دوچرخه برقی اشکودا مجهز به پدال‌های ثابت (+عکس)

«کلمنت» یک بدنه آلومینیومی مقاوم را شامل می‌شود که به یک سوپاپ چرخشی یک طرفه مجهز شده است و این اهرم تعلیق به اشکودا کمک می‌کند تا دوچرخه ۲۵ کیلوگرمی بتواند به راحتی به جلو حرکت کند.

موبنا – «کلمنت» نام دوچرخه هوشمندی است که شرکت خودروسازی «اشکودا» آن را طراحی کرده است و قرار است در آینده نزدیک حمل نقل نوآورانه، مدرن  و الکتریکی را برای ما به ارمغان بیاورد. البته این شرکت که هم اکنون از آن به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان اروپا یاد می‌شود‌، سال ۱۸۵۹ میلادی با تولید دوچرخه و موتور سیکلت فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون تصمیم گرفته است با ساخت این دوچرخه برقی به ریشه اصلی خود برگردد.

«گوئیدو هاک» از مدیران ارشد شرکت اشکودا گفت: «”کلمنت” یک اثر هنری زیبا و پیشرفته محسوب می‌شود که به صورت پویا، کاربری آسانی را در اختیار کاربران می‌گذارد و این فرصت را برای برند اشکودا فراهم می‌کند تا بتواند خود را به جوانان نزدیک‌تر کند و بیشترین تاثیر را روی محیط پیرامون برجا بگذارد. این دوچرخه برقی بر اساس نیاز مردم ساخته شده است و شرکت اشکودا در نظر دارد پس از دریافت بازخورد مردم، قابلیت‌های آن را تغییر دهد تا در نهایت بهترین و کارآمدترین دوچرخه برقی روانه بازار شود».

دوچرخه برقی اشکودا مجهز به پدال‌های ثابت (+عکس)

این محصول شبیه به دیگر دوچرخه‌های برقی با پدال‌های متحرک نیست و یک طراحی کاملا متفاوت را در اختیار گرفته است. اشکودا در این دوچرخه پدال‌های متحرک، زنجیر و چرخ دنده‌ها را به طور کامل حذف کرده است تا این محصول به عنوان یک جایگزین کاربردی برای اتومبیل‌ها و موتور سیکلت‌ها مورد استفاده قرار گیرد و افراد بتوانند در مناطق شهری به راحتی از آن استفاده کنند.

«کلمنت» یک بدنه آلومینیومی مقاوم را شامل می‌شود که به یک سوپاپ چرخشی یک طرفه مجهز شده است و این اهرم تعلیق به اشکودا کمک می‌کند تا دوچرخه ۲۵ کیلوگرمی بتواند به راحتی به جلو حرکت کند. طراحی بدنه دوچرخه به گونه‌ای است که نیروی لازم برای حرکت به جلو را هدایت می‌کند و پدال‌های ثابت آن که محل استقرار پاهای دوچرخه‌سوار است، می‌توانند با حرکت اندک به سمت عقب به عنوان ابزاری برای ترمز و نگه داشتن دوچرخه مورد استفاده قرار گیرند.

دوچرخه برقی اشکودا مجهز به پدال‌های ثابت (+عکس)

«آیکوت گوندرن» از مدیران ارشد اشکودا در این خصوص توضیح داد: «شتاب و افزایش سرعت در مسیرهای شیب‌دار از جمله اتفاقاتی است که پیش روی دوچرخه سوار قرار دارد و به کمک ابزارهای کنترلی در فرمان می‌تواند آن را دیریت کند. بدنه دوچرخه به گونه‌ای طراحی شده است که صندلی مخصوص کودک می‌تواند روی آن نصب شود یا یک صندلی ثانوی برای حمل و نقل دو نفر به آسانی به این دوچرخه اضافه شود».

چرخ عقب در این دوچرخه به یک موتور ۴ کیلو واتی مجهز شده است و همین موتور امکان حرکت با حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. همچنین یک قطعه باتری قابل تعویض ۱۲۵۰ وات ساعتی از نوع لیتیوم یونی در این دوچرخه به کار گرفته شده است که هر بار این باتری به طور کامل شارژ می‌شود، کاربر می‌تواند معادل ۶۲ کیلومتر با آن حرکت کند.

دوچرخه برقی اشکودا مجهز به پدال‌های ثابت (+عکس)

نگه داشتن این دوچرخه در سرعت بالا هم به واسطه یک فناوری هوشمند انجام می‌شود. دیسک ترمز مجهز به سیستم ABS در چرخ جلوی آن به کار رفته است و سیستم مشابه با توان بیشتر هم وظیفه متوقف کردن چرخ عقب را برعهده دارد. چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو و عقب دوچرخه داخل بدنه کار گذاشته شده‌اند و همچنین چراغ‌های ال‌ای‌دی مجزا در پدال‌ها به کار گرفته شده‌اند تا امکان مشاهده این وسیله نقلیه برقی از فواصل دور فراهم شود.

این دوچرخه هوشمند از طریق اپلیکیشن مخصوص با گوشی هوشمند ارتباط برقرار می‌کند تا میزان شارژ باقی مانده در باتری و دیگر اطلاعات را در اختیار کاربر بگذارد. گوشی هوشمند در این شرایط می‌تواند امکانات دیگری را هم در اختیار دوچرخه سواران بگذارد که از جمله آنها می‌توان به قابلیت تشخیص و تعمیر خرابی‌های احتمالی، امکان پیش‌بینی سراشیبی و سربالایی‌های مسیر، گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس، سیستم مسیریاب مبتنی بر نقشه و … اشاره کرد.

شرکت اشکودا هم اکنون در حال انجام برنامه‌ریزی‌های نهایی است تا قابلیت‌های بیشتری را به این دوچرخه اضافه کند و بر این اساس پیش‌بینی شده است مدل نهایی آن با لاستیک‌هایی از جنس فوم ضدضربه و ضدشوک عرضه شود. این کمپانی هنوز زمان تولید انبوه و قیمت نهایی این دوچرخه برقی را اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا