دکل های سیار مخابراتی پیش ازمسافران نوروزی به مازندران رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران وعده رفع مشکل ارتباطی تلفن همراه در تعطیلات نوروزی را داد و گفت: برای این منظور، نصب دکل های سیار مخابراتی در مناطق مختلف و پرتراکم استان تدارک دیده شده است.

مجله آنلاین موبنا – یدالله طهماسبی افزود: با توجه به پیش بینی ها مبنی بر افزایش سفر به مازندران در تعطیلات نوروز ۹۸ و در نظر داشتن این که بیشتر مردم از تلفن هایی با دو سیم کارت استفاده می کنند، تلاشمان را متمرکز کردیم تا ظرفیت های موجود را ارتقاء بخشیم تا مسافران و مجاوران در این ایام دچار مشکل نشوند.
وی با اظهار این که مسافران نوروزی و مردم مازندران در تعطیلات نوروزی روزهای بدون مشکل را در ارتباط با تلفن همراه سپری خواهند کرد، گفت: برای تحقق این وعده ۱۰ دکل سیار مخابراتی در نقاط پرترافیک و شلوغ استان نصب می شود.
مدیر کل ارتباطات مازندران افزود: هر نقطه از استان که با حجم زیاد مسافر و همچنین افزایش تماس های تلفن همراه مواجه باشد، این دکل های سیار در آن منطقه نصب و فعال می شود تا مشکلات پوشش تلفنی آن مناطق برطرف شود .
وی گفت: براساس تجربه سال های گذشته، پیش بینی می کنیم که غرب و ییلاقات مازندران از جمله مناطقی باشند که نیاز به استقرار دکل های سیار تلفن همراه داشته باشند .
طهماسبی اضافه کرد: این هماهنگی با اپراتورهای تلفن همراه انجام شد که در صورت نیاز به استقرار دکل های سیار بیشتر، این کار انجام شود تا مشکلی در زمینه پوشش تلفن همراه به وجود نیاید.
براساس اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری مازندران، بیش از سه هزار و ۵۰۰ دکل مخابراتی در این استان نصب است که پوشش تلفن های همراه از این طریق انجام می شود .
هم اکنون پوشش تلفن همراه در مناطق شهری مازندران ۱۰۰ درصد و مناطق روستایی نیز ۸۷ درصد است.

** پهنای اضافی باند اینترنت
طهماسبی در خصوص پوشش اینترنت تلفن های همراه در نوروز ۹۸ نیز گفت: پهنای باند ورودی اینترنت به استان ۱۸۰ گیگ است که یکصد گیگ آن در حال استفاده است.
مدیر کل ارتباطات مازندران افزود: با هماهنگی صورت گرفته با اپراتورهای تلفن همراه در مازندران، به آنها اعلام شد در صورت بالا رفتن حجم استفاده از اینترنت و نیاز به افزایش پهنای باند، درخواست خود را اعلام کنند تا بقیه ۸۰ گیگ ورودی اینترنت استان وارد مدار استفاده شود.
وی همچنین از کشیک نوروزی کارشناسان فنی نگهداری سیستم ها در ایام نوروز خبر داد و گفت که بیشتر از ۵۰ کارشناس در این ایام به صورت شبانه روز آماده باش هستند تا اقدامات لازم و مورد نیاز برای رفع خرابی های سیستم های تلفن همراه را انجام بدهند .
در نوروز سال ۹۶، حدود ۱۵ میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران ثبت شد که پیش بینی می شود با توجه به افزایش قیمت ارز و کاهش سفر به خارج از کشور، نوروز ۹۸ مسافران بیشتری به این استان بیایند .

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا