ایده‌های منتخب در جشنواره «کودک‌آنلاین» حمایت می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آثار و ایده‌های منتخب در جشنواره «کودک آنلاین» برای تولید، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مجله آنلاین موبنا – محمدجواد آذری جهرمی در جمع منتخبان اولیه جشنواره «کودک آنلاین» گفت: ماه‌هاست که برپایی جشنواره کودک آنلاین را پیگیری می‌کنم و به نظرم کار اصلی را در این جشنواره صاحبان اثر می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه آثار منتخب برای تولید مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: عصر امروز کارهایی که شایستگی دارند انتخاب می‌شوند و با پایان بخش اول جشنواره و برپایی آئین انتخاب، آثاری مورد حمایت قرار می‌گیرند که بتوانند به وب سری‌های موفق بدل شوند و فضای مناسبی را برای کودکان و نوجوانان ما فراهم کنند و از این منظر، به اثرگذاری جشنواره امیدوارم.
در ادامه این مراسم محمد ابوالحسنی رئیس شتاب دهنده به عنوان نماینده اعضای هیأت انتخاب با اشاره به اینکه کودک آنلاین بستری فراهم کرده تا هرکس ایده‌ای دارد آن را بسازد، گفت: کل بازار انیمیشن ۳۰ میلیارد تومان است که ۳۰۰ گروه در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند که هر کدام می‌توانند سهم خود را از این بازار داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در جشنواره کودک آنلاین سعی داریم کمک کنیم تا وب سری‌ها در سه بازار آموزش، تبلیغات و سرگرمی سهم خود را به دست آورند، اظهار کرد: برای تولید انیمیشنی مانند «دیرین دیرین» به عنوان یک کسب و کار، چهار بخش تولید، انتشار، مارکتینگ و بخش تحقق و توسعه فعالیت می‌کنند.
ابوالحسنی با اعلام اینکه وب سری‌ها بر روی رسانه‌های نوین و مجازی منتشر می‌شود، گفت: بر روی کوتاه بودن وب سری‌ها اصرار داریم و همچنین باید امکان انتشار بر روی یوتیوب را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تولید وب سری‌ها برای سه گروه سنی پیش دبستانی، کودک و نوجوان در نظر گرفته می‌شوند، تصریح کرد: انیمیشن باید کاراکتر محور باشد تا امکان تولید عروسک را داشته باشد، برای کودکان شاد و سرگرم کننده باشد، امکان ساخت بازی را داشته باشد و دارای پیام باشد و در آینده قابلیت توسعه به عنوان پلتفرم را داشته باشد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا