نیمی از مردم استونی آنلاین رای دادند

در حالی که مردم بسیاری از کشورهای جهان به علت مشکلات امنیتی یا ضعف زیرساخت‌ها قادر به رای دادن از طریق اینترنت و به صورت آنلاین نیستند، نیمی از رای دهندگان در استونی به صورت آنلاین رای دادند.

مجله آنلاین موبنا – استونی از جمله کشورهایی است که در حوزه کسب و کار انلاین پیشرفت های زیادی داشته و حالا توانسته از اینترنت برای تسهیل فرایند رای دهی استفاده کند.
در جریان انتخابات اخیر پارلمانی در استونی نزدیک به ۴۴ درصد از رای دهندگان از طریق سیستم رای دهی اینترنتی i-voting رای خود را در صندوق ها ریختند. این در حالی است که در انتخابات سال ۲۰۰۹ این کشور تنها ۱۶ درصد مردم به صورت آنلاین رای داده بودند.

نیمی از مردم استونی آنلاین رای دادند

مقامات استونی در دو دهه اخیر تلاش های زیادی را به منظور دیجیتالی کردن ساختار دولت انجام داده اند ولذا دستیابی به چنین نتایجی چندان شگفت آور تلقی نمی شود.
استونی اولین بار در سال ۲۰۰۵ تلاش های خود برای رای گیری الکترونیک را با استفاده از کارت های شناسایی مجهز به تراشه و کارت خوان آغاز کرد. در سال ۲۰۱۱ نیز در این کشور برای اولین بار از گوشی های هوشمند و نوعی سیم کارت خاص همراه با کد پین برای رای گیری استفاده شد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا