«اَستون مارتین» با دو اتومبیل منحصر به فرد به ژنو رفت (+عکس)

محصولی که از مدت‌ها قبل با نام «پروژه ۰۰۳» شرکت اَستون مارتین معرفی شده بود در این نمایشگاه با نام «اِی‌ام-آر‌بی ۰۰۳» در معرض دید عموم قرار گرفت.

موبنا – «استون مارتین» با دو محصول چشمگیر و متفاوت وارد نمایشگاه بین‌المللی «ژنو موتور شو» شد که هر دو آنها موتور میانه دارند. این خودروها هم اکنون با نام نمادین معرفی شده‌اند و یکی از آنها «وَنکوئیش ویژن کانسپت» نام دارد که در اصل در خانواده سوپر اتومبیل‌های این شرکت قرار می‌گیرد و همچین قرار است در سری مسابقات اتومبیل‌رانی «رِد بول رِیسینگ» هم حضور داشته باشد. محصول دیگری که از مدت‌ها قبل با نام «پروژه ۰۰۳» شرکت اَستون مارتین معرفی شده بود در این نمایشگاه با نام «اِی‌ام-آر‌بی ۰۰۳» در معرض دید عموم قرار گرفت.

این کمپانی برای گروه توسعه دهنده موتورهای میانه خود مدیر فنی جدید با نام «مَکس سواج» را در نظر گرفته است. او سال ۲۰۱۶ میلادی به شرکت اَستون مارتین پیوست و در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان مدیر توسعه فناوری‌های این کمپانی به فعالیت‌های خود ادامه داد. سواج پیش از این در مرکز توسعه موتورهای میانه کمپانی‌های بزرگ دیگری از جمله فِراری و مازراتی هم حضور داشت.

وَنکوئیش ویژن کانسپت

ممکن است این نام شما را یاد خودروی دیگری از شرکت اَستون مارتین موسوم به «وَنکوئیش» بیاندازد. این کمپانی بریتانیایی به کمک سری فیلم‌های «جیمز باند» توانست این خودرو را به شهرت جهانی برساند و در اصل سال ۲۰۰۱ میلادی همین اتفاق باعث شد نام خودروسازی بریتانیا بر سر زبان‌ها بیفتد و به عنوان یکی از برترین خودروسازان قرن بیست‌ویکم معرفی شود. این خودرو در سال ۲۰۱۸ میلادی به تولید خود پایان داد و بازنشسته شد.

«اَستون مارتین» با دو اتومبیل منحصر به فرد به ژنو رفت (+عکس)

هم اکنون در سال ۲۰۱۹ میلادی اَستون مارتین عضو جدیدی به خانواده «ونکوئیش» اضافه کرده است و این خودرو وارد قلمرو جدیدی شده است تا «ونکوئیش ویژن کانسپت» علاقمندان را با قابلیت‌های بیشتری آشنا کند. «وَنکوئیش» نخستین خانواده استون مارتین محسوب می‌شود که سری موتورهای میانی شرکت مذکور روی آن قرار می‌گیرد تا چشم‌انداز جدید این شرکت ضمن به‌روزرسانی اتومبیل‌، اصالت همیشگی خودروهای انگلیسی را حفظ کند.

«اَستون مارتین» با دو اتومبیل منحصر به فرد به ژنو رفت (+عکس)

«ونکوئیش ویژن کانسپت» هنوز برای تولید انبوه آمادگی کامل را ندارد و با این وجود شرکت استون مارتین اعلام کرده است مراحل پایانی برای تولید آن را پشت سر می‌گذارد. طراحی این خودرو اندکی نامتعارف است و کاپوت جلو و صندوق عقب آن شبیه به پوسته صدف باز می‌شود. سطوح مختلف این خودرو از نظر عملکرد نسبت به مدل‌های «والکایر» و «ای‌ام‌-آر‌بی ۰۰۳» عملکرد کمتری را برای مانور در سرعت بالا شامل می‌شوند و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این خودرو برای مسیرهای مستقیم و طولانی کاربرد بیشتری دارد. وَنکوئیش می‌تواند در مسابقاتی که مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند قابلیت‌های اصلی خود را نشان دهد.

«اَستون مارتین» با دو اتومبیل منحصر به فرد به ژنو رفت (+عکس)

مدل جدید سری خودروهای وَنکوئیش سال ۲۰۲۲ میلادی به صورت گسترده وارد بازار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاسی خودرو از جنس آلومینیوم ساخته شده است. قرار است در آینده نزدیک جزییات بیشتری در مورد این محصول منتشر شود.

«اَستون مارتین» با دو اتومبیل منحصر به فرد به ژنو رفت (+عکس)

اِی‌ام-آربی ۰۰۳

«پروژه ۰۰۳» پس از عرضه مدل‌های «والکایر» معرفی شد و فوریه ۲۰۱۹ شرکت استون مارتین اعلام کرد بر اساس این پروژه یکی از قدرتمندترین اتومبیل‌های آنها وارد جاده می‌شود. این خودرو هم اکنون در نمایشگاه بین‌المللی «ژنو موتور شو» به صورت رسمی معرفی شده است و بنابراین از این پس می‌توانیم «پروژه ۰۰۳» را با نام «اِی‌ام-آربی ۰۰۳» معرفی کنیم. از نظر ظاهری این خودرو شباهت‌های زیادی به «والکایر» دارد و طراحی آن با تمرکز ویژه بر سیستم گردش هوا صورت گرفته است. با این وجود وقتی که خودروی مذکور را با دقت مشاهده می‌کنیم درمیابیم که بین آن و اتومبیل «والکایر» مخصوص مسابقات فرمول یک تفاوت‌های فراوانی وجود دارد.

«اَستون مارتین» با دو اتومبیل منحصر به فرد به ژنو رفت (+عکس)

«اِی‌ام-آربی ۰۰۳» در جریان همکاری با «فناوری‌های پیشرفته رِد بول» به عوان بخشی از مسابقات اتومبیل‌رانی «رِد بول رِیسنگ» ساخته شده است. این محصول مانند دیگر خودروهای تولید مشترک در این کلاس موتور میانی را شامل می‌شود و از آن می‌توان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین خودروها در خانواده سوپر اتومبیل‌ها یاد کرد و آن را در کنار اتومبیل‌های مک‌لارن، فِراری و مازراتی قرار داد.

استون مارتین توضیح داد «اِی‌ام-آربی ۰۰۳» فناوری‌های پیشرفته فرمول یک را شامل می‌شود و با این وجود قرار است تنها ۵۰۰ دستگاه از این اتومبیل کوپه ساخته شود. طراحی «اِی‌ام-آربی ۰۰۳» بر مبنای ساختار متغیر گردش هوا صورت گرفته است که این سیستم در قسمت عقب یک بال مجهز به فناوری بال عقب هواپیما را شامل می‌شود. این سیستم نیاز خودرو را برای استفاده از سیستم بال فعال برطرف می‌کند و استون مارتین در این زمینه اعلام کرده است که خودروی مذکور از این طریق می‌تواند ضمن بهبود کارایی، صدای ایجاد شده توسط باد در سرعت‌های بالا را به شدت کاهش دهد. فناوری جدید «فلکس‌فویل» نام دارد و نخستین بار این فناوری در نمایشگاه فضایی سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. این قابلیت مهم‌ترین تفاوت میان «اِی‌ام-آربی ۰۰۳» و «والکایر» محسوب می‌شود.

«اَستون مارتین» با دو اتومبیل منحصر به فرد به ژنو رفت (+عکس)

علاوه بر این، «اِی‌ام-آربی ۰۰۳» از نظر ظاهری شباهت زیادی به اتومبیل‌های فِراری مجهز به موتور میانی دارد و به خصوص در قسمت جلو و عقب در بخش چراغ‌ها می‌توان این شباهت‌ها را مشاهده کرد. با این حال بدنه و چارچوب اصلی خودرو اصالت استون مارتین را شامل می‌شود و شرکت سازنده با حذف فریم عقب سعی کرده است سقف یکپارچه و منحصر به فرد را در آن ارایه کند.

استون مارتین توضیح داد طراحی کوپه برای «اِی‌ام-آربی ۰۰۳» به این معنی است که خودروی مذکور نسبت به مدل‌های «والکایر» تفاوت‌های فراوانی را شامل می‌شود. از مهم‌ترین این تفاوت‌ها می‌توان به کابین داخلی بزرگتر، سازگاری بیشتر کابین با شرایط جاده، و تعبیه فضای بزرگتر برای جاسازی وسایل مختلف پشت صندلی‌ها اشاره کرد.

«اَستون مارتین» با دو اتومبیل منحصر به فرد به ژنو رفت (+عکس)

کابین جدیدی که برای «اِی‌ام-آربی ۰۰۳» طراحی شده است یک داشبورد ساده را شامل می‌شود که البته تمام امکانات کاربردی لازم در آن تعبیه شده است. نمایشگر لمسی بزرگ در قسمت پایین این داشبورد قرار دارد و شرکت سازنده می‌گوید که به این شکل کار را برای راننده و سرنشین آسان‌تر کرده است.

شرکت استون مارتین اعلام کرد تمام مشخصات فنی مربوط به «اِی‌ام-آربی ۰۰۳» را در آینده نزدیک منتشر می‌کند و با این وجود هم اکنون اعلام شده است که چون بدنه این خودرو به طور کامل از جنس فیبرهای کربنی ساخته شده است، بنابراین وزن آن نسبت به مدل‌های قبلی بسیار کاهش یافته است. همچنین گفته شد بخش‌هایی از بدنه این خودرو با چاپگر سه بعدی ساخته شده است تا ضمن کاهش وزن، تولید آنها دقیق‌تر انجام شود. البته باید توجه داشت که «اِی‌ام-آربی ۰۰۳» روی شاسی «والکایر» سوار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا