خودروی مرموز کیا سرانجام رونمایی شد! (+عکس)

این مدل مفهومی به بدنه فولادی مجهز شده است و به گفته شرکت سازنده روی آن از شش لایه رنگ کروم – نقره‌ای استفاده شده است و در لایه بیرونی یک لایه رنگ برنز روی ان قرار دارد که در شرایط نوری مختلف تغییر حالت می‌دهد و باعث می‌شود خطوط ترسیم شده روی بدنه منحنی به نظر برسند و شکل ظاهری خودرو بسیار لوکس و زیبا باشد.

موبنا – شرکت «کیا» که سال گذشته نخستین اتومبیل تمام برقی خود را با نام «نیرو» معرفی کرد، هم اکنون مدل مفهومی دیگری در این خانواده از اتومبیل‌های خود را به نمایشگاه بین‌المللی «ژنو موتور شو» برده است. این کمپانی کره‌ای تایید کرده است که در نظر دارد با سرمایه‌گذاری گسترده به سمت «دنیای تمام الکتریکی» حرکت کند و با همین هدف هم اکنون نخستین اتومبیل چهار درب کاملا برقی این شرکت عرضه شده است.

خودروی مرموز کیا سرانجام رونمایی شد! (+عکس)

«گرگوری گوئیلام» از مدیران ارشد کیا در این خصوص گفت: «طراحی خودرو کلیدی‌ترین نکته در این زمینه محسوب می‌شود و ما سعی کردیم طراحی محصول جدید را به گونه‌ای انجام دهیم که فقط از نیروی برق استفاده کند و با سرعت بالاتر نسبت به مدل قبلی حرکت کند. ما بر این باوریم که هیچ دلیلی وجود ندارد که همچنان از خودروهای مجهز به سوخت فسیلی استفاده کنیم و می‌بایست هرچه سریع‌تر این رویه را تغییر دهیم. این همان مسئله‌ای است که باعث شده با سرمایه‌گذاری گسترده خودروهای کاملا برقی را طراحی کنیم و وارد این عرصه رقابتی شویم».

خودروی مرموز کیا سرانجام رونمایی شد! (+عکس)

شرکت کیا مانند رقیبان اصلی خود فعلا یک مدل مفهومی را به نمایش بگذارد و بنابراین اطلاعات کامل مربوط به خودروی جدید خود را منتشر نکرده و توضیح نداده است این شاسی بلند خانوادگی با چه قیمت و امکاناتی روانه بازار خواهد شد تا امکان خرید آن برای همه مردم فراهم شود.

خودروی مرموز کیا سرانجام رونمایی شد! (+عکس)

گوئیلام در این خصوص گفت: «این محصول در اصل یک خودروی بزرگ و شاسی بلند محسوب می‌شود که برای منطقه اروپا بسیار محبوب است. با این وجود تنها نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد ارزش برند کیا برای عرضه جهانی این محصول است که پیش‌بینی می‌کنیم خودروی تمام برقی جدید نام کیا را بین مردم جهان پرآوازه کند. ما نخستین گام‌های خود را برای ورود به بازار اتومبیل‌های برقی برمی‌داریم و از همین ابتدا تصمیم داریم به بهترین شکل خود را به همگان معرفی کنیم. این یک خانواده جدید از محصولات ما محسوب می‌شود که می‌توانید منتظر اتومبیل‌های بهتری در آن باشید».

خودروی مرموز کیا سرانجام رونمایی شد! (+عکس)

شرکت کیا برای طراحی این محصول امضای همیشگی در اتومبیل‌های خود موسوم به «دماغه ببر» را برای ساخت بخش جلوپنجره کنار گذاشت و در عوض خودروی مفهومی جدید «ایمَجین» را با طراحی دیگری موسوم به «ماسک ببر» رونمایی کرد. چراغ‌های ال‌ای‌دی در قسمت جلوی خودرو مهم‌ترین نکته‌ای است که در این طراحی به چشم می‌خورد. شکل ظاهری خودرو از جلو به گونه ای است که کاربران دو چراغ ال‌ای‌دی بهم پیوسته و پرنور را مشاهده می‌کنند که به رنگ سفید محیط پیرامون خود را روشن می‌کند.

خودروی مرموز کیا سرانجام رونمایی شد! (+عکس)

این مدل مفهومی به بدنه فولادی مجهز شده است و به گفته شرکت سازنده روی آن از شش لایه رنگ کروم – نقره‌ای استفاده شده است و البته شرکت کیا می‌گوید که این اتومبیل به صورت دستی رنگ شده است و در لایه بیرونی یک لایه رنگ برنز روی ان قرار دارد که در شرایط نوری مختلف تغییر حالت می‌دهد و باعث می‌شود خطوط ترسیم شده روی بدنه منحنی به نظر برسند و شکل ظاهری خودرو بسیار لوکس و زیبا باشد.

خودروی مرموز کیا سرانجام رونمایی شد! (+عکس)

طراحی خودروی مفهومی «ایمجین» به گونه ای است که این محصول چرخ های ۲۲ اینچی را شامل می‌شود و همچنین در قسمت داخلی رینگ از شیشه‌های آکریلیکی شفاف استفاده شده است تا نور را منعکس کند. این چرخ‌ها لاستیک‌های گودیر ۲۵۵/۳۵ که برای نخستین بار در این نمایشگاه معرفی شده‌اند را در خود جا داده‌اند.

شیشه جلوی این اتومبیل و سقف پانورامای آن از ورق شیشه‌ای یکپارچه ساخته شده است و درب‌های اتومبیل بر خلاف جهت یکدیگر باز می‌شوند تا دسترسی به فضای داخلی خودرو در بیشترین حالت ممکن صورت گیرد.

خودروی مرموز کیا سرانجام رونمایی شد! (+عکس)

سرنشینان قسمت جلوی اتومبیل به یک نمایشگر هوشمند لمسی ۲۱ اینچی دسترسی دارند که بر اساس طراحی داشبورد، حالت منحنی دارد و شرکت کیا با این فناوری جدید به نمایشگرهای بزرگی که در کابین نسل جدید خودروها ارایه می‌شود پاسخ داده است. در کنار این نمایشگر ۲۱ اینچی مرکزی چندین نمایشگر در طول داشبورد به صورت منحنی نصب شده‌اند که هر کدام از آنها وظایف و کارایی مختلف دارند و راننده به کمک این نمایشگرها می‌تواند به اطلاعات اصلی خودرو، سیستم مسیریاب و ابزارهای سرگرمی دسترسی داشته باشد.

فضای داخلی این خودرو بسیار زیبا طراحی شده است و یک کنسول مرکزی که روی سقف اتومبیل پنهان شده است، در هر لحظه می‌تواند بهترین امکانات را در اختیار سرنشینان عقب بگذارد.

شرکت کیا توضیح داد به زودی یک کنفرانس مطبوعاتی ویژه برگزار می‌کند تا اطلاعات مربوط به حداکثر سرعت، قدرت باتری و … را در مورد «ایمجین» منتشر کند و همچنین اعلام کند که این خودروی شاسی بلند متفاوت از چه زمانی و با چه قیمتی وارد بازار جهانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا