سکه بیشتر از طلا تقاضا دارد

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف از استقبال سکه نسبت به طلا در بازار خبر داد.

مجله آنلاین موبنا – محمد کشتی‌آرای در مورد آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت: با توجه به کاهش ۲ دلاری اونس جهانی و همچنین کاهش اندک نرخ ارز قیمت سکه و طلا نیز با کاهش روبه‌رو بوده است. بطوریکه نرخ هر قطعه سکه تمام طرح جدید با کاهش ۳۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین نرخ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۱۰ هزار تومان، سکه‌های گرمی ۸۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۲ هزار تومان است.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با بیان اینکه استقبال از سکه نسبت به طلا بیشتر است، گفت: چون سکه به نوعی وجه نقد است و داد ستد آن آسان، فاقد مالیات و فاکتور است و امکان معامله آن در هر مکان و هر زمانی و جود دارد بیشتر مورد اقبال است.
وی تصریح کرد: کلا خرید طلا و سکه به دلیل قدرت نقدشوندگی بالا، داشتن حجم کمتر، عدم آسیب پذیری در برابر آتش سوزی و مواد شیمیایی و قابل حمل آسان نسبت به دارایی‌های دیگر مانند ارز و مسکن با استقبال بیشتری همراه است همچنین این دارایی همگام با تورم حرکت کرده و تورم اثری روی آن ندارد.

 منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا