بیش از ۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش شبکه ارتباطی قرار می‌گیرد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در جلسه بررسی فنی محورهای مواصلاتی پوشش رادیویی سطح استان گفت: ۸۷۶ کیلومتر از جاده های استان به زودی توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل تحت پوشش رادیویی قرار می گیرد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، در این جلسه نیک محمد بلوچ زهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: آنتن دهی ضعیف و محرومیت از پوشش مخابراتی در بعضی از نقاط جاده ای از عمده مشکلات مردم منطقه است و از نبود پوشش کافی گله مند هستند.

وی افزود: طبق قانون جدید سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی از جاده های مواصلاتی استان میزان ۱۱ کیلومتر تعهدات پوشش شبکه ایرانسل و ۷۳۵ کیلومتر از تعهدات پوشش شبکه همراه اول بوده است که فاقد هرگونه ارتباط است که ۱۳۴ کیلومتر که ۷ محور مواصلاتی را در بر می گیرد فاقد شبکه برق است.

بلوچ زهی ادامه داد: برای ۲۲۲ کیلومتر ۲۱ سایت طراحی شده است که به زودی اجرا می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه سایر محورها در مرحله برنامه ریزی قرار دارند، تصریح کرد: نتیجه کار به زودی به اداره کل ict استان و سازمان تنظیم مقررات جنوب شرق ارسال می شود .

وی در پایان گفت:باید با توجه به موقعیت استراتژیک استان نسبت به پوشش شبکه ارتباطی جاده های استان توسط اپراتورها هر چه سریع تر اقدام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا