بهترین مقاصد برای تجربه تفریحات آبی در ایران

تفریحات آبی جزو جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات شهرهای ساحلی و جزایر است. با بهترین مکان‌ها برای انجام این تفریحات در ایران آشنا شوید؟

مجله آنلاین موبنا –  همه‌ی ‌افرادی که عاشق هیجان آمیخته با ترس هستند، به تفریحات آبی نیز علاقه‌ی زیادی دارند؛ چرا که با انجام این تفریحات شادی و نشاط وصف‌ناپذیری در انسان ایجاد می‌شود. در سال‌های اخیر این تفریحات در کشورمان هم رشد بسیار قابل‌توجهی داشته است.

بسیاری از سفرهایی که با تور انجام می‌‌شود امکان بهره مندی از تفریحات آبی را دارد. اگر شما نیز تمایل دارید که با تور سفری راحت و برنامه‌ریزی شده  به مقاصد داخلی و خارجی داشته باشید  تور مورد نظر خود را در کجارو به‌سادگی جستجو کنید.

در ادامه شما را با بهترین مقاصد برای انجام این تفریحات در ایران آشنا می‌کنیم.

کیش

فلای بورد

سواحل مرجانی کیش با آبی شفاف و همچنین حیات غنی ‌دریایی، یکی از بهترین مقاصد برای انجام تفریحات دریایی محسوب می‌شود. از میان این تفریحات می‌توان به غواصی تفریحی، غواصی با اسکوتر، جت‌ اسکی، فلای بورد، شاتل و بنانا، اسکی روی آب، ماهی‌گیری ثابت و ماهی‌گیری ترولینگ (ماهی‌گیری کششی برای شکار ماهی‌های شکاری)، قایق‌سواری با قایق‌های موتوری تک موتوره و دو موتوره، قایق‌های پدالی، پارویی و بادبانی، گشت با قایق کف شیشه‌ای و کشتی‌های تفریحی اشاره کرد.

برای انجام این تفریحات آبی باید به کلوپ‌های دریایی مراجعه کنید که نام، آدرس و خدمات برخی از آن‌ها به این شرح است:

ردیف نام خدمات آدرس
۱ مرکز غواصی  غواصی

جت اسکی

قایق تندرو

شاتل- بنانا

جنب هتل شایان
۲ مرجان  غواصی

جت اسکی

قایق تندرو

شاتل- بنانا

پارک ساحلی مرجان
۳ باراکودا  غواصی

جت اسکی

قایق تندرو

شاتل- بنانا

پارک ساحلی مرجان
۴ مارینا  غواصی

جت اسکی

قایق تندرو

شاتل- بنانا

پارک ساحلی مرجان
۵ اسکوبا  غواصی

جت اسکی

قایق تندرو

چتر باراسل

شاتل- بنانا

پارک ساحلی مرجان
۶ اسکوتر غواصی اسکوتر غواصی جنب هتل شایان، ساختمان مدرسه‌‌ی غواصی
۷ آکوا کلوب کیبل اسکی پشت ساختمان تالار شهر
۸ غواصی بانوان غواصی بانوان پلاژ بانوان
۹ مرکز ماهی‌گیری، ورزشی و تفریحی کیش ماهی‌گیری اسکله‌ی تفریحس سفین
۱۰ کشتی یونانی  غواصی

جت اسکی

قایق تندرو

شاتل- بنانا

پارک ساحلی کشتی یونانی

بادی مارینا کیش یکی دیگر از تفریحات آبی جذاب دنیا محسوب می‌شود که در ایران تنها می‌توانید آن را در ساحل هتل مارینای کیش تجربه کنید. این پارک آبی شناور روی آب از بخش‌های مختلف بادی تشکیل شده است و می‌توانید در آن هم‌زمان از سر خوردن روی سرسره‌ها یا بالا و پایین پریدن روی تیوب‌های بزرگ و تماشای ماهی‌های در‌حال شنا در آبی بیکران خلیج فارس لذت ببرید.

بادی مارینا

پارک آبی اوشن کیش یکی دیگر از تفریحات فوق‌العاده جذاب کیش است که تجربه‌ی آن را به هیچ وجه نباید از دست دهید. این پارک آبی روباز دارای تفریحات و امکانات بسیار جذابی ازجمله ۱۳ راید، ۴ استخر، یک اسپا، دو رستوران، چهار نوشیدنی فروشی و دو منطقه‌ی خرید است. این پارک آبی در جاده‌ی جهان واقع شده است و می‌توانید از سرویس رایگان رفت و برگشت آن نیز استفاده کنید.

پارک آبی کیش

ساعات کار این پارک به شرح زیر است:

روزها خانم‌ها آقایان
شنبه ۹ تا۱۴ ۱۴:۳۰ تا ۱۹:۳۰
یکشنبه ۹ تا ۱۷

۱۲ تا ۱۷

دوشنبه ۹ تا ۱۷

۱۲ تا ۱۷

سه‌شنبه ۱۴:۳۰ تا ۱۹:۳۰  ۹ تا ۱۴
چهارشنبه  ۹ تا ۱۷

۱۲ تا ۱۷

پنجشنبه ۹ تا ۱۸

۱۲ تا ۱۸

جمعه ۹ تا ۱۷

۱۲ تا ۷

قشم

غواصی در قشم

ساحل پارک زیتون نیز مکان خوبی برای غواصی محسوب می‌شود. با غواصی در ساحل پارک زیتون می‌توانید دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را با قرار گرفتن در دل آن تجربه کنید. آموزش غواصی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن می‌‌توانید در عمق چهار تا پنج متری غواصی کنید و از مناظر اطراف خود لذت ببرید. در ضمن می‌توانید علاوه بر غواصی، تفریحات دیگری نظیر قایق‌سواری، جت اسکی، شاتل و بانانا را نیز در این مرکز تفریحی تجربه کنید. قیمت غواصی برای هر  نفر در قشم ۱۴۰ هزار تومان است. در ضمن می‌توانید غواصی را در  جزیره لارک یا جزیره هرمز نیز تجربه کنید.

نشانی: جاده ساحلی جنوبی، جنب پارک زیتون، مدرسه غواصی قشم دفتر مرکزی: قشم، مجتمع تجاری ستاره، لاین الماس۲، پلاک ۱

جت اسکی

جزایر ناز نیز مکانی جذاب، زیبا و منحصر‌به‌فرد برای تجربه‌ی تفریحات آبی در جزیره‌ی قشم است. در ساحل نزدیک به این جزایر می‌توانید علاوه بر لذت بردن از ساحل و صدف‌های زیبای آن از تفریحات دیگری همچون پرواز با پاراموتور و چتر باراسل و جت اسکی هم لذت ببرید.

چابهار

به جرات می‌توان گفت خلیج چابهار یکی ار بهترین مکان‌های ایران برای غواصی است و در آب زلال این خلیج می‌توانید به خوبی طبیعت منحصر‌به‌فرد دنیای زیر آب را تماشا کنید. علاوه بر این غواصی به بهتر شدن عملکرد سیستم گردش خون در بدن است و بهترین تفریح برای افراد ماجراجو محسوب می‌شود. کلوب غواصی چابهار از امکانات بسیار بالایی برخوردار بوده و نظیر آن در کشور وجود ندارد. گردشگران در این کلوب می‌توانند با امنیت کامل و تحت‌نظر مربیان مجرب از غواصی لذت ببرند.

غواصی در چابهار

فرآیند آموزش و غواصی ۳ ساعت طول می‌کشد و مدت زمان غواصی که در عمق چهار متری انجام می‌شود، ۲۰ دقیقه است. در ضمن می‌توانید در این کلوب، علاوه بر غواصی از سایر تفریحات دریایی مانند شاتل و بنانا، قایق تفریحی عادی و VIP، اسکی روی آب، موج‌سواری و عکاسی زیر آب نیز استفاده کنید؛ البته هزینه استفاده از این تفریحات کمی زیاد است. کلوب غواصی کیش کمی پایین‌تر از هتل لیپار و در بلوار ریگی واقع شده و بهترین زمان برای غواصی در چابهار ۱۵ مهر تا ۱۵ اردیبهشت است.

مشهد

با وجود اینکه مشهد بیشتر مقصدی زیارتی محسوب می‌شود؛ اما بهترین پارک‌های آبی کشور از جمله پارک ساحلی آفتاب مشهد، سرزمین‌های موج‌های آبی، سرزمین موج‌های خروشان و پارک آبی ایرانیان را در خود جای داده است. در ادامه به‌معرفی مختصر این پارک‌ها و همچنین بیان آدرس و ساعات کار آن‌ها می‌پردازیم.

پارک ساحلی آفتاب مشهد، بزرگترین پارک آبی طبقاتی جهان، در فتح‌آباد انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان-، الماس، شرق، ایران واقع شده است. این پارک که دارای دو بخش اختصاصی مختص آقایان و بانوان است، از  ساعت ۸ الی ۲۳ پذیرای آقایان و از ساعت ۱۰ الی ۲۳ مختص بانوان است. سانس‌های این پارک آبی در ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰:۳۰ تا ساعت ۲:۳۰ بامداد است.

پارک ساحلی آفتاب مشهد

سرزمین موج‌های آبی یکی دیگر از پارک‌های آبی مشهد است که در قاسم‌آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳ واقع شده است. این مجموعه آبی روزهای فرد و روز جمعه مختص آقایان و روزهای زوج مختص بانوان است. ساعات کاری این مجموعه در تابستان از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۴ و سایر فصول از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ به صورت یکسره است. ساعات کاری این مجموعه در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۳ بامداد است.

سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج‌های خروشان، بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده جهان، جدیدترین پارک آبی مشهد بوده که در کیلومتر ۲ جاده شاندیز واقع شده است و سانس‌های آن به شرح زیر است:

  • آقایان شنبه تا سه شنبه ۹ الی ۲۱ (تمام وقت)
  • آقایان چهار شنبه تا جمعه ۹ الی ۲۱ (تمام وقت)
  • آقایان شنبه تا سه شنبه ۱۵ الی ۲۱ (نیمه وقت)
  • آقایان چهار شنبه تا جمعه ۱۵ الی ۲۱ (نیمه وقت)
  • بانوان شنبه تا سه شنبه ۹ الی ۲۱ (تمام وقت)
  • بانوان چهار شنبه تا جمعه ۹ الی ۲۱ (تمام وقت)
  • بانوان شنبه تا سه شنبه ۱۵ الی ۲۱ (نیمه وقت)
  • بانوان چهارشنبه تا جمعه ۱۵ الی ۲۱ (نیمه وقت)

ساعات کاری این مجموعه در ماه مبارک رمضان برای آقایان و بانوان همه روزه از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲:۳۰ بامداد است.

سرزمین موج های خروشان

سرزمین ایرانیان یکی دیگر  از  پارک‌های آبی این شهر بوده که در بلوار حجاب، نبش حجاب ۸ واقع شده است و سانس‌های آن به شرح زیر است:

  • آقایان روزهای فرد و جمعه ها از ساعت ۹ الی ۲۱ تمام وقت
  • آقایان روزهای فرد و جمعه ها از ساعت ۱۵ الی ۲۱ نیمه وقت
  • بانوان روزهای زوج ۹ الی ۲۱ تمام وقت
  • بانوان روزهای زوج ۱۵ الی ۲۱ نیمه وقت

پارک آبی ایرانیان

رامسر

پارک آبی رامسر یکی از پارک‌های آبی بزرگ و مجهز در شمال کشور است. در این پارک آبی که در مسیر رامسر، چابکسر و در نزدیکی تله‌کابین رامسر قرار دارد، می‌توانید از تفریحاتی همچون جت اسکی، قایق‌های موتوری، شاتل، بنانا و باراسل لذت ببرید. درضمن در این پارک آبی امکاناتی نظیر رستوران، کافی‌شاپ و فضای سبز وسیع نیز فراهم شده است.

پارک آبی رامسر

بندر انزلی

مرکز تفریحات دریایی بندرانزلی نیز مکانی مناسب برای لذت بردن از تفریحات دریایی محسوب می‌شود. از امکانات این مرکز تفریحی می‌توان به کافی‌شاپ، سالن ماساژ، سایه‌بان چتری با پوشش‌های کاهی، صندلی‌های آفتابگیر، رختکن‌های دارای کمد مجهز به قفل هوشمند، فضای سبز زیبا، زمین والیبال، فوتبال دستی و… اشاره کرد. در ضمن در این مکان نیروهای نجات‌ غریق، هلال احمر، اورژانس، پلیس و… جهت افزایش رفاه حال مسافران مستقر شده‌اند. این مجتمع در منطقه‌ی آزاد انزلی، جاده‌ی ساحلی و خیابان پاسداران واقع شده است.

مرکز تفریحات دریایی انزلی

تهران

اگر می‌خواهید تفریح در لوکس‌ترین و بهترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه را تجربه کنید، پارک آبی اوپارک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پارک آبی دارای ۱۲ سرسره، یک استخر موج، یک جکوزی، رستوران، کافی‌شاپ، آب میوه و بستنی‌فروشی، فود کورت، مرکز کمک‌های اولیه، محل خروج اضطراری و محل مختص کودکان است. درضمن درآن به حفظ بهداشت آب و شفافیت آن در سطحی بالاتر از استانداردهای جهانی نیز اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود.

پارک آبی اپارک

این پارک در جاده‌‌ تهران-کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک (شهید پوری) در انتهای خیابان شمیم واقع شده است.

سانس‌های پارک:

آقایان: روزهای یکشنبه و سه شنبه و جمعه ها از ساعت ۱۰ الی ۲۳ پنج شنبه ها آقایان ۱۶ الی ۲۴

بانوان: روزهای زوج از ساعت ۱۰ الی ۲۲ پنج شنبه ها بانوان ۸ الی ۱۵

دهکده‌ی آبی پارس یکی دیگر از پارک‌های آبی تهران است که بازدیدکنندگان آن می‌توانند از امکاناتی همچون  سرسرهای مهیج مخصوص کودکان و بزرگسالان، رودخانه‌ وحشی، دریاچه‌ی مواج، استخر، سونا، جکوزی، رستوران، کافی‌شاپ، آبمیوه‌فروشی و مرکز خزید در مجاورت آن استفاده کنند. در ضمن آب این پارک بسیار شفاف و حاوی مواد معدنی بوده و فضای پارک به گونه‌ای طراحی شده است که سواحل جزیره‌ی کیش را تداعی می‌کند. این پارک در کیلومتر ۲۲ اتوبان تهران-کرج روبه‌روی ایستگاه متروی گرمدره ، خیابان شهدا واقع شده است.

دهکده آبی پارس

سانس‌ها‌

روز خانم‌ها آقایان
یکشنبه ۸ الی ۱۷ ۱۸ الی ۲ بامداد
سه‌شنبه ۸ الی ۱۷ ۱۸ الی ۲ بامداد
چهارشنبه ۸ الی ۲ بامداد
پنج‌شنبه ۸ الی ۱۷ ۸ الی ۳ بامداد
جمعه ۹ الی ۲۴
 منبع: کجارو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا