در کمتر از ۱۰ دقیقه دوچرخه قدیمی خود را برقی کنید (+عکس)

زمانی که این قطعات به دوچرخه قدیمی متصل شدند، تنها چیزی که دوچرخه سوار نیاز دارد این است که پای خود را روی پدال فشار دهد و در این حالت حسگر هوشمند به صورت خودکار تمامی حرکت‌ها را زیر نظر می‌گیرد .

موبنا – اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که رفت و آمدهای روزانه خود را با دوچرخه انجام می دهید، از این پس می‌توانید بخش‌هایی از این مسیر که سربالایی تند دارد را پا نزنید و با تبدیل دوچرخه قدیمی خود به یک دوچرخه برقی از آن لذت ببرید. برای بسیاری از کاربران امروزی خرید دوچرخه برقی با قیمت‌های بالا غیرممکن است و همین مسئله باعث شده است دوچرخه‌های برقی را کمتر در خیابان‌ها مشاهده کنیم. با این وجود یک شرکت دانمارکی به نام «کپنهاگن ویل» به همکاری شرکت دیگری به نام «روبی» محصول دیگری روانه بازار کرده است که دوچرخه‌های معمولی را به دوچرخه برقی تبدیل می‌کند. کیت اصلی که برای این سیستم در نظر گرفته شده از سه بخش اصلی تشکیل شده است و نصب آن روی انواع دوچرخه‌ها امکان پذیر است.

این کیت تبدیل کننده دوچرخه‌های معمول به دوچرخه‌های برقی هم اکنون به مرکز کیک‌استارتر رفته است تا سرمایه لازم برای تولید انبوه را جذب کند و شرکت سازنده می‌گوید هر کاربر می‌تواند در کمتر از ۱۰ دقیقه این کیت را به آسانی روی دوچرخه خود نصب کند و برای این کار به هیچ گونه تخصص یا ابزار ویژه نیاز نیست. کیت جدید واحد مخصوص راندن، حسگر دستیار پدال، و یک باتری داخلی را شامل می‌شود.

در کمتر از 10 دقیقه دوچرخه قدیمی خود را برقی کنید (+عکس)

قسمت اصلی که به شکل دایره ساخته شده است و در قسمت مرکزی بدنه دوچرخه شبیه به یک قمقمه نصب می‌شود توان ۲۵۰ واتی دارد و یک بخش نگهدارنده برای آن در نظر گرفته شده است که روی رینگ عقب قرار می‌گیرد. باتری در قسمت پایین این قمقمه قرار دارد و دسترسی به آن آسان است. این سیستم در دو مدل ساخته شده است و بنابراین کاربران می‌توانند آن را با دو باتری لیتیوم یونی با توان ۱۰۰ وات ساعت یا ۲۰۹ وات ساعت خریداری کنند. در پایان نیز یک حسگر مغناطیسی برای پدال مورد استفاده قرار می‌گیرد که شبیه به چسب روی زنجیر دوچرخه نصب می‌شود و هنگام پا زدن می‌تواند توان وارد شده به دوچرخه را محاسبه کند. این حسگر همچنین از طریق کابل به واحد راندن متصل می‌شود.

در کمتر از 10 دقیقه دوچرخه قدیمی خود را برقی کنید (+عکس)

زمانی که این قطعات به دوچرخه قدیمی متصل شدند، تنها چیزی که دوچرخه سوار نیاز دارد این است که پای خود را روی پدال فشار دهد و در این حالت حسگر هوشمند به صورت خودکار تمامی حرکت‌ها را زیر نظر می‌گیرد و هر زمان که لازم باشد سیستم برقی می‌تواند امکان حرکت دوچرخه با حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم کند. واحد راندن که قلب مرکزی این سیستم محسوب می‌شود تنها زمانی به کار می‌افتد که دوچرخه سوار شروع به پا زدن می‌کند و بنابراین هر زمان که دورچه از حرکت می‌ایستد، انرژی آن هدر نمی‌رود. همچنین این امکان فراهم شده است که اگر بخواهید سیستم برقی را به طور کامل از کار بیاندازید، به راحتی این هدف را محقق سازید. برای این کار تنها کافی است پدال دوچرخه را نیم دور به عقب بچرخانید تا سیستم برقی به طور کامل از کار بیافتد و شما به راحتی مثل گذشته از دوچرخه معمولی خود استفاده کنید. در این میان اگر به صورت ناگهانی در مسیر پیش روی خود متوجه یک شیب تند شدید و تصمیم گرفتید سیستم برقی را دوباره به کار بیاندازید، تنها کافی است یک بار دیگر پدال را نیم دور به عقب بچرخانید تا سیستم فعال شود.

«مارک پالمر»  مدیر شرکت تولیدکننده این ابزار جانبی دوچرخه سواری گفت: «واحد راندن و سیستم کنترلی موتور این اطمینان را فراهم می‌کند تا متوجه شوید که حسگر پدال به درستی عمل می‌کند. این سیستم به دوچرخه سوار امکان می‌دهد تجربه متفاوتی را با وسیله نقلیه خود داشته باشد و بتواند از حداکثر توان باتری استفاده کند. زمانی که مردم از این سیستم روی دوچرخه معمولی خود استفاده کنند متوجه مزایا و قابلیت‌های متفاوت آن می‌شوند».

کمپین جذب سرمایه‌گذار کیک‌استارتر هم اکنون این پروژه را در اختیار گرفته است تا امکان توسعه آن فراهم شود و پیش‌بینی می‌شود مدل پایه این کیت با باتری ۱۰۰ وات ساعتی به قیمت ۳۴۹ پوند معادل ۴۶۵ دلار و مدل دیگر مجهز به باتری ۲۰۹ وات ساعتی با قیمت ۴۳۹ پوند معادل ۵۸۵ دلار وارد بازار شود. شرکت سازنده پیش‌بینی کرده است این محصول را از ماه نوامبر وارد بازار جهانی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا