باتری اتومبیل برقی ۸۰۰ اسب بخاری که ۳ دقیقه‌ ای شارژ می‌شود! (+عکس)

خودروی «ناتالی» که از نظر ظاهری شباهت‌هایی به «نیستان جی‌تی-آر» دارد، در خانواده اتومبیل‌های اسپورت کوپه دو درب طبقه‌بندی می‌شود و موتور الکتریکی در هر چرخ آن می‌تواند در مجموع توانی معادل ۸۰۰ اسب بخار تولید کند تا حداکثر سرعت این خودروی برقی به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

موبنا – «رونالد گامپرت» از مدیران ارشد گروه خودروسازی «آئودی کواترو» و «آپولو» اتومبیل پرسرعت و متفاوتی ارایه کرده است که محدودیت برد خودروهای برقی و سرعت پایین آنها برای جذب انرژی الکتریسیته را کنار می‌گذارد. موتور منحصر به فرد این اتومبیل ۸۰۰ اسب بخار خروجی دارد و سیستم چهار چرخ متحرک «ناتالی» از نوع ویژه‌ای از سوخت متانول ارزان برای شارژ باتری‌های خود حین حرکت استفاده می‌کند.

باتری اتومبیل برقی 800 اسب بخاری که 3 دقیقه‌ ای شارژ می‌شود! (+عکس)

خودروی «ناتالی» که از نظر ظاهری شباهت‌هایی به «نیستان جی‌تی-آر» دارد، در خانواده اتومبیل‌های اسپورت کوپه دو درب طبقه‌بندی می‌شود و موتور الکتریکی در هر چرخ آن می‌تواند در مجموع توانی معادل ۸۰۰ اسب بخار تولید کند تا حداکثر سرعت این خودروی برقی به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو با بدنه‌ای از فلز کروم، شاسی کربنی، و و مقادیر زیاد بیت‌های آیرودینمامیکی ساخته شده است تا فشار روی آن در سرعت بالا کاهش یابد. شکل ظاهری این خودرو نیز بسیار زیبا طراحی شده است و گومپرت پیش‌بینی می‌کند مورد توجه جوانان قرار بگیرد.

باتری اتومبیل برقی 800 اسب بخاری که 3 دقیقه‌ ای شارژ می‌شود! (+عکس)

خودروهای برقی هم اکنون به یکی از گزینه‌های مورد پسند عموم مردم تبدیل شده‌اند و در انواع مختلف روانه بازار می‌شوند. با این وجود یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برای این دسته از خودروها وجود دارد برد کم آنها است و به عبارت دیگر، انرژی ذخیره شده در باتری این خودروها کفاف حرکت در مسافت‌های طولانی را نمی‌دهد. شارژ کردن این خودروها هم اندکی مشکل است و راننده می‌بایست از شب قبل اتومبیل خود را به جریان الکتریسیته متصل کند تا صبح فردا بتواند آن را مورد استفاده قرار دهد. در این میان تنها نمونه‌های اندکی از خودروهای برقی مجهز به سیستم شارژ سریع روانه بازار شده‌اند و مابقی آنها به صورت همزمان از ژنراتورهای بنزینی یا گازوئیلی برای شارژ باتری استفاده می‌کنند تا حین رانندگی محدوده حرکت برای شما گسترده‌تر شود.

باتری اتومبیل برقی 800 اسب بخاری که 3 دقیقه‌ ای شارژ می‌شود! (+عکس)

گامپرت از این اتفاق راضی نیست و آرزوهای بزرگتری را برای آینده خودروهای برقی در سر می‌پروراند. او هم اکنون با معرفی «ناتالی» نشان داده است که خودروهای برقی چه امکاناتی می‌توانند داشته باشند. این اتومبیل جدید برای شارژ باتری از سوخت متانول استفاده می‌کند. گامپرت می‌گوید که هزینه متانول نسبت به بنزین یک‌سوم است، حمل آن از اکسیژن آسان‌تر است، و به شما امکان می‌دهد در کمتر از سه دقیقه انرژی ذخیره شده در باتری اتومبیل خود را به قدری افزایش دهید که با آن با میانگین سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت معادل ۸۵۰ کیلومتر رانندگی کنید.

باتری اتومبیل برقی 800 اسب بخاری که 3 دقیقه‌ ای شارژ می‌شود! (+عکس)

البته توجه داشته باشید که این اتومبیل برای حرکت خود سوخت متانول را نمی‌سوزاند. سلول سوختی متانول در این اتومبیل که در شرکت «سِر انرژی» ساخته شده است از یک واکنش شیمیایی ساده استفاده می‌کند تا متانول را با هوا ترکیب کند و در نتیجه آن دی اکسید کربن، آب و انرژی کافی به دست آورد تا به صورت موثر توانی معادل ۵ کیلو وات را به باتری‌های در حال شارژ انتقال دهد.

باتری اتومبیل برقی 800 اسب بخاری که 3 دقیقه‌ ای شارژ می‌شود! (+عکس)

«ناتالی» نسبت به تمام اتومبیل‌هایی که در طول عمر خود دیدید کاملا متفاوت است و شکل ظاهری زیبایی دارد. با این وجود هنوز به درستی مشخص نیست که این محصول از چه زمانی وارد بازار می‌شود و قیمت نهایی آن چقدر است.

باتری اتومبیل برقی 800 اسب بخاری که 3 دقیقه‌ ای شارژ می‌شود! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا