود انجام دهند و بنابراین آنها نیازی به وارد کردن کدهای چند رقمی ندارند یا کارت‌های بدون تماس و بی‌سیم را نیز مورد استفاده قرار نمی‌دهند».

زمانی که حسگر اثر انگشت کاربر روی این کارت بیومتریک ثبت می‌شود، اطلاعات مربوط به آن داخل کارت ذخیره می‌شود و تاییدیه آن به طور مستقیم روی کارت صورت می‌گیرد. بنابراین هنگامی که فرد قصد خرید از فروشگاه‌های مختلف را دارد نیازی به‌روزرسانی اطلاعات نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا