اپل در یک قدمی کیش و مات!

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که اپل در صورتی که خود به تولید تراشه‌های مودم اختصاصی برای محصولاتش اقدام نکند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

مجله آنلاین موبنا – متیو رامسای ، تحلیلگر ارشد مؤسسه تحقیقاتی و آماری Cowen به تازگی با انتشار گزارشی مفصل از احتمال به مشکل برخوردن شرکت اپل در آینده‌ای نه چندان دور سخن گفته و به این شرکت هشدار داده است با توجه به مشکلات و چالش‌هایی که اخیراً با شرکت‌های فعال در صنعت تراشه سازی همچون کوالکام و اینتل داشته است، مجبور خواهد بود تکنولوژی ساخت تراشه‌های مودم را برای محصولات خود به ارمغان بیاورد و در غیر این صورت، با مشکلات جدی و بزرگی روبرو خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد که کوالکام به عنوان یکی از بزرگترین تأمین کنندگان تراشه‌های مودم برای محصولات اپل و گوشی‌های آیفون، حالا به نظر می‌رسد که با اپل بر سر مسائل حقوقی و حق امتیاز و پتنت به مشکل برخورده و به خصوص در طول یک سال اخیر با یکدیگر کشمکش‌های فراوانی را داشته و تجربه کرده‌اند. چندی پیش بود که مدیر ارشد کوالکام خاطرنشان کرده بود اپل بدون تراشه‌های ساخت شرکت ما قادر به تولید گوشی‌های آیفون نخواهد بود و به زودی شکست خواهد خورد.

بعد از آن، اخبار و گزارش‌های دیگری در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد شرکت آمریکایی اپل به فکر تأمین و تولید تراشه‌های اختصاصی برای محصولات خود بخصوص گوشی‌های آیفون است تا بدین ترتیب خود را از وابستگی به شرکت‌هایی نظیر کوالکام و اینتل برهاند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت appleinsider آمده است، بنابراین به نظر می‌رسد که اپل یک راه بیشتر در پیش روی خود ندارد و آن نیز تولید تراشه مودم‌های اختصاصی برای محصولاتش است و در غیر این صورت قادر نخواهد بود به موفقیت همیشگی خود دست پیدا کرده و به آن تداوم ببخشد.

این تحلیلگر در ادامه گزارش خود همچنین عنوان کرده است که در حال حاضر با توجه به تکنولوژی و سابقه تولید تراشه‌های مودم، تنها شرکت کوالکام است که قادر به تولید تراشه مودم‌های مجهز به فناوری پشتیبانی از اینترنت ۵G است و اپل هم اکنون در صورتی که بخواهد کیفیت محصولاتش بالا بماند و دچار افت و روند نزولی نشود، هیچ راهی بجز سازگاری با این غول تراشه ساز آمریکایی نخواهد داشت.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا