با این موتور سیکلت پرنده تا ارتفاع ۴۵۰۰ متری پرواز کنید (+عکس)

این پرنده آهنین در اصل به چهار موتور توربوجت مجهز شده است که آنها در مجموع توانی معادل ۷۰۵ پوند فوت تولید می‌کنند. این توان موتور برای بلند کردن موتورسیکلت پرنده با وزن ۱۰۵ کیلوگرم و سرنشین آن تا حداکثر وزن ۱۰۹ کیلوگرم کافی است.

موبنا – شرکت «جَک‌پَک اَویشن» (JPA) از سال‌ها قبل در حال کار کردن روی پروژه ساخت اتومبیل‌های پرنده است و هم اکنون پیش فروش یک محصول متفاوت را آغاز کرده است که از آن می‌توان به عنوان موتور سیکلت پرنده یاد کرد. این موتور سیکلت هوشمند به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند به صورت خودکار تعادل خود را حفظ کند، به توربین‌های جت برای حرکت در آسمان مجهز شده است، و با حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت در آسمان پرواز می‌کند و تا ارتفاع ۴۵۷۰ متری به آسمان می‌رود.

با این موتور سیکلت پرنده تا ارتفاع 4500 متری پرواز کنید (+عکس)

«اسپیدر» بر اساس سیستم تخصصی شرکت تولیدکننده توربین‌های ت JPA توسعه یافته است و برای ساخت آنها سال‌ها زمان صرف شده است تا در نهایت این موتور سیکلت پرنده بتواند به آسمان برود. این پرنده آهنین در اصل به چهار موتور توربوجت مجهز شده است که آنها در مجموع توانی معادل ۷۰۵ پوند فوت تولید می‌کنند. این توان موتور برای بلند کردن موتورسیکلت پرنده با وزن ۱۰۵ کیلوگرم و سرنشین آن تا حداکثر وزن ۱۰۹ کیلوگرم کافی است.

به صورت کلی می‌توان گفت این موتور سیکلت به یک سیستم کنترلی ویژه مجهز شده است که به «اسپیدر» امکان می‌دهد به صورت خودکار تعادل خود را روی هوا حفظ کند و از این نظر می‌توان آن را شبیه به پهپادهای مجهز به چهار ملخ مجزا دانست. این موتور سیکلت قادر است با نفت سفید، سوخت جت یا دیزل نیروی مورد نیاز خود را در اختیار بگیرد و هر بار که مخزن آن پر می‌شود بین ۱۰ تا ۲۲ دقیقه در آسمان پرواز می‌کند و بسته به اینکه وزن خلبان و میزان ارتفاع آن چقدر باشد، زمان مصرف سوخت تغییر می‌کند.

با این موتور سیکلت پرنده تا ارتفاع 4500 متری پرواز کنید (+عکس)

موتور سیکلت پرنده سیستم کنترل دستی را در اختیار گرفته است و بر این اساس یک نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی برای مسیریابی روی آن نصب شده است و همچنین دو سیستم رادیویی هوانوردی هم در آن به کار گرفته شده است و به کمک آنها ارتباطات هوا-به-هوا و هوا-به-زمین را برقرار می‌کند. شرکت JPA توضیح داد که در نظر دارد مدل‌های مختلف این موتور سیکلت پرنده را تولید می‌کند و طبق قوانین سازمان فدرال هوانوردی آمریکا، یک مدل از آنها قرار است با اهداف تفریحی در اختیار علاقمندان قرار گیرد. نسخه ویژه این موتور سیکلت پرنده به گونه‌ای ساخته شده است که برای پرواز با آن نیاز به گذران دوره‌های تخصصی خلبانی است و با این وجود شرکت JPA همکاری‌هایی را با سازمان فدرال هوانوردی آمریکا آغاز کرده است تا به کمک آنها بتوانند این دوره‌ها را به صورت آسان‌تر برای مردم برگزار کند.

با این موتور سیکلت پرنده تا ارتفاع 4500 متری پرواز کنید (+عکس)

طراحی این موتور سیکلت به گونه‌ای است که شرکت سازنده ادعا می‌کند مردم با آن می‌توانند در خیابان‌ها مانند موتور سیکلت‌های معمول از آن استفاده کنند. البته باید توجه داشته باشید که امکان خرید این محصول برای هر فردی وجود ندارد، زیرا قیمت این موتور سیکلت پرنده ۳۸۰ هزار دلار اعلام شده است و به همین خاطر احتمال می‌رود که از این محصول در مراکز تفریحی یا هوانوردی استفاده شود.

شرکت سازنده پیش‌بینی کرده است که در مرحله کنونی تنها ۲۰ دستگاه «اسپیدر» تولید کند. بر این اساس اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید این محصول را پیش‌خرید کنید هم اکنون می‌توانید ۱۰ هزار دلار بپردازید تا شرکت JPA آن را برای شما آماده کند. البته شرکت سازنده می‌گوید که این موتور سیکلت پرنده را با هداف نظامی و دولتی تولید کرده است و قرار است مدل نظامی آن با امکانات متفاوت‌ و توربین‌های جت بیشتر به تولید برسد و امکان پرواز آن بدون نیاز به سرنشین هم فراهم شود.

دکمه بازگشت به بالا