برج‌های رقصان در منطقه ساحلی منهتن! (+عکس)

این دو برج رقصان در منطقه گرین‌پوینت در شهر بروکلین واقع شده است و بر این اساس گفته می‌شود برج شمالی با ارتفاع ۹۱ متر و برج جنوبی با ارتفاع ۱۲۱ متر ساخته می‌شود. برج‌های رقصان قرار است در نهایت یک مرکز خرید بزرگ و پیشرفته را نیز در اختیار مردم بگذارند.

موبنا – ساخت دو برج دوقلوی مسکونی با ظاهر غیرمعمول و متفاوت در شهر بروکلین در نیویورک آمریکا آگوست امسال آغاز می‌شود و شرکت سازنده می‌گوید هیچ ساختمان دیگری روی کره زمین چنین شکلی ظاهری ندارد. طراحی این برج‌های رقصان را مرکز معماری «او‌اِم‌اِی» برعهده داشته است و این شرکت می‌گوید شکل ظاهری آنها شبیه به دو نفر است که در مقابل یکدیگر در حال اجرای حرکات موزون هستند و البته، ساختار بلوکی شکل برج به گونه‌ای است که زیبایی خاصی را به آن بخشیده است.

پروژه «گرین‌پوینت لندینگ» که مدییت آن را «جِیسون لانگ» از شرکت «اواِم‌اِی» برعهده گرفته است و توسعه آن هم به عهده شرکت «بروکفیلد پراپرتیز» است، یکی از زیباترین برج‌های مسکونی جهان محسوب می‌شود. این دو برج رقصان در منطقه گرین‌پوینت در شهر بروکلین واقع شده است و بر این اساس گفته می‌شود برج شمالی با ارتفاع ۹۱ متر و برج جنوبی با ارتفاع ۱۲۱ متر ساخته می‌شود. برج‌های رقصان قرار است در نهایت یک مرکز خرید بزرگ و پیشرفته را نیز در اختیار مردم بگذارند.

برج‌های رقصان در منطقه ساحلی منهتن! (+عکس)

برجی که با ارتفاع بلندتر ساخته می‌شود عرض بیشتری دارد و برج کوتاه‌تر، لاغرتر ساخته شده است. این طور که شرکت او‌اِم‌اِی توضیح داد، یک دلیل اصلی و مهم برای این طراحی منحصر به فرد وجود داشته است. شکل ظاهری متفاوت این برج‌ها با این طراحی متفاوت به گونه‌ای است که حداکثر نور را به فضای داخلی انتقال می‌دهند و بهترین چشم انداز را برای تماشای منطقه منهتن در اختیار ساکنان می‌گذارند.

برج‌های رقصان در منطقه ساحلی منهتن! (+عکس)

شرکت «او‌اِم‌اِی» در مورد این پروژه گفت:‌ «این برج‌ها شبیه به دو نفر در حال رقصیدن هستند و این شکل ظاهری متفاوت آنها را از تمام برج‌های جهان مجزا می کند. برج بلندتر با عرض بیشتر چشم‌انداز به سمت منطقه شرقی دارد و حداکثر چشم‌انداز ممکن را برای ساکنان ارایه می‌کند. در قسمت پشتی آن یک آب آبنمای زیبا تعبیه می‌شودو همچنین چندین تراس بزرگ در این بخش برج تعبیه می‌شود. در قسمت شمالی برج یک پارک بزرگ با آبنمای ویژه ساخته می‌شود که مشاهده آن از داخل برج به راحتی صورت می‌گیرد و فضای زیبایی را در اطراف این منطقه ایجاد می‌کند. شکل زیگوراتی و برعکس آن مهم‌ترین و متفاوت‌ترین بخش در طراحی برج است».

برج‌های رقصان در منطقه ساحلی منهتن! (+عکس)

فضای داخلی برج‌های «گرین‌پوینت لندینگ» به صورت عمده به بخش مسکونی اختصاص میابد و در مجموع قرار است ۷۴۵ واحد مسکونی در این برج‌ها ساخته شود که البته ۳۰ درصد آنها با قیمت مقرون به صرفه متناسب با بودجه عموم مردم ساخته می‌شود.

این پروژه یک مرکز خرید بزرگ و مجموعه پارکینگ را هم در خود جا داده است و فضای عمومی آن به وسعت یک هکتار در کنار منطقه ساحلی ساخته می‌شود. علاوه بر این، دو برج رقصان یک یک پل شیشه‌ای در ارتفاع بالا، استخر و باشگاه بدنسازی را هم در خود جا داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا