سواری با اسکوتر تک-چرخی که تعادل خود را حفظ می‌کند (+عکس)

موتور ۱۰۰۰ واتی که برای این اسکوتر در نظر گرفته شده است می‌تواند امکان حرکت با حداکثر سرعت ۱۹ کیلومتر بر ساعت را فرهم کند که البته از این نظر نسبت به مدل قبلی سرعت کمتری را ارایه می‌دهد.

موبنا – زمانی که اسکوتر منحصر به فرد «کِی۰۱» مجهز به یک چرخ نخستین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، باتری آن با هر بار شارژ امکان حرکت تا ۲۰ مایل معادل ۳۲ کیلومتر را فراهم می‌کرد و همچنین حداکثر سرعت آن هم ۲۰ مایل بر ساعت معادل ۳۲ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده بود. هم اکنون دو سال از آن زمان گذشته است و شرکت سازنده محصول جدیدی را با نام «کِی۰۱ پلاس» معرفی کرده است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل قبلی دارد و در واقع تفاوت‌های فراوانی را شامل می‌شود.

آخرین محصول تک-چرخ شرکت «کیوانو» به باتری لیتیوم یونی شرکت ال‌جی مجهز شده است و این محصول می‌تواند پس از هر یک ساعتی که به جریان الکتریسیته متصل می‌شود، معادل ۴۰ کیلومتر حرکت کند. موتور ۱۰۰۰ واتی که برای این اسکوتر در نظر گرفته شده است می‌تواند امکان حرکت با حداکثر سرعت ۱۹ کیلومتر بر ساعت را فرهم کند که البته از این نظر نسبت به مدل قبلی سرعت کمتری را ارایه می‌دهد. این اسکوتر همچنین به گونه‌ای ساخته شده است که در مسیرهای با شیب ۳۰ درصد می‌تواند به راحتی تعادل خود را حفظ کند و سرنشین را از آن بالا یا پایین ببرد.

سواری با اسکوتر تک-چرخی که تعادل خود را حفظ می‌کند (+عکس)

اسکوتر تک چرخ جدید از جنس فیبرهای کربنی، پلی کربنات انعطاف‌پذیر و آلیاژ روی ساخته شده است تا مقاومت بالا داشته باشد و همچنین این وسیله حمل و نقل شخصی استاندارد ضدآب و ضدگرد و غبار IP54 را نیز شامل می‌شود و از این نظر با مشکلی مواجه نمی‌شود. اسکوتر «کی۰۱ پلاس» به یک تایر سنگین و پهن مجهز شده است که به راحتی می‌تواند به کمک آن روی چمن، شن، خاک و پیاده‌رو حرکت کند و سیستم ویژه‌ای که داخل این تایر کار گذاشته شده است جلوی هرگونه شوک احتمالی را می‌گیرد.

کمپانی سازنده همچنین «سیستم کنترلی هوشمند خودکار» را نیز به این محصول اضافه کرده است تا کنترل و مدیریت آن برای کاربر آسان‌تر باشد. با این سیستم فقط کافی است که کاربر دو پای خود را روی دو پدال ثابت در دو طرف لاستیک قرار دهد و سپس زمانی که پای خود را به سمت جلو فشار می دهد اسکوتر متناسب با آن به جلو حرکت می‌کند و هر زمان که پای او به سمت عقب فشار بیشتری وارد کند، سرعت اسکوتر به همان نسبت کاهش میابد. این سیستم همچنین برای چرخش اسکوت به جهت‌های مختلف هم به کار برده شده است و به عنوان مثال اگر کاربر فشار بیشتری را با پای راست خود وارد کند، اسکوتر به سمت راست متمایل می‌شود.

سواری با اسکوتر تک-چرخی که تعادل خود را حفظ می‌کند (+عکس)

در قسمت بالای این اسکوتر تک چرخ چراغ‌های ال‌ای‌دی به کار گرفته شده‌اند و در قسمت پایین و پشت آن هم از همین چراغ‌ها استفاده شده است تا وسایل نقلیه پیرامون و عابران پیاده آن را مشاهده کنند. روی دسته کنترلی این اسکوتر یک نمایشگر ال‌سی‌دی موجود است که میزان انرژی باقی مانده در باتری را نمایش می‌دهد، سرعت را به صورت لحظه به لحظه اعلام می‌کند، و یک صفحه کلید مجازی داخل آن تعبیه شده است تا کاربر بتواند از این طریق مقصد خود را به اسکوتر اعلام کند و از طریق نقشه مجازی و گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد را مشخص کند.

برای این وسیله حمل و نقل شخصی یک اپلیکیشن ویژه طراحی شده است که به صورت شخصی قابلیت‌های آن تغییر می‌کند و به عنوان مثال صاحب دستگاه می‌تواند حالت‌های ویژه برای رانندگی، تنظیم زوایای مختلف برای سرعت رانندگی و … را در آن در اختیار داشته باشد. این اپلیکیشن همچنین قادر است به عنوان کلید دیجیتالی برای روشن کردن اسکوتر مورد استفاده قرار گیرد و تنها زمانی که این اپلیکیشن هویت کاربر را روی گوشی هوشمند به درستی تشخیص می‌دهد، امکان استفاده از اسکوتر فراهم می‌شود و موتور آن روشن می‌شود.

این اسکوتر برقی تک چرخ با قیمت ۱۲۹۹ دلار عرضه شده است و شرکت سازنده آن را برای رفت و آمدهای شهری بسیار مناسب می‌داند و البته کاربر می‌تواند آن را همراه با لوازم جانبی از جمله کلاه ایمنی، شارژ همراه و … خریداری کند.

دکمه بازگشت به بالا