فناوری محافظتی جدید ارتش آمریکا (+فیلم و عکس)

سیستم جدید MAPS در سال ۲۰۱۴ میلادی ساخته شده است و از آن زمان تاکنون بارها مورد آزمایش قرار گرفته است تا نقص‌و مشکلات آن برطرف شود و این سیستم هم اکنون مجموعه‌ای از حسگرها را در خود جا داده است تا موقعیت دقیق موشک‌ها را شناسایی کند و سپس آنها را مورد هدف قرار دهد تا منحرف شوند.

مجله آنلاین موبنا؛ امیر شهبازی – ارتش آمریکا به تازگی یک سیستم دفاعی برای مقابله با موشک‌های شلیک شده توسط تانک‌ها را مورد آزمایش قرار داده است که این سیستم در ۱۵ موشک شلیک شده توانست هر ۱۵ موشک را منهدم کند. «سیستم محافظتی فعال ماژولار لاکهید مارتین» (MAPS) نام این دستگاه جدید است که می‌تواند تمام موشک‌های پرتاب شده را شناسایی کند و در طول عملیات آزمایشی شش هفته‌ای «رودئو» که ارتش آمریکا در پایگاه‌های مختلف خود انجام داد، این سیستم موفق شد تمام موشک‌های شلیک شده را با تاثیرگذاری روی سیگنال‌های هدایتی آنها منحرف کند.

فناوری محافظتی جدید ارتش آمریکا (+فیلم و عکس)

از زمان جنگ جهانی اول که نخستین تانک‌ها در عرصه نظامی روی کار آمدند، مراکز تسلیحاتی جهان تلاش‌های فراوان انجام دادند تا انواع مختلف ابزارهای ضدتانک را تولید کنند. بر اساس این تلاش‌ها سیستم‌های زرهی مختلف و ابزارهای ضدتانک ساخته شد و در طول این سال‌ها شاهد به کارگیری انواع مختلف گلوله‌ها، سپرها، راکت‌ه یا موشک‌های ضدتانک بودیم که با قابلیت‌های مختلف اختراع شدند. با این وجود باید توجه داشت سیستم‌های زرهی روش کاربردی برای مقابله با تانک‌های مدرن محسوب نمی‌شوند. در سال‌های اخیر ارتش‌های جهان تلاش‌های فراوان کردند تا سیستم‌های دفاعی پیشرفته‌تری را در اختیار بگیرند و از این طریق در مقابل تهدیدهای پیش‌رو مقاومت کنند.

فناوری محافظتی جدید ارتش آمریکا (+فیلم و عکس)

به گفته شرکت لاکهید، سیستم جدید MAPS در سال ۲۰۱۴ میلادی ساخته شده است و از آن زمان تاکنون بارها مورد آزمایش قرار گرفته است تا نقص‌و مشکلات آن برطرف شود و این سیستم هم اکنون مجموعه‌ای از حسگرها را در خود جا داده است تا موقعیت دقیق موشک‌ها را شناسایی کند و سپس آنها را مورد هدف قرار دهد تا منحرف شوند. نحوه انجام کار سیستم جدید بر اساس هدفگیری مسیر حرکت موشک است. با توجه به اینکه MAPS به صورت ماژولار ساخته شده است، معماری باز را شامل می‌شود و این اتفاق به متخصصان امکان می‌دهد تا نه تنها آن را برای ماموریت‌ها و پروژه‌های مختلف پیکربندی کنند، بلکه نیروهای نظامی نیز به راحتی بتوانند آن را در نقاط مختلف به کار بگیرند.

فناوری محافظتی جدید ارتش آمریکا (+فیلم و عکس)

سیستم MAPS که از آن به عنوان سیستم توزیع شده هم یاد می‌کنند یک کیت مرکزی را شامل می‌شود که وظیفه کنترل به آن واگذار شده است و همچنین رابط کاربری، سیستم توزیع مدیریت قدرت، سوئیچ شبکه و نرم‌افزار کاربردی برای کنترل و هدایت حسگرها برای اقدامات متقابل روی آن تعبیه شده‌اند. این سیستم به راحتی می‌تواند روی وسایل نقلیه نظامی نصب شود و همچنین برای پشتیبانی از خودروهای محافظتی در آینده هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

«مایکل ویلیامسون» مدیر مرکز «حسگرها و سیستم‌های پایدار جهانی» در شرکت لاکهید مارتین گفت: «آزمایش‌های موفقیت‌آمیز ارتش نشان داد که اثربخشی این سیستم جدید برای مقابله با عملیات‌های تانک‌ها بسیار کارآمد است و این سیستم می‌تواند با اجزای مختلف در ماموریت‌های متفاوت مورد استفاده قرار گیرد. ما با سیستم ماژولاری که برای آن در نظر گرفتیم می‌توانیم این پلتفرم را به صورت دایم به‌روزرسانی کنیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا