لزوم ارتقا جایگاه اپراتورهای تلفن و اینترنت

آخرین جلسه شورای مدیران ict در سال ۹۷ در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان برگزار شد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، وحید فرخی، مدیرکل ict این استان در آخرین جلسه شورای مدیران ICT استان در سال ۱۳۹۷ با اشاره به حضور کم رنگ شرکت های FCP و اپراتورهای تلفن در استانهای کمتر برخوردار اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم صرفه اقتصادی برای شرکت های FCP و اپراتورهای تلفن، ارتقا جایگاه اپراتورهای تلفن و اینترنت در قیاس با سایر دستگاه های خدمات رسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رییس شورای مدیران ICT استان با نگاهی بر نوع حمایت به عمل آمده و جایگاه شرکت های توزیع برق و گاز، بر الزام تامین تلفن و اینترنت ساختمانها بر اساس اصلاح آیین نامه نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد.
وی همچنین از نیاز به بازنگری ارائه مجوز به دفاتر خدمات پیشخوان شهری و باجه های پست بانک و الزام آنها در تامین حداقل مشخصی از پهنای باند اینترنت به ازای رتبه در مجوز دریافتی سخن گفت.
فرخی شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در قیاس با سایر استانها را مورد نقد و بررسی قرار داد و گفت: استان زنجان در شاخص روستاهای دارای ارتباط ضریب نفوذ ۹۸/۲۹ درصدی است که این شاخص زنجان را در بین ۶ استان برتر کشور قرار داده است.
وی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل سایبری به اقدامات اداره کل طی یکسال اخیر اشاره کرد و افزود:در سال جدید اقدامات پیشگیرانه و برنامه های متعددی در خصوص موضوع پدافند غیر عامل سایبری طرح ریزی شده که به مرحله اجرا در خواهد آمد.
در جلسه شورای مدیران ICT استان که با حضور مدیران و روسای اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب، مدیریت منطقه زنجان شرکت مخابرات استان، اداره کل ارتباطات زیرساخت استان، اداره کل پست استان، مدیریت شعب پست بانک استان و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد مباحثی پیرامون تسهیلات حمایتی وام وجوه اداره شده برای شرکت های حوزه ICT، نتایج اجرایی شدن پروژه G-NAF در سطح استان و چگونگی استفاده از دستگاه های پرداخت الکترونیکی پست بانک در روستاها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا