سریع‌ترین شاسی بلند جهان معرفی شد: جگوار لیستر (+عکس)

موتور اختصاصی لیستر به پیشرانه‌ای با توان ۶۷۰ اسب بخار معادل ۵۰۰ کیلو وات مجهز شده است، در کمتر از ۳.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت آن ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

موبنا – خانواده‌هایی که وضع مالی مناسبی دارند و به دنبال اتومبیل شاسی بلند جدید برای خود می‌گردند، با پرداخت ۱۸۰ هزار دلار می‌توانند سریع‌ترین شاسی بلند جهان را در اختیار بگیرند. این محصول که در خانواده «جگوار ال-پِیس» متولد شده است با پیشران ۶۷۰ اسب بخار با نام «لیستر ال‌اف‌پی» وارد بازار می‌شود و قادر است سرعت خود را در کمتر از ۳.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساخت برساند و البته، حداکثر سرعت آن هم ۳۲۲ کیلومت بر ساعت گزارش شده است.

سریع‌ترین شاسی بلند جهان معرفی شد: جگوار لیستر (+عکس)

اگر قرار باشد فهرست اولویت‌های مردم برای خرید یک دستگاه اتومبیل شاسی بلند را حدس بزنید، باید اعتراف کنیم که همه آنها در این شاسی بلند انگلیسی موجود است و حتی صندلی مخصوص کودک، محفظ مخصوص نگهداری از سگ یا دیگر حیوانات خانگی، محفظه مخصوص حمل وسایل، سیستم باز کردن صندوق عقب با حرکت پا زیر سپر عقب و … نیز در آن مشاهده می‌شود.

سریع‌ترین شاسی بلند جهان معرفی شد: جگوار لیستر (+عکس)

شرکت جگوار که دفتر مرکزی آن در شهر کمبریج انگلستان واقع شده است «لیستر» را در مدل‌های مختلف به فروش می‌رساند و البته برای آن موتور تقویت شده «اف‌-پِیس» را مورد استفاده قرار داده است تا این محصول با موتور ۵ لیتری از نوع V8 یکی از قدرتمندترین شاسی‌بلندهای جهان باشد. موتور اختصاصی لیستر به پیشرانه‌ای با توان ۶۷۰ اسب بخار معادل ۵۰۰ کیلو وات مجهز شده است، در کمتر از ۳.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت آن ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. این اعداد و ارقام برای یک شاسی بلند با این اندازه بسیار قابل ملاحظه است و البته توجه داشته باشید که بدنه بیرونی لیستر بسیار زیبا و آیرودینامیک ساخته شده است تا بتوان عنوان سریع‌ترین اتومبیل شاسی بلند جهان را به آن اختصاص داد.

سریع‌ترین شاسی بلند جهان معرفی شد: جگوار لیستر (+عکس)

شرکت جگوار برای آن رنگ سبز مسابقه‌ای در نظر گرفته است و البته بخش‌های از بدنه و بال پشتی را به رنگ زرد درآورده است. این اتومبیل منحصر به فرد و فوق العاده برای آن دسته از افرادی ساخته شده است که می‌خواهند همه امکانات لوکس را به صورت یکپارچه در اختیار داشته باشند و البته، نهایت سرعت را در جاده‌ها تجربه کنند. طراحی داخل کابین هم برای سرنشینان یک فضای لوکس و منحصر به فرد را یادآور می‌شود و روکش چرم و دیگر مواد به کار رفته در بهترین کیفیت ممکن استفاده شده است.

سریع‌ترین شاسی بلند جهان معرفی شد: جگوار لیستر (+عکس)

فضای داخلی این اتومبیل شاسی بلند توسط برند صاحبنام «ویکتوریا بکهام» طراحی شده است و صندلی‌های چرمی آن یک لایه پلاستیکی مخصوص را شامل می‌شوند تا جلوی کثیف شدن آنها گرفته شود، هنگام استعمال دخانیات آسیبی به آنها وارد نشود، ریختن خوراکی‌های کودکان روی آنها آسیبی ایجاد نکند، و در کل مشکلی برای صندلی‌ها به وجود نیاید. کنسول جلوی لیستر از نوعی فیبر کربنی مخصوص ساخته شده است که شرکت جگوار می‌گوید این فیبر کربنی برای نخستین بار در اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و تحت هیچ شرایطی خط و خش نمی‌پذیرد و مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود.

سریع‌ترین شاسی بلند جهان معرفی شد: جگوار لیستر (+عکس)

هنوز جزییات بیشتری در مورد این محصول منتشر نشده است و با این وجود شرکت جگوار از آن به عنوان سریع ترین اتومبیل شاسی بلند جهان یاد می کند. این اتومبیل با قیمت ۱۴۰ هزار پوند معادل ۱۸۰ هزار دلار وارد بازار می‌شود و نسبت به «لامبورگینی اوروس» که تنها شاسی بلند ساخت شرکت لامبورگینی است تنها ۲۰ هزار دلار ارزان‌تر است. اتومبیل شاسی بلند لامبورگینی قادر است با حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و توان گشتاوری آن هم ۲۰ اسب بخر نسبت به لیستر کمتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا