ایتالیایی تمام برقی با قدرت ۱۹۰۰ اسب بخار (+عکس)

موتور ویژه و منحصر به فرد «باتیستا» توانی معادل ۱۹۰۰ اسب بخار با قدرت گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر معادل ۱۷۰۰ پوند فوت تولید می‌کند و توجه داشته باشید که این نیرو به واسطه چهار موتور تمام برقی مجزا که در چهار طرف خودرو تعبیه شده‌اند ایجاد می‌شود.

موبنا – کارشناسان می‌گویند هیچ یک از استدیوهای طراحی خودرو هنوز نتوانسته‌اند نمونه‌های اولیه پیشرفته و کارآمد شبیه به محصولات «پینینفارینا» را ارایه دهند. بنابراین انتظار می‌رود نخستین خودروی لوکسی که با لوگوی این شرکت  وارد جاده‌ها شود بسیار زیبا و پیشرفته باشد. این شرکت ایتالیایی هم اکنون در حال تکمیل نخستین شاهکار خود است تا آن را در خانواده خودروهای پرسرعت برقی روانه بازار کند.

این طور که رسانه‌های خبری از مدت‌ها قبل گفته بودند، «پینینفارینا» برای سال‌های طولانی مشغول طراحی این خودروی مسابقه‌ای و پرسرعت بوده است. این خودرو «باتیستا» نام دارد و برای آن از موتور «ریماک» استفاده شده است که از نظر قدرت و توان مشابهت‌های فراوانی بین آن و «ریماک سی-تو» دیده می‌شود. زمانی که خودروی «ریماک سی-تو» برای نخستین بار معرفی شد، با توان بالای ۱۰۰۰ اسب بخار توجه همگان را به خود جلب کرد و توانست در خانواده خودروهای فوق پرسرعت خود را معرفی کند تا خانواده جدیدی از اتومبیل‌های مسابقه‌ای ارایه شوند.

ایتالیایی تمام برقی با قدرت 1900 اسب بخار (+عکس)

موتور ویژه و منحصر به فرد «باتیستا» توانی معادل ۱۹۰۰ اسب بخار با قدرت گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر معادل ۱۷۰۰ پوند فوت تولید می‌کند و توجه داشته باشید که این نیرو به واسطه چهار موتور تمام برقی مجزا که در چهار طرف خودرو تعبیه شده‌اند ایجاد می‌شود. این اعداد و ارقام برای یک دستگاه اتومبیل عجیب به نظر می‌رسد و نمی‌توان به درستی متوجه شد که چطور یک خودروی کاملا برقی می‌تواند با توانی معادل ۱۹۰۰ اسب بخار در جاده حرکت کند و زمانی که راننده پای خود را تا انتها روی پدال گاز فشار می‌دهد، چه اتفاقی صورت می‌گیرد. شرکت «پینینفارینا» برای آنکه خودروی جدید با حداکثر سرعت تعادل خود را از دست ندهد طراحی ویژه‌ای را در چرخ‌ها به کار برده است تا چسبندگی آنها روی سطح جاده بیشتر شود و بر این اساس چرخ‌های ۲۱ اینچی «پیرِلی پی زیرو» این امکان را فراهم می‌کند. این خودروی منحصر به‌فرد می‌تواند در کمتر از ۲ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و البته از چنین موتور پرقدرتی این میزان شتاب بعید نیست. زمانی که راننده پای خود را تا انتها روی پدال گاز فشار می‌دهد، حداکثر سرعت خودرو به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ایتالیایی تمام برقی با قدرت 1900 اسب بخار (+عکس)

بدنه خودرو به صورت کامل از جنس کربن مونوکوک ساخته شده است که در بدنه هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین لایه آلومینیومی که وظیفه ضربه‌گیر را دارد هم در قسمت جلو و عقب تعبیه شده است. به طور کامل گفته می‌شود تمام قسمت‌های بدنه از جنس کربن ساخته شده است و باتری «ریماک» که به شکل حرف T انگلیسی طراحی شده است در قسمت مرکزی بدنه پشت صندلی‌ها قرار دارد و این طراحی به موتور اتومبیل که در قسمت پشت تعبیه شده است امکان می‌دهد حداکثر استفاده را از انرژی ببرد و البته، طراحی مذکور موجب شده است صندلی‌ها در ارتفاع پایین قرار بگیرند. باتری این خودرو ۱۲۰ کیلو وات ساعتی است که به «باتیستا» امکان می‌دهد با هر بار شارژ کامل معادل ۴۵۰ کیلومتر حرکت کند. این قابلیت در بسیاری از خودروهای برقی سوپر اسپورت امروزی مشاهده می‌شود و با این وجود هنوز تعداد زیادی از این خودروها روانه بازار نشده است.

ایتالیایی تمام برقی با قدرت 1900 اسب بخار (+عکس)

سیستم تعلیق الکترونیکی چند حالته با قابلیت تنظیم توسط راننده برای حفظ تعادل بین رانندگی پیا و راحت در جاده‌ها در نظر گرفته شده است و سیستم ترمز نیز با آن هماهنگی کامل دارد. دسیک‌های ۳۹۰ میلیمتری مخصوص ترمز از جنس کربن / سرامیک ساخته شده‌اند که در جلو و عقب قرار دارند و در شش حالت مختلف در کاسه چرخ‌ها فعالیت می‌کنند. اگر اتومبیل با سرعت بالا به جلو حرکت کند، بال هوشمندی که در قسمت پشت بدنه تعبیه شده است به صورت خودکار فعال می‌شود و جریان هوا و میزان فشار وارد شده روی آن را مدیریت می‌کند.

ایتالیایی تمام برقی با قدرت 1900 اسب بخار (+عکس)

«پینینفارینا» طراحی خودرو را به گونه‌ای انجام داده است که میزان صدای ورودی به داخل کابین از محیط پیرامون به حداقل برسد و همچنین در قسمت موتور از کاتالیزورهای احتراقی مجزا برای سیستم الکتریکی استفاده شده است تا صدای موتور کم شود. برای کاهش صدا در این خودروی ۱۹۰۰ اسب بخاری یک برنامه ویژه در نظر گرفته شده است که تمامی سخت‌افزارهای داخل موتور را مانیتور می‌کند تا راننده در مجموع بدون سر و صدای اضافه به حرکت خود ادامه دهد.

ایتالیایی تمام برقی با قدرت 1900 اسب بخار (+عکس)

کابین خودرو شکل ظاهری کاملا متفاوت دارد و رنگ‌های ویژه و گرم برای آن در نظر گرفته شده است. راننده در دو طرف فرمان دو نمایشگر بزرگ را در اختیار دارد و فرمان چرمی امکان دسترسی مستقیم به این نمایشگرها و قابلیت‌های آنها را فراهم می‌کند. «پینینفارینا» با طراحی داخلی کابین سعی کرده است در تمام شرایط یادآوری کند که در یک خودروی بسیار لوکس و متفاوت سوار شده اید.

شرکت ایتالیایی «پینینفارینا» هم اکنون سه دستگاه خودروی لوکس «باتیستا» را به نمایشگاه بین‌المللی ژنو آورده است تا علاقمندان از سراسر جهان با آن آشنا شوند. البته این شرکت می‌گوید که قصد دارد در مجموع ۱۵۰ دستگاه از این خودرو را تولید کند و تولید انبوه این تعداد محدود از هم اکنون آغاز شده است. این خودروها بر حسب سلیقه صاحب خود می‌توانند تغییراتی را هم شامل شوند تا قیمت آنها تغییر کند. به هر حال، این یک خودروی کاملا متفاوت و منحصر به فرد است که هنوز نمونه مشابه آن دیده نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا