این حشره روباتیک را به خانه ببرید! (+عکس)

این حشره روباتیک قادر است حداکثر تا ارتفاع ۱۰۰ متری پرواز کند و همچنین، حداکثر سرعت پرواز «مِتافلای» ۱۸ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است.

موبنا – پنج سال قبل «ادوین ون‌ رویمبک» از مهندسان علوم فضایی فرانسه موفق به ساخت پرنده روباتیک خود موسوم به «بیونیک بِرد» شد. این محصول در اصل یک مدل کنترل از راه دور بود که با حرکت بال‌های خود پرواز می‌کرد و عملکرد او شبیه به یک پرنده واقعی بود. این مهندس فرانسوی هم اکنون طرح دیگری را در این زمینه ارایه کرده است و این بار یک حشره روباتیک با نام «مِتافلای» ساخته است.

حشره روباتیک «مِتافلای» کمتر از ۱۰ گرم وزن دارد و طول بدنه آن ۱۹ سانتی‌متر محاسبه می‌شود. برای این روبات پرنده همچنین طول بال‌های ۲۹ سانتی‌متر در نظر گرفته شده است تا به راحتی پرواز کند. این روبات با بهم زدن بال‌های خود به آسمان می‌رود و برای این کار از یک موتور مکانیکی بدون حرکت با هسته مرکزی آلومینیومی استفاده شده است که یک باتری لیتیوم پلیمری قابل شارژ نیز انرژی مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

این حشره روباتیک را به خانه ببرید! (+عکس)

باتری که برای «متافلای» در نظر گرفته شده است از طریق اتصال کابلی شارژ می‌شود و همچنین برای آن دو کانال رادیویی با قابیت کنترل از راه دور در نظر گرفته شده است که مشابه آن را می‌توان در دستگاه‌های الکترونیکی کنترل از راه دور مجهز به چهار باتری AA مشاهده کرد. زمانی که باتری به مدت ۱۵ دقیقه شارژ می‌شود، این حشره آهنی می‌تواند ۸ دقیقه پرواز کند و همچنین هر بار که دستگاه کنترل از راه دور شارژ می‌شود، امکان مدیریت ۱۵ پرواز را برای شما فراهم می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند یک پاور بانک ۱۵۰۰ میلی‌آمپری هم در اختیار بگیرند که این ابزار جانبی قابلیت انتقال ۲۰ بار انرژی مخصوص شارژ‌های ۱۲ دقیقه‌ای را دارد تا در هر مکانی که قرار گرفتید شارژ حشره آهنی خود را تامین کنید.

 

این حشره روباتیک را به خانه ببرید! (+عکس)

مهندس فرانسوی ادعا می‌کند اگر حین پرواز شرایطی نظیر سقوط را مشاهده کردید نگران نباشید. زیرا قسمت سر، پاها و بال‌های این حشره کاملا انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند و بنابراین برخورد آن با زمین هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند. بال‌های این حشره از جنس فیبر کربنی، پلیمر کریستال مایع، و نوعی ماده شیمیایی موسوم به پلی‌پروپیلن ساخته شده‌اند. برای پرواز این روبات تمام خاصیت‌های واقعی پرواز حشرات به طول دقیق ارایه شده است و شما می‌توانید این حشره روباتیک کوچک را شبیه به حشرات واقعی در آسمان مشاهده کنید.

مهندس فرانسوی هم اکنون حشره روباتیک خود را به مرکز توسعه استارت‌آپی کیک‌استارتر فرستاده است تا سرمایه لازم برای تولید انبوه آن را در اختیار بگیرد و قرار است مدل نهایی این محصول با قیمت ۱۲۹ یورو معادل ۱۴۶ دلار وارد بازار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا